luni, 20 februarie 2017

REFLECȚII.

REFLECȚII

      Încerc să judec, în măsura posibilului, cu o oarecare detașare ceea ce s-a întâmplat în România în ultimule săptămâni. Sper că mi-a trecut fierbințeala din primele zile de după celebra ordonanță.
      La ce-am asistat? Ce-a vrut PSD-ul să facă? Este clar că s-a dorit de către Dragnea și fidelii lui să se dea o „reglementare” care să le permită să fure liniștiți! Indiferent ce-ar încerca ei să justifice, despre asta este vorba! Cum să califici prevederea  cu pragul de 200 000 altfel decât o ticăloșie oribilă? Mă surprinde teribil că există contemporani de-ai noștri care încearcă să ne spună ceva în genul: „Da domne fură ăștia de la PSD, dar ei mai dau câte ceva și la amărâți. Măresc pensii, salarii. PNL/PDL a furat enorm și nu au dat nimic!” Este incredibil ce mentalitate pot să aibe! Așadar, pesediștii pot fura atâta timp cât ne dau și nouă ceva! Mă-ntreb dacă acești oameni își amintesc de ziua de 21 Decembrie 1989, când în fața furiei oamenilor, Elena îi cerea lui Nicolae să mai dea o sută de lei oamenilor? Vă mai amintiți? „Mai dă-le o sută.” Vă-ntreb: Oameni buni ce s-a întâmplat cu voi? Chiar atât de negri puteți fi la suflet? Nu vă dați seama că-n felul acesta compromiteți grav orice speranță a copiilor voștri, a nepoților voștri, pentru o Românie mai bună?
   Am asistat la o întreagă încercare a unor grei pesediști de a compromite mișcările de stradă, atribuindu-le lui Soroș, Multinaționalelor, lui Johannis și PNL-ului. Există adevăr , în opinia mea, în toate astea. În primele momente de după darea ordonanței, lumea a ieșit în stradă imediat. Mă-ntreb cum putea Soroș, de pildă, să-i scoată imediat pe oameni în stradă? Apoi, în următoarele 2-3 zile am asistat la proteste uriașe, fără precedent după 1989! Cum puteau soroșiștii, peneliștii/pedeliștii, johanniștii să-i scoată în stradă pe acești oameni? PNL/PDL n-a reușit să-și mobilizeze electoratul să iasă la vot. Cum naiba să reușească să scoată în stradă atâțea oameni? Și chiar dacă lucrurile ar sta așa, cine a greșit primul? Nu cumva PSD-ul, care a oferit adversarilor săi politici o armă redutabilă?
  Scriam că există adevăr, în opinia mea, în ceea ce privește implicarea lui Soroș și a Multinaționaleleor. Am văzut personal cum după primele zile de proteste, au apărut provocatori foști pedeliști. Eu locuiesc în Craiova și pot da mărturie că-i cunosc pe mulți de la fostul PDL! Da, i-am văzut în Piața Mihai Viteazul cum agitau oamenii! De asemenea, am prieteni care lucrează la Multinaționale și mi-au spus cum au fost amenințați că, dacă nu ies la proteste vor fi concediați! Multinaționalele sunt evident nemulțumite de introducerea impozitului de 16% pe dividente. Da este adevărat! Peneliștii/pedeliștii și Multinaționalele au încercat să capitalizeze protestele! La fel a făcut și președintele Johannis cu expresia: „Românii mei sunt în stradă.” Domnule Johannis să vă fie rușine! Eu nu sunt un român de-al vostru! Fără îndoială forțele anti-PSD au încercat să profite de aceste proteste dar, până la urmă, cel care a greșit este PSD! La nicio lună de la câștigarea alegerilor să dai o asemenea ordonanță! Atrag atenția că în alte țări dacă s-ar fi întâmplat ca un partid să facă așa ceva era scos IMEDIAT, în afara legii! Are dreptate Cristian Tudor Popescu! PSD a reușit performanța de a se prăbuși uluitor în încrederea oamenilor! Este de necrezut! Prin acest gest, Dragnea și Compania