ÎMPĂRĂȚIA
DE O MIE DE ANI. Studiu - Partea a șasea
1. OPINII
DESPRE ÎMPĂRĂŢIA DE O MIE DE ANI:
Împărăţia de o mie de ani, a provocat discuţii
încă de pe timpul apostolului Ioan. Totuşi majoritatea credincioşilor credeau
în ea şi aceasta se poate dovedi prin enumerarea a câtorva din marii învăţători
creştini din secolele I, II, III, IV, începând cu apostolul Ioan: Barnaba
(colaboratorul ap. Pavel), Papias (ucenic al ap. Ioan), Policarp (ucenic al ap.
Ioan), Irineu (episcop, sec. al II-lea, ucenic al lui Policarp, socotit
părintele teologiei creştine), Iustin Martirul (primul filozof creştin), Apolinarie
(episcop de Ierapole), Nepos (episcop din Egipt), Evagrie Ponticul, Tertulian, Victorin
de Pettan, Lactanţiu, Origene, Grigorie de Nissa (numit „Stâlpul Ortodoxiei”)
etc. Fiindcă Apocalipsa scrisă de
apostolul Ioan arăta lămurit că va fi împărăţia de o mie de ani, unii
episcopi, pentru a combate acest adevăr, s-au dedat la atacuri grosolane
împotriva Apocalipsei, spunând că nu Ioan ar fi autorul ei, ci ereticul Cerint
(care de asemenea susţinea ideea împărăţiei de o mie de ani), sau un oarecare
Ioan din Asia. Barnaba în epistola sa, zice: „Dacă vor ţinea fiii Mei sâmbăta,
voi vărsa milostivirea Mea peste ei.” (Ier. 17:24-25). Despre sâmbătă vorbeşte
Scriptura la începutul creaţiei? când zice: „În ziua a şaptea Dumnezeu Şi-a
sfârşit lucrarea …” (Fac. 2:2). Luaţi seama, copii, ce înseamnă: „Şi-a sfârşit
lucrarea în şase zile.” Aceasta înseamnă, că Domnul va sfârşi totul în şase mii
de ani; căci ziua înseamnă la El o mie de ani … Aşadar, copii, în şase zile,
adică în şase mii de ani, toate se vor sfârşi.” „Şi S-a odihnit in ziua a
şaptea.” (Epistola sf. Barnaba, cap. XV).
2.
ALTE ASPECTE DESPRE ÎMPĂRĂȚIE:
La sfârşitul miei de ani Satan va fi dezlegat,
pentru a ieşi să încerce pe oamenii care vor fi pe pământ, ca să arate în ce
măsură inima lor este loială lui Dumnezeu şi principiilor dreptăţii. Rezultatul
acestei probe va fi că mulți vor cădea. Apoc.
20:7-10. Citim: „Şi ei
s-au suit pe faţa pământului şi au înconjurat tabăra sfinţilor şi cetatea cea
iubită. Dar din cer s-a coborât un foc şi i-a mistuit” (Apoc.
20:9).
„Cetatea cea iubită” este Biserica în glorie
și sfinții de orice fel, despre care am mai vorbit. Răzvrătirea aţâţată de
Satan va fi nu numai contra acestora, ci şi împotriva lui Hristos. Atunci
oamenii, fiind ajunşi la perfecţiunea organismului şi a puterilor, se vor
afirma astfel mergând să înconjure tabăra sfinţilor. Ne imaginăm că îi auzim
zicând: „Este timpul ca această guvernare să ne fie
predată nouă. Protestăm împotriva rămânerii voastre la putere”. În răzvrătirea
lor împotriva fazei pământeşti a Împărăţiei lui Mesia însă, ei se vor răzvrăti
împotriva Domnului. Ca urmare îi va ajunge judecata divină - „foc din cer”. Sub
conducerea benefică a Împărăţiei, putem fi foarte siguri că aranjamentul
Domnului va fi unul echitabil - o şansă corectă pentru fiecare înviat din rasa
umană. Este raţional să prespunem că linia generală aşezată în Scripturi va fi
urmată în privinţa pământului. Este scris: „Pământul
l-a dat fiilor oamenilor” (Ps.
