joi, 2 februarie 2017

ÎNCOTRO NE-NDREPTĂM?

ÎNCOTRO NE-NDREPTĂM?

      Privesc ce se-ntâmplă în țară de câteva săptămâni. Sunt siderat dar, pot spune, deloc surprins că, un partid își permite gesturi incalificabile. Așa s-a întâmplat în România mereu când un partid a controlat autoritar scena politică. Să ne amitim de guvernarea Adrian Năstase, de guvernarea Băsescu-Boc. Este evident că țării noastre i-a mers ceva mai bine ori de câte ori a existat echilibru politic. Suntem, după alegerile din decembrie 2016, în situația în care PSD își poate permite orice, chiar să se sinucidă public, dacă asta vrea! Este incredibil să vezi cum există liderii politici gata să încerce să se salveze pe ei înșiși și camarila din jurul lor indiferent dacă acest lucru poate duce la dispariția unui întreg partid! Cine poate să oprească sinuciderea în grup?
      Dincolo de toate acestea mă întreb ce-i de făcut? Încotro se-ndreaptă România? Simplu spus - habar n-am! Și parcă nici n-aș dori să știu! În fapt, ce-am făcut ca popor vreme de 27 de ani pentru a duce țara asta într-o direcție cât de cât bună? Nimic! Am preferat să tăcem, să suportăm, pe principiul blestemat - „capul plecat sabia nu-l taie”. Așa o fi. Te poți pune cu „înțelepciunea” ancestrală a poporului?
      În cine să ne mai punem speranțele? Toți care au fost la guvernare n-au urmărit decât să fure, să politizeze totul, să-și aranjeze clientelele politice. De exemplu, în învățământ s-a ajuns până acolo încât catedre întrgi se dau pe criterii de slugărnicie politică, chiar și cele pentru suplinitori! Există, desigur, un examen de titularizare dar el este absolut de formă! Nota nu contează! Contează să fi în partidul care trebuie! Dacă nu ai dat de dracu! Poți să iei 10 că oricum vei fi repartizat la Cocomârla! Este valabil pentru toate disciplinele, chiar și pentru religie, unde te-ai aștepta, nu-i așa, să existe, măcar, frică de Dumnezeu! Nici vorbă! Dumnezeu!? Glumești!? Ceea ce se-ntâmplă in sistemul de învățământ se-ntâmplă în tot sistemul bugetar! Angajările politice contează! Să trăiască partidul!
     Am senzația că suntem ca evreii în pustiul Sinai. Acei evreii au pelegrinat 40 de ani până au intrat în țara promisă. Trebuia să dispară o întreagă generație care își amintea de „cât de bine era în Egipt”! Poate că și-n cazul nostru trebuie să dispară, biologic, generația virusată de comunism! Poate. Cine știe? Pentru că nu pot să nu mă-ntreb - cine vine din urmă? Păi...vine „generația Facebook ”! Ar trebui să fiu,conform multora, încântat de această generație. Nu sunt! Am de-a face cu ea, zilnic în calitate de profesor. Este dezinteresată de orice. Eu nu merg pe ideea că dacă un elev nu este bun la disciplina mea este un elev prost, dar această generație nu prea este interesată de nicio disciplină! Uitați-vă la modul cum se comportă, cum își vorbesc, la ce profiluri au pe Facebook, unde mulți „o ard cu bagabonți”! Cei „cu Facebook” vor să fie în rând cu lumea și dacă cineva este grozav în calitatea sa de „vedetist smecher”, majoritatea vor să fie la fel! Mă surprind adolescentele, mai ales, prin limbajul pe care îl au! Desigur că există și excepții, că și eu am avut elevi deosebiți, dar aceștia sunt rău vorbiți de restul și, oricum, sunt în minoritate. De la această generație a „tinerilor frumoși și liberi” trebuie să vină schimbarea? Nu cred deloc acest lucru! 
     Nu știu ce să spun despre cum ar fi mai bine să procedăm, despre ce cale ar trebui să urmăm. Sunt o soluție alegerile anticipate? Poate. Dar pe cine să votăm? Cine sunt imaculații care ar trebui să ne scoată din mocirla în care ne aflăm? Mă uit stupefiat la liderii PNL, la foștii pedeliști în frunte cu „imaculata” Raluca Turcan, la ce discurs au, la cât de „moraliști” sunt și, efectiv, mi se face rău! 
    Uneori mă-ntreb dacă nu cumva și Dumnezeu ne-a abandonat, dacă nu cumva și El s-a săturat de România. Îmi vine să strig, nu să mă rog - Doamne întoarce-ți fața către România! Nu ne abandona definitiv Doamne! Iartă-ne pentru modul în care ne-am bătut joc de țară, vreme de atâțea ani! Căci da, vinovații principali pentru ce s-a întâmplat și se-ntâmplă în această țară suntem noi, în primul rând, nu străinii, care or avea și ei interesele lor, dar nu le poți cere acestora să fie mai români decât românii!

Un comentariu:

DESPRE CHESTIUNI POLITI ... CHISTE!

  DESPRE CHESTIUNI POLITI … CHISTE! 1. Coaliția renunță la Cârstoiu și fiecare merge cu candidat propriu pentru București: Firea și Burduj...