s-au compromis clar în ochii opiniei publice, mai ales în ochii Europei. Sunt de nefrecventat! Și mă gândesc la consecințele pe termen lung pentru PSD. Acest partid a propus un buget foarte ambițios, dar România se confruntă cu o situație dureroasă, -împrumută bani pentru pensii și salarii! Mă-ntreb ce va face guvernul PSD când se va vedea confruntat tot mai mult cu lipsa finanțării externe? Ce rectificări bugetare va face? Rectificări negative? Aoleu! Este clar că PSD-ul riscă să se confrunte atâta timp cât rămâne guvernul Grindeanu la conducere cu un blocaj financiar, din care nu văd cum va putea ieși. Ce va spune populației? Dragnea a făcut mare caz de rectificările bugetare ale guvernului Cioloș, de faptul că acel guvern, lamentabil și în opinia mea, a cheltuit miliarde pe care nu le avea. Da a comis-o guvernul Cioloș și ar merita toți membrii acelui guvern să fie condamnați aproape fără judecată! Dar guvernul PSD riscă și mai mult. Cum va putea finanța programele sociale în condițiile unai finanțări externe foarte dificile, dacă nu chiar blocate? Ar trebui să-și dea seama acei pesediști cu capul limpede că-n condițiile retrezirii valului emoțional anti-PSD, PSD-ul riscă iar să aibe populația în stradă! Sau preferă toți pesediștii sinuciderea în public de dragul lui Dragnea?
     Mă-ntreb ce dorește acest Dragnea? A crezut cumva că România este un fel de Teleormanistan? A crezut  că poate readuce România în zilele guvernului Năstase, când s-a furat teribil? A crezut că poate scăpa de justiție în acest fel? Unii susțin că Dragnea și Compania vor să transforme România într-un fel de Belarus. Nu, eu le spun că greșesc. Vor de fapt să integreze România în Turkmenistan! În acea fostă republică sovietică se-ntâmplă niște lucruri aproape de necrezut! Dacă prin absurd ar reuși Dragnea și Compania așa ceva mi-e teamă că Belarus ar fi un ideal pentru noi ceilalți! Din fericire cred că nu vor reuși indiferent cât de determinați ar fi să încerce! România este parte a Uniunii Europene și trebuie să spun că pentru prima dată m-am bucurat cu adevărat de acest fapt! U.E. nu admite un asemenea comportament abject. Uniunea are multe păcate, în opinia mea, mai cuseamă promovarea obsesivă a politicilor de austeritate, dar este o uniune de țări democratice, care au cei 700 de ani de acasă, ca să mă exprim plastic, și care nu acceptă astfel de derapaje demente! Sau garda lui Dragnea ar risca și o izgonire a României din U.E.? Sper că au suficientă minte să nu-și propună așa ceva!
   Am simțit nevoia să particip pe cât am putut la proteste deși mi-am jurat că după enorma dezamăgire provocată de guvernarea CDR și de comportarea penibilă a lui Emil Constantinescu ca președinte să nu mai investec sentimente și energie în vreo cauză. Dar în aceste săptămâni trebuia și eu să iau atitudine, doar și pentru faptul că prefer să-mi pot privi în ochi foștii și actualii elevi. Prefer să nu mă acuze într-o zi de lașitate, de faptul că și eu am preferat să am mentalitatea majorității celor născuți în comunism, - o mentalitate de resemnați, de oameni cu capul plecat. Prefer să cred că eu nu sunt un evreu prin pustiul Sinai, care-și amintește cât de bine era în Egipt, adică, în cazul nostru, cât de bine era în comunism!

Un comentariu:

DESPRE CHESTIUNI POLITI ... CHISTE!

  DESPRE CHESTIUNI POLITI … CHISTE! 1. Coaliția renunță la Cârstoiu și fiecare merge cu candidat propriu pentru București: Firea și Burduj...