duminică, 11 septembrie 2016

DESPRE „PĂRERILE” PROFESORULUI LUCIAN BOIA.

DESPRE „PĂRERILE ” PROFESORULUI LUCIAN BOIA

    Recent,personal,am trăit o mare dezamăgire! Profesorul Lucian Boia a simțit nevoia să iasă în evidență.A ținut să-i dea dreptate ambasadorului american la Chișinău,pretinzând și „argumentând”în favoarea ideii că Basarabia nu are legătură cu România!
Profesorul Lucian Boia mi-a fost foarte drag,ca să mă exprim așa,pentru două cărți ale dânsului.Sunt binecunoscute aceste cărți:„Istorie și mit în conștiința românească”și „România-țară de frontieră a Europei”.Dincolo de dezamăgirea mea profundă,aceste cărți sunt în continuare necesare,dar ,de acum încolo,va trebui să fac abstracție de autor.
     Recunosc că un prim mare semn de întrebare am avut față de Lucian Boia din momentul în care i-am citit cartea „Cum s-a românizat România”.Cartea m-a îngrozit,și,totuși,am continuat să-l apreciez pe autor.
  Am observat în această carte cum poate fi manipulată informația din documente și surse istorice.Pentru a susține unele aberații,-nu găsesc alt termen-,autorul trecea sub tăcere scrierile unor cronicari și istorici maghiari (!)-de ex:Simon de Keza,Huszti Andras-,care au afirmat anterioritatea românilor înaintea maghiarilor în Transilvania.Din cartea aceasta se desprindea concluzia că...Transilvania n-a fost românească!
   Am zis că este un accident,că,mă rog, L.Boia dorește să continue munca de demitizare a istoriei românilor,în contextul în care mai sunt încă destui istorici ce promovează „istoria eroică” a poporului român,ce promovează o istorie profund naționalistă.Dar,așa cum acești istorici naționaliști fac un mare deserviciu promovării istoriei,așa și L. Boia face,căzând total în cealaltă extremă!
Ce pot să spun?Nu pot decât să-mi exprim regretul pentru ceea ce face „profesorul”Boia!Nu înțeleg ce urmărește.
 Am citit diverse materiale și opinii despre resorturile ascunse ale acțiunilor și „demonstrațiilor”sale,inclusiv că ar fi plătit din afară!Nu am dovezi și nu acuz,dar mă întreb - ce-l îndeamnă să susțină astfel de „puncte de vedere”?Simpla dorință de a demonta niște noi...„mituri”?În dorința de a demitiza întruna,să n-ajungă,într-o bună zi,să se demitizeze pe el însuși,cu atât mai mult cu cât,faimosul ambasador american a revenit,în parte,asupra celor afirmate!
Este adevărat că Basarabia are o istorie proprie,începând cu anul 1812,dar istoria ei este parte a istoriei românilor.Putem discuta în ce măsură se poate face unirea sau nu,dacă ar fi oportună sau nu această unire,dar de aici și până a sări să aperi inepții ca cele spuse de un obscur inept,ajuns ambasador al S.U.A. la Chișinău,e cale lungă de tot,pe care,din nefericire, „profesorul” L.Boia a străbătut-o!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DESPRE CHESTIUNI POLITI ... CHISTE!

  DESPRE CHESTIUNI POLITI … CHISTE! 1. Coaliția renunță la Cârstoiu și fiecare merge cu candidat propriu pentru București: Firea și Burduj...