115:16 - T:M.). Rasa în ansamblu va avea în posesie pământul.
Dumnezeu n-a făcut nicio împărţire. Fiecare om va avea o parte în bunăstarea
comună. Schimbările vor veni treptat. Vor fi inegalităţi în privinţa
intelectului şi a fizicului; dar Împărăţia va egaliza aceste deosebiri. Va fi
întotdeauna ceva stimulent spre energie creatoare. Fie va fi un stimulent de
vreun fel, fie va fi o pedeapsă de vreun fel ca să-i ajute pe oameni să
înainteze. Domnul va oferi anumite stimulente celor care vor fi dispuşi să
coopereze pe linia avansării, şi va impune „nuiele”, pedepse, pentru a-i ajuta
pe cei care nu vor fi convinşi altfel. Atât răsplăţile cât şi pedepsele vor fi
în acţiune în timpul Mileniului. Privind în urmă la istoria lumii, vedem că
egoismul a fost un mare rău; totuşi în acelaşi timp a făcut minuni. Dacă nu era
ambiţia şi spiritul de acaparare, omul n-ar fi cu mult deasupra animalelor. De
aceea, trebuie să considerăm aceste caracteristici ca mari binecuvântări când
sunt corect exercitate. Sub conducerea Împărăţiei, toate binecuvântările
posibile ale minţii şi ale corpului vor fi oferite celor ascultători, aşa că
tendinţa egoismului va fi contracarată printr-o ambiţie mai lăudabilă decât în
prezent; şi pe măsură ce mintea şi corpul se vor dezvolta, standardele omenirii
se vor ridica mai sus, iar egoismul va fi văzut tot mai mult ca fiind de
dispreţuit. Când se va atinge perfecţiunea, totul se va face pentru gloria
Domnului, mai degrabă decât pentru nume şi faimă pământească. Omenirea va veni
treptat la părtăşie cu Împărăţia şi asociată indirect cu Împărăţia. După cum
orice om bun ajută guvernul, tot aşa toată omenirea înviată va fi binecuvântată
în măsura în care va aproba şi va susţine aranjamentele divine. Astfel, timp de
o mie de ani Împărăţia se va extinde, nu numai de la o persoană la alta, ci şi
treptat înapoi la prefecţiune deplină. Citim că „El va face ca domnia Lui să crească şi o pace fără sfârşit
va da scaunului de domnie ...” (Is. 9:7). Ea
va cuceri totul înaintea ei; nimic n-o va opri. După ce orice lucru rău va fi
fost nimicit, fiecare creatură din cer şi de pe pământ va fi auzită lăudând pe
Dumnezeu (Apoc.
5:13).
Orice genunchi se va pleca şi orice limbă va mărturisi (Filip.
2:10, 11) şi Împărăţia Lui va fi fără niciun împotrivitor, de la
Fluviu până la marginile pământului”. Ps.
72:8
- T:M. După ce mia de ani se va sfârşi, Împărăţia va înceta în sensul că Hristos
va preda Tatălui autoritatea (1 Cor.
15:24). Aceasta nu va însemna însă că legea şi ordinea vor fi
nesocotite aşa cum au fost în timpul domniei păcatului şi a morţii. Până atunci
Împărăţia Mesianică va fi ajutat omenirea să iasă din starea ei decăzută; şi de
aceea scopul divin este ca Mesia să predea această Împărăţie subordonată,
pentru ca ea să se poată contopi cu Împărăția Cerurilor a Tatălui Ceresc. Atunci
va opera dreptatea. Nu se va mai cere milă, iar Tatăl ceresc nu va mai fi ilustrat
ca un Împărat milos faţă de creaturile Sale. Atunci ele vor fi perfecte şi nu
vor mai avea nevoie de milă; şi vor fi bucuroase să satisfacă toate
cerinţele Guvernului divin, şi astfel făcând vor fi binecuvântate. După ce va
fi terminat această lucrare de restabilire a omenirii pe planul perfecţiunii
umane, Domnul nostru şi Biserica nu vor fi lăsaţi fără nicio ocupaţie. Domnul
nostru va continua, potrivit Scripturilor, să fie la dreapta Maiestăţii Tatălui
în înălţime. După ce va fi predat supravegherea rânduielilor Pământului, El Îşi
va asuma încă odată poziţia de Administrator Asociat al Universului - în
legătură deplină cu Tatăl ceresc. Nu trebuie însă să presupunem că Tatăl şi
Domnul Iisus vor fi ocupaţi audiind şi judecând cazuri şi administrând dreptatea.
