miercuri, 22 iunie 2022

ESTE IISUS HRISTOS IEHOVA (YHWH) AL VECHIULUI TESTAMENT?

ESTE IISUS HRISTOS IEHOVA (YHWH) AL VECHIULUI TESTAMENT?

Isaia 44.6: „Așa zice Domnul (YHWH), Împăratul lui Israel și Răscumpărătorul lui, Domnul oștirilor: Eu sunt Cel dintâi și Eu sunt Cel din urmă și în afară de Mine nu este Dumnezeu. Înțeleg de aici că: Iehova spune că există un singur Dumnezeu; Iehova este singurul Dumnezeu; acest Dumnezeu este „Cel dintâi și Cel din urmă”. Apare însă o problemă întrucât altcineva are aceeași pretenție cu privire la Sine: Apocalipsa 1.17-18: „Și când L-am văzut am câzut la picioarele Lui ca mort; și El Și-a pus  mâna dreaptă peste mine spunând: Nu te teme! Eu sunt Cel dintâi și Cel din urmă și Cel viu; și am fost mort și iată că sunt viu în vecii vecilor și am cheile morții și ale Locuinței morților. Este clar de aici ca Domnul Iisus este Cel ce vorbește și vorbește despre Sine. Întrebare: Iehova a spus prin profetul Isaia că El este „Cel dintâi”. Domnul Ipsus de asemenea a spus apostolului Ioan că El este „Cel dintâi”.  Care este până la urmă „Cel dintâi”? Nu se poate ca cineva să fie „mai întâi” decât „cel dintâi” și nici „mai în urmă” decât „cel din urmă.” Deci cine este: Iehova sau Domnul Iisus?  Cum se explică faptul că atât Iehova cât și Domnul Iisus fac aceeași afirmație despre identitatea proprie? Dacă Apocalipsa este adevărată atunci într-adevăr Domnul Iisus a făcut această afirmație cu privire la Sine. Dacă nu a mințit, atunci înseamnă că El este Dumnezeu și pentru că nu există mai mulți Dumnezei atunci înseamnă că El este singurul Dumnezeu, adică Iehova. Concluzia este aceasta: Domnul Iisus al Noului Testament este Iehova (YHWH) al Vechiului Testament. Dacă vreau neapărat să spun că Iehova nu este Același cu Domnul Iisus va trebui fie să spun că Domnul Iisus a mințit (ceea ce nu pot nici macăr să gândesc), fie să spun că apostolul Ioan a mințit sau că Apocalipsa este greșită și atunci trebuie să renunțăm la ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN TESTAMENTUL LUI PETRU CEL MARE.

  DIN TESTAMENTUL LUI PETRU CEL MARE  „În numele Sfintei şi nedespărţitei Treimi, noi, Petru, împăratul şi suveranul întregii Rusii, tutur...