Nu va fi necesar nimic de felul acesta. Echilibrul va fi în aşa fel încât nu va
fi necesar să se judece cazuri de răzvrătire. Ce lucrare va progresa de atunci
încolo nu ne este descoperit, decât într-un mod foarte nedefinit. Cu ajutorul
telescopului, înţelegem că stelele fixe sunt sori, fiecare din ele având
sistemul său planetar. Este raţional să prespunem că, dacă Dumnezeu a făcut
acest pământ o planetă care să fie locuită, toate celelalte planete vor fi şi
ele locuite cândva, sau, sunt deja; şi ele vor fi supuse Tatălui ceresc ca
parte din minunatul Său univers. După câte putem noi înţelege, puterea lui Dumnezeu
este fără limite. Când ne gândim la sutele de miliarde și miliarde de sori şi
de planete care depăşesc puterea de înţelegere a minţii umane, atunci este
raţional să prespunem că lucrarea lui Hristos va fi fără limite. Suntem uimiţi
de magnitudinea bunătăţii lui Dumnezeu faţă de noi, care ne-a ridicat din
starea noastră joasă şi care va înălţa la glorii viitoare interminabile pe acei
credincioşi care-şi vor asigura chemarea şi alegerea la slavă, cinste şi
nemurire pe Noul Pământ, sub Noul Cer.
3. „ÎNVIEREA
CELOR DREPŢI ŞI A CELOR NEDREPŢI”:
Învierea celor drepţi nu poate însemna o
înviere a celor care au fost perfecţi, căci nimeni nu este perfect, niciunul nu
este drept, „nu, niciunul măcar”. „Învierea celor drepţi”, atunci, trebuie să
însemne învierea celor care au fost îndreptăţiţi/făcuți neprihăniți; şi cei
îndreptăţiţi sunt cei la care se face referire în Scripturi, dintre care Avraam
a fost un exemplu. Avraam L-a crezut pe Dumnezeu şi a fost îndreptăţit prin
credinţă. Credinţa a fost cea care l-a îndreptăţit, iar faptele au confirmat
credinţa. Aşa este şi cu Biserica în această dispensație. Apostolul spune:
„Fiindcă am fost îndreptăţiţi prin credinţă, avem pace cu Dumnezeu, prin Domnul
nostru Iisus Hristos, prin care avem şi intrarea, prin credinţă, în harul
acesta în care suntem, şi ne lăudăm în nădejdea slavei lui Dumnezeu” (Rom. 5:1, 2). Nu
numai că suntem îndreptăţiţi de păcat, dar şi suntem aduşi prin operarea
credinţei noastre în starea glorioasă de frați ai lui Hristos; şi putem spera
să participăm cu Hristos în gloriile Împărăţiei Sale în viitor. Un lucru este
să fim eliberaţi de vină, şi alt lucru este să fim ridicaţi la poziţia de fii
ai lui Dumnezeu, moştenitori ai lui Dumnezeu şi comoştenitori cu Hristos,
Domnul nostru. Despre învierea morţilor se vorbeşte în mod asemănător în Ioan
5:28, 29, unde citim: „Nu vă miraţi de lucrul acesta; pentru că vine
ceasul când toţi cei din morminte vor auzi glasul Lui şi vor ieşi din ele”.
Domnul nu Se referă numai la toţi cei buni, căci El include în aceştia pe toţi
cei care sunt în mormintele lor. Citim în context că cei care au făcut binele
vor ieşi afară „pentru învierea vieţii”; cei care au făcut răul vor ieşi pentru
„judecată”. Cuvântul judecată, în limba greacă, înseamnă un moment de răscruce,
un punct de întoarcere, o decizie.
ÎNVIEREA BISERICII: Cei a
căror credinţă îi face în stare să stea în picioare prin reputaţie bună, şi care
astfel îndeplinesc cerinţele divine, sunt în asemănare de caracter cu Iisus.
Aceştia trec acum de la starea de condamnare la starea de viaţă. După cum spune
apostolul: „Noi ştim că am trecut din moarte la viaţă, pentru că iubim pe
fraţi” (1 Ioan
3:14).
Această trecere din moarte la viaţă nu este în sens deplin în prezent, chiar
dacă se trece la viață în Raiui Ceresc. Deoarece nu este niciunul bun, singurul
sens în care cineva ar putea „face binele” ar fi să vină în acord cu Dumnezeu
prin ascultare, exact ca sub Legământul care a predominat în cazul lui Avraam,
a lui Isaac şi a lui Iacov, sau sub Legământul încă şi mai înalt care predomină
în cazul Bisericii în acest Ev Evanghelic. „Noi avem această mărturie că suntem
plăcuţi lui Dumnezeu, care Îşi indică plăcerea prin conceperea/nașterea noastră
cu/prin Duhul Sfânt. Spre deosebire, lumea este străină, înstrăinată” (Efes.
2:19).
Rezultatul va fi că, aceia care au această aprobare a lui Dumnezeu, după ce au
reuşit în încercările şi probele pe care le-au primit, - căci El nu primeşte pe
niciun fiu pe care nu-l biciuieşte (Evrei
12:6)
-, şi după ce s-au dovedit credincioşi până la sfârşit, vor fi înviaţi de
Domnul pe locul cel mai înalt - glorie, onoare şi nemurire. Aceasta este
cununa, sau punctul cel mai înalt al vieţii care ar putea fi imaginat. Astfel, cei
care vor avea parte de această Întâia Înviere vor domni cu Hristos o mie de
ani. Aceasta este prima clasă menţionată de apostol. Ei sunt aprobaţi; vor ieşi
la „învierea vieţii”. Care este semnificaţia „învierii vieţii”? Răspundem că
aceştia vor veni la viaţă perfectă în mod instantaneu. După cum spune Pavel,
„este semănat în necinste şi înviază în slavă; este semănat în slăbiciune şi înviază
în putere; este semănat trup natural şi înviază trup duhovnicesc”. Aşa de
instantaneu vin aceste binecuvântări pentru ei. Încercarea lor este în prezent,
şi, de aceea, învierea lor va fi învierea principală.
ÎNVIEREA LUMII: Cum se
va deosebi învierea lumii/a nedrepților de cea destinată Bisericii? Lumea n-a
avut aprobarea divină; păgânii n-au avut aprobarea divină. Apostolul spune:
„Cum vor crede în Acela despre care n-au auzit?” (Rom.
10:14). Ei nu sunt potriviţi pentru cer. Nu sunt potriviţi să fie
cu îngerii sau cu sfinţii, indiferent cum au ajuns în această stare. Au ajuns
în această stare datorită eredităţii, fiind copii ai lui Adam. Dar ei n-ar
putea să aibă acelaşi fel de înviere ca a celor care au aprobarea lui Dumnezeu
acum, la timpul morţii lor: „Fii credincios până la moarte şi-ţi voi da cununa
vieţii”. Aşa este cu majoritatea celor din ţările zise creştine. Ei n-ar putea
fi consideraţi a fi potriviţi pentru cer sau a avea aprobarea lui Dumnezeu în
vreun sens al cuvântului. Şi ei ştiu aceasta. Ei înşişi o mărturisesc. Nimeni
n-ar putea nega că nouă sute nouăzeci şi nouă din fiecare mie trăiesc „după
trup”. Nu sunt sfinţi, ci au dezaprobarea divină, unii auzind mai mult din Cuvântul
lui Dumnezeu, iar alţii auzind mai puţin.
ÎNVIEREA GENERALĂ VA FI
TREPTATĂ: „Cei care au făcut răul”, vor ieşi afară la învierea
„judecăţii” (în limba greacă, krisis), învierea încercării, învierea probării.
În ce fel va fi aceasta? Scripturile ne arată că va fi o înviere treptată. În
timpul miei de ani a domniei lui Hristos oamenii vor fi treziţi din „somn”, din
mormânt. Această trezire va fi o lucrare pregătitoare, nu de înviere deplină,
care va necesita întreaga mie de ani. Dar asigurarea divină este că situaţia va
fi fost rezolvată pentru întreaga lume, astfel că atunci când vor ieşi afară
din mormânt în viitor, vor fi în mâinile Răscumpărătorului, a cărui Împărăţie
va fi pe tot pământul. Ei vor avea ocazia să fie ridicaţi din nou la ceea ce a
fost pierdut. Perfecţiunea umană a fost pierdută, care include nu numai
sănătatea fizică perfectă, ci şi puterea mintală perfectă; căci puterea mintală
depinde de creier, este afectată de creier, precum şi de corp, aşa încât
oamenii sunt acum într-o stare muribundă, mintal, moral şi fizic. Nimeni dintre
cei nedrepți nu va fi înviat pe deplin din imperfecţiune la perfecţiune, până
la sfârşitul miei de ani. Toţi cei care vor răspunde la aranjamentele
binefăcătoare îşi vor asigura ceea ce Adam a avut la început - starea de om
perfect. Cei care nu vor fi ascultători de cerinţele Împărăţiei lui Hristos vor
fi îndepărtaţi în Moartea a Doua, alături de cei ce se află în Iad și care vor
fi înviați atunci pentru pedeapsa eternă în Iazul de Foc. „Ceilalţi morţi n-au
înviat până nu s-au sfârşit cei o mie de ani” (Apoc.
20:5).
Când sentinţa a venit asupra lui Adam, el a fost scos afară din Eden. Toţi
copiii lui s-au născut muribunzi şi sunt încă într-o stare muribundă. De aceea,
ridicarea omului din păcat şi moarte va fi aducerea lui la perfecţiune deplină
- viaţă perfectă. Acesta va fi un proces treptat. Vor fi „făcuţi” tot mai vii
şi tot mai puţin morţi, pe măsură ce mia de ani se va scurge, şi nimeni nu va
primi darul vieții depline prin Înviere până nu va fi ridicat la starea
perfecţiunii - viaţa perfectă în chipul lui Dumnezeu, care a fost pierdută prin
Adam. La sfârşitul domniei de o mie de ani a lui Hristos, întregul pământ va fi
fost adus la perfecţiune.
CÂND „DUHUL ŞI MIREASA ZIC:
„VINO!”: Lucrarea domniei de o mie de ani a lui Mesia va fi să facă
astfel cunoscut Mesajul/Cuvântul curat al lui Dumnezeu. Cu toţii vedem, când
privim în urmă, că oamenii sinceri, în cea mai mare parte, nu au avut parte de
un Mesaj curat despre Dumnezeu, și, mai ales, despre Iisus. Domnul însă va
turna Duhul Sfânt peste toată carnea/făptura, şi cunoştinţa Domnului va acoperi
întreg pământul cum apele acoperă fundul mării (Isa.
11:9; Hab.
2:14).
Fiecare nedrept înviat va veni la
cunoaşterea completă a adevărului şi va avea ocazia să ajungă la perfecţiune
deplină, făcută posibilă prin lucrarea răscumpărătoare a lui Hristos. Lumea „nedrepților”
va cunoaşte Adevărul, și Adevărul îi va putea face liberi. Cei care vor primi
Adevărul vor primi libertate şi în cele din urmă vor ajunge la libertatea care
aparţine fiilor lui Dumnezeu.
OBIECTIVUL ÎNCERCĂRII
INDIVIDUALE A OMENIRII: Toţi oamenii vor avea nevoie să fie puşi
la încercare ca să se vadă dacă, având cunoştinţa pe care o vor fi primit, vor
accepta sau nu Planul lui Dumnezeu. Dacă vor accepta, vor fi declaraţi vrednici
de viaţă veşnică. Dacă nu vor veni în armonie, vor fi declaraţi vrednici de
moarte veşnică. Dar această judecată va fi dată de către Hristos şi Mireasa
Lui. Astfel vedem că peste lumea nedrepților înviați vine o judecată sau
încercare mare, pentru a li se da ocazia de a decide dacă sunt sau nu sunt de
acord cu aranjamentele Împărăţiei lui Hristos. În lucrarea de judecare,
Biserica va fi asociată cu Hristos. Citim că Dumnezeu „a rânduit o zi în care
va judeca după dreptate pământul locuit, prin Omul pe care L-a rânduit” (Fapt.
17:31), Hristos, Capul şi Biserica, Trupul Său. Precum şi: „Nu
ştiţi că sfinţii vor judeca lumea?” (1 Cor. 6:2). De
aceea, judecata sau încercarea adevăraților creștini are loc înainte, ca să
poată fi pregătiţi pentru a încerca sau judeca lumea.
„AȘTEPT ÎNVIEREA MORȚILOR ȘI
VIAȚA VEACULUI CE VA SĂ VIE”: Estimările
care se fac cu privire la numărul oamenilor care au trăit vreodată pe Pământ
oscilează între 20 şi 30 de miliarde, conform unor studii. Oricare ar fi cifra
corectă, doi factori sunt siguri: 1) Dumnezeu
ştie cu exactitate numărul celor care au trăit şi are puterea de a aduce la
viaţă pe oricine doreşte El; 2) numărul actual fără precedent al populaţiei
lumii, - peste 8 miliarde -, reprezintă desigur numai o parte neînsemnată din
numărul total de oameni care au trăit în tot cursul istoriei. Concluzia este
inevitabilă: fără îndoială, marea majoritate a oamenilor sunt morţi şi orice
speranţă de viaţă viitoare completă, - cu trup și suflet -, pentru ei depinde
de înviere. Dar de ce au murit ei? Şi au ei vreo speranţă de a mai trăi
vreodată? În jurul anului 36, apostolul Petru a declarat: „Căci îmi dau seama
că Dumnezeu nu este părtinitor, ci, în orice neam, omul care se teme de El şi
practică dreptatea este acceptat de El … Dumnezeu l-a ridicat pe Acesta (pe
Iisus Hristos) în a treia zi şi i-a dat dreptul să se arate nu tuturor
oamenilor ci martorilor numiţi în prealabil de Dumnezeu, nouă, care am mâncat
şi am băut cu El după învierea sa din morţi. Pe de altă parte
ne-a poruncit să predicăm oamenilor şi să le depunem mărturie completă că El a
fost rânduit de către Dumnezeu ca să fie judecătorul celor vii şi al celor
morţi. Despre El depun mărturie toţi profeţii că oricine îşi pune credinţa
în El obţine prin numele său iertarea păcatelor.” Faptele
10:34-43. Dacă miliarde de oameni au coborât în mormânt, aceasta se
datoreşte, practic, păcatului moştenit de la primul om - Adam. „Printr-un singur om a intrat păcatul în
lume şi prin păcat moartea şi astfel moartea s-a răspândit la toţi oamenii ...
Prin greşeala unui singur om moartea a domnit ca rege” (Romani
5:12, 17). Dar
Hristos a murit şi a înviat - prin credinţa în sângele vărsat de El, oricine
dintre „cei vii şi cei morţi” poate obţine iertarea păcatelor şi poate fi
eliberat de sub domnia tiranică a morţii. Pentru aceasta, majoritatea omenirii
va avea nevoie de înviere. De aceea Pavel scrie: „Deoarece moartea a venit
printr-un om (Adam), învierea morţilor a venit de asemenea printr-un
om (Iisus)” (I Corinteni
15:21). Hristos a confirmat acest lucru când a spus: „Eu sunt învierea şi
viaţa. Cel care are credinţă în Mine, chiar dacă moare, va trăi în veci.” (Ioan
11:25). Moartea şi învierea lui Hristos constituie
fundamentul speranţei în înviere. Biblia arată că Hristos nu va judeca singur
pe „cei vii şi pe cei morţi.” Prezentând o viziune revelată, apostolul Ioan a
scris: „Şi am văzut tronurile şi acolo erau cei care şedeau pe ele şi le-a fost
dată puterea de a judeca. Da, am văzut sufletele celor executaţi cu securea
pentru mărturia pe care ei au depus-o pentru Hristos şi pentru că ei au vorbit
despre Dumnezeu şi pe cei care nu slujiseră nici fiarei, nici imaginii ei şi
care nu primiseră semnul pe frunte şi pe mână. Şi ei au fost înviați şi au
domnit ca regi cu Hristos timp de o mie de ani. Fericit şi sfânt este oricine
are parte de această primă înviere; asupra acestora a doua moarte n-are
nicio putere, dar ei vor fi preoţi ai lui Dumnezeu şi ai lui Hristos şi vor
domni ca regi cu El timp de o mie de ani”. - Apocalipsa
20:4, 6. Printre
primii dintre aceşti viitori regi şi preoţi care au murit ca martori fideli ai
lui Iisus şi ai Tatălui său, au fost cei 11 apostoli. În Luca
22:28-30 Iisus îi descrie pe aceştia cum stau pe tronuri
împreună cu El în Împărăția Sa „pentru a judeca pe cele douăsprezece triburi
ale lui Israel”. Alte versete arată că acest unic privilegiu de a fi regi şi
preoţi asociaţi cu Hristos se limitează la cei 144 000 de evrei
credincioși, la Biserică și la Sfinții de orice fel/clasă (Sfinții Vechiului
Testament, Sfinții din Era Bisericii și Sfinții din Marele Necaz) „răscumpăraţi
de pe pământ” sau „dintre oameni” (Luca
12:32; Apocalipsa
14:1-4). Învierea tuturor celor chemaţi să domnească cu Hristos
poartă pe drept cuvânt numele de „prima înviere.” Ea se numeşte astfel deoarece
precedă în timp învierea la viaţă pe pământ a oamenilor „nedrepți”. Aceasta
îi pune într-o poziţie importantă, deoarece niciun alt om nu poate „fi făcut
perfect/desăvârșit”, fără mijlocirea acestor comoștenitori/coregenți, care sunt
în acelaşi timp preoţi, regi şi judecători (Evrei
11:40/b; Apocalipsul
22:1, 2). În sfârşit, învierea lor este
superioară învierii la viaţă pe pământ a „nedrepților” pentru că fiind „una cu
Hristos” ei sunt ridicaţi la o viaţă în nedescompunere şi nemuritoare, ca fii
spirituali ai lui Dumnezeu. - Romani
6:5.
Pe parcursul Mileniului vor fi înviați cei nedrepți, cum am menționat deja în
mai multe rânduri. Aceștia vor atinge, în cele din urmă, perfecţiunea
umană. Ei vor fi în aceeaşi stare perfectă în care au fost Adam şi Eva în
grădina Eden. Atunci va avea loc încercarea finală care le va hotărî soarta
eternă. (Apocalipsa
20:7-10, 12, 15).
Aceia care se vor dovedi fideli lui Dumnezeu și Fiului Său prin această
încercare finală vor fi „declaraţi drepţi/neprihăniți” şi vor intra în
„glorioasa libertate a copiilor lui Dumnezeu” pe Noul Pământ. Ei vor primi
garanţia divină a vieţii veşnice, spre deosebire de Adam care a căzut la probă
şi căruia i-a fost interzis accesul la „pomul vieţii” de către heruvimii
trimişi de Dumnezeu. - Geneza
2:9; 3:22-24. Întrucât,
toţi nedrepții care vor fi înviaţi în timpul domniei de 1 000 de ani a lui
Hristos vor avea astfel prilejul de a se dovedi demni de a avea numele înscrise
pentru totdeauna în „sulul vieţii/cartea vieții” lui Dumnezeu şi de a trăi
veşnic în prezența Lui pe Noul Pământ, învierea lor are perspective infinit
mai bune decât cea cunoscută de câţiva oameni care au fost înviaţi în timpurile
biblice, dar care au murit din nou (I Regi/Împărați
17:17-24; II Regi
4:17-37; 13:20, 21; Matei
9:18, 23-26; Luca
7:11-15; Ioan
11:38-44; Faptele
9:36-41; 20:7-12).Tocmai
pentru a obţine această „înviere mai bună” sub domnia lui Mesia, au rămas
fideli lui Dumnezeu până la moarte bărbaţii şi femeile din vechime. - Evrei
11:10, 13, 14, 35.
ÎNVIEREA ŞI JUDECATA: Aceia care vor fi înviați pentru Judecată nu trebuie confundaţi cu „cei nedrepţi” pe care îi menţionează Pavel în Faptele 24:15. De ce afirmăm acest lucru - deoarece Pavel își exprimă nădejdea că va fi o înviere atât a celor drepți cât și a celor nedrepți! Nu poți să ai nădejde la o înviere pentru condamnarea eternă!! Pentru acești înviați, destinați condamnării eterne, nu există nădejde! Apoi, noi ne exprimăm această nădejde prin afirmația din Crezul creștin - „Aștept învierea morților și viața veacului/erei ce va să vină”. Nu mărturisim că așteptăm învierea pentru Judecata Finală, spre a avea „parte” de condamnarea eternă!
4. Un
studiu pentru cei … descumpăniți/dezorientați - Mia de ani sau miile de ani?
(Apoc. 20):
Încep să cred că Biblia sinodală 1982
(retipărită în 1988) este una dintre cele mai ideologizate versiuni pe
care le-am întâlnit vreodată. Exemplu, pentru aspectul ce ne interesează: expresia
„ta chilia ete” (o mie de ani) care apare de 6 ori în Apoc. 20, este
tradusă prin „mii de ani”. De ce? Fiindcă „o mie de ani” dă naşterea doctrinei
mileniste, iar Ortodoxia este amilenistă, deci în consecinţă şi textul biblic
trebuie „ameliorat” şi „amilenizat”!! Justificarea traducerii „mii de ani” este
dată de pr. Ioan Mircea (revizor al NT 1979, preluat în Biblia 1982) în al său
năstruşnic Dicţionar al Noului Testament (art. „Împărăţia de
mii de ani”). Să-i dăm „microfonul” autorului, fiindcă „toată pasărea pe limba
ei piere”: „Ca să se traducă „o mie de ani” ar fi trebuit să fie sau subiectul
la singular (to chilia etos) sau (en chilia etos). Notă: hen este
scris en (cu un h lin/aproape mut şi accent ascuţit!).” Secvenţele
propuse (to chilia etos sau hen chilia etos) sunt imposibile în
greacă!! În plus, există la Josephus, Antichităţi,
12.208, secvenţa „ta chilia talanta” (o mie de talanţi) care nu
poate în niciun caz să fie tradusă cu „mii de talanţi”, fiindcă în context se
precizează mai înainte (12.203) că este vorba de 1000. Modul în care au
procedat cei câţiva teologi care au revizuit NT 1979 (vezi pagina de jurnal a lui Bartolomeu Anania)
îmi dă temei să cred că Biblia din 1982 este unică între toate traducerile
europene făcute în sec. XX, prin gradul ei de ideologizare!! P.S. Bartolomeu
Anania, în traducerea lui, dă o explicaţie amatoristă în nota de subsol de la
Apocalipsa 20, favorizând „miile de ani”, dar foloseşte şi „o mie de ani” (de
2x din 6x). Nu prea înţeleg de ce să-i ameţim pe cititori în felul ăsta. Măcar
Biblia 1982 este consecventă în ideologia ei. Mai observăm că până și Biblia
Romano-Catolică, ediția 2020, traduce cu „mia de ani”, asta deși Biserica
Romano-catolică este și ea amilenistă!! Ar fi interesant să consultați și Biblia
de la București, 1688, prima traducere ortodoxă integrală, unde apare „mia
de ani” (sic!).
Notă: închei
aici seria de articole despre Împărăția de O Mie de Ani, dar voi reveni atunci
când voi considera că se impune acest lucru.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu