duminică, 16 iunie 2024

DIVERSE - Partea a zecea.

 

DIVERSE - Partea a zecea

 

42. Particula lui Dumnezeu este în Biblie:

 În 2012, oamenii de ştiinţă de la CERN (European Laboratory for Particle Physics) au uluit audienţa ştiinţifică şi culturală prin anunţarea descoperirii particulei numită „bosonul lui Higgs” sau „particula lui Dumnezeu”. Felicitările au fost atribuite profesorului Peter Higgs care a lucrat o viaţă pentru a demonstra existenţa particulei subatomice. Descoperirea este o piatră de hotar pentru ştiinţă, însă spune multe şi despre lumea credinţei. Unii cercetători, de obicei anonimi şi fără descoperiri măreţe la activ, au declarat concedierea lui Dumnezeu din creaţie. Alţii au spus că Dumnezeu nu este necesar în lumea creată etc.. Totuşi aceste afirmaţii s-au făcut de secole şi totuşi, de fiecare dată, Dumnezeu are ceva date de adăugat la aceste discuţii. De fapt, Dumnezeu a proclamat existența acestei particule acum mai bine de 1900 de ani. Evrei 11, 3 spune: „Prin credinţă înţelegem că lumile au fost făcute prin Cuvântul lui Dumnezeu, aşa încât cele ce se văd au fost făcute din cele ce ce nu se văd”. Contrar oricărei logici empirice, şi fără instrumente uriaşe şi dezvoltate ca azi, Dumnezeu declară că tot ceea ce este văzut (materia) este făcut din lucruri care sunt nevăzute, adică din particule elementare precum Higgs.  Urma particulelor lui Higgs a fost detectată așadar. Aşa cum scrie în Biblie, nu poate fi văzută, dar dă masă altor particule care pot fi văzute. Higgs a teoretizat acest lucru în 1964, CERN a descoperit-o în 2012, Dumnezeu a proclamat-o clar acum 1900 de ani şi El a creat-o acum miliarde de ani. Este particula lui Dumnezeu. În plus Biblia a proclamat descoperiri ştiinţifice probate recent şi care se referă la creaţia universului. În cartea sa: „What is Time? - Answers: Did God Create the Universe”, Editura Tate, autorul Gary Driver descrie şi ilustrează proclamaţiile lui Dumnezeu în Biblie care mai apoi au devenit adevăruri ştiinţifice: timpul, fabricarea spaţiului, particulele elementare, universul plat, universul care se extinde, legile fizicii, orbita soarelui, Calea Lactee, pământul care nu se ţine de nimic, pământul rotund, fluxul ca influenţă lunară, universul care accelerează, Efectul Doppler şi altele. Dumnezeu este confirmat de datele ştiinţifice. Însă Biblia este de origine divină, deoarece ţăranii analfabeţi din Epoca de Bronz sigur nu puteau şti atâtea. Nu există niciun conflict între ştiinţă şi Dumnezeu. Cercetarea ştiinţifică este necesară pentru a înţelege mai bine cum Dumnezeu a creat acest frumos univers.  

43. Știința dovedește existenţa Creatorului:

 Contrar părerilor celor mai mulți dintre cercetători, știința indică mai degrabă că universul a fost creat de Dumnezeu, punând la îndoială scenariile care îl exclud pe Dumnezeu de la crearea sa, a afirmat cel mai bine vândut autor și apologet creștin, Lee Strobel. Acesta a afirmat că știința vine în sprijinul cuvintelor Psalmului 101, 25 (LXX)/Psalmul 102, 25 (T.M.): „Dintru început Tu, Doamne, pământul l-ai întemeiat şi lucrul mâinilor Tale, sunt cerurile”. Pe 24 noiembrie el a ținut o conferință cu prilejul „Weekend-ului Apologeticii” la biserica Saddleback  din Lake Forest, California, unde a abordat tema „Cazul Creatorului”. „Sunt anumiți cercetători care vă vor spune că dovezile științei indică inexistența unui Creator. Că acestea resping existența unui Creator”, a spus ateul convertit la creștinism și fost redactor al publicației „The Chicago Tribune”. Strobel a continuat cu un exemplu: „Jerry Coyne are o astfel de părere. El predă ecologie și evoluționism la Universitatea din Chicago. Într-un interviu acordat publicației USA Today a spus: „Știința și religia sunt fundamental incompatibile ... Știința ajută religia doar prin dezaprobarea învățăturilor ei.”” Dar oare chiar așa este? Oare știința chiar neagă existența unui Creator? Strobel a explicat apoi celor peste 3 500 de oameni prezenți și unei audiențe on-line: „Și eu eram ateu la fel ca Dr. Coyne, dar am ajuns la o concluzie total diferită de a lui după ce am analizat dovezile, - la aceea că, știința, atunci când este făcută metodic, indică într-un mod foarte convingător și puternic existența unui Creator care se aseamănă foarte mult cu Dumnezeul prezent în Biblie. Cu alte cuvinte, eu cred că știința confirmă Psalmul 101, 26: „Dintru început Tu, Doamne, pământul l-ai întemeiat şi lucrul mâinilor Tale, sunt cerurile.”” a spus Strobel. Acesta a mai afirmat că trei ramuri științifice indică „foarte clar existența lui Dumnezeu,” ținând cont mai ales de descoperirile făcute în ultimii 50/60 de ani. Ramurile la care Strobel s-a referit într-un mod special în discursul său sunt cosmologia (studiul originilor Universului), fizica și ADN-ul. „Timp de secole oamenii de știință au crezut că universul a existat dintotdeauna, că este etern, că a existat mereu. Dar, mulțumită argumentelor filozofice  și descoperirilor științifice din ultimele decenii, aproape toți oamenii de știință sunt acum convinși că universul a avut un început într-un anumit punct temporal din trecutul îndepărtat. Și chiar dacă au fost propuse modele alternative ale universului, Teoria Borde-Guth-Vikenkin ne-a demonstrat că orice univers care se extinde, în medie, pe toată durata sa, cum este și universul nostru, trebuie să aibă o limită spațiu-timp în trecut. Cu alte cuvinte, trebuie să fi avut un început la un anumit punct.” Potrivit lui Strobel, unul dintre cercetătorii care au formulat teorema, fizicianul Alexander Vilenkin, directorul Institutului de Cosmologie de la Universitatea din Tufts a spus: „Cu dovezile pe care le avem acum, cercetătorii în domeniul cosmologiei nu se mai pot ascunde în spatele posibilității unui univers etern. Nu mai există nicio scăpare. Trebuie să accepte realitatea unui început al universului.” Strobel a mai adus apoi în discuție problema motivului pentru care unii oameni de știință au dificultăți în a accepta „începutul unui univers”. „Ei bine, lucrurile sunt cam așa: este o problemă doar dacă ești ateu, pentru că dacă universul are un început acest lucru conduce la un argument foarte puternic pentru existența lui Dumnezeu. Este numit argumentul cosmologic Kalam”, a explicat Strobel. Argumentul este foarte simplu, urmează doar trei pași. Mai întâi, tot ceea ce începe să existe are o cauză. „Poți da un exemplu de ceva care a început să existe fără să aibă o cauză? Chiar și David Hume, celebrul sceptic a spus: „nu am afirmat niciodată o așa de mare absurditate că ceva ar putea începe să existe fără o cauză.””Al doilea pas în demonstrarea argumentului este că tot ceea ce începe să existe are o cauză. „Universul a trecut de la inexistență la existență. Practic, acum toți oamenii de știință acceptă faptul că universul și timpul însuși a avut un început. Așadar, tot ceea ce începe să existe are o cauză. Universul a avut un început. Prin urmare, universul trebuie să fi avut o cauză.” Strobel a continuat: „Acum, ce fel de cauză poate aduce universul la existență? Trebuie să fie necauzată, întrucât nu poate exista un infinit regres al cauzelor. Trebuie să fie imaterial sau spirit, întrucât a existat înaintea lumii materiale. Trebuie să fie etern, întrucât a creat timpul. Trebuie să fie foarte inteligent și foarte puternic, lucru ce reiese din precizia și puterea folosită pentru crearea universului. Trebuie să aibă voință proprie, întrucât era nevoie să ia o decizie pentru a săvârși actul creației. ... Așa că gândiți-vă la asta. Avem un Creator unic, personal, puternic, inteligent, etern, imaterial sau spirit și necauzat - ceea ce este un început destul de bun pentru o descriere a lui Dumnezeu.” Strobel a mai arătat că fizicianul Dr. Arno Penzias, care a câștigat Premiul Nobel pentru Pace, a demonstrat că universul a avut un început. Penzias a spus: „Cele mai bune informații pe care le avem (privind originea universului) sunt exact ceea ce aș fi prezis, dacă nu aș fi avut ca sursă de cercetare decât cele cinci cărți ale lui Moise, Psalmii și Biblia în integralitatea ei.” „Așadar, cosmologia aduce dovezi clare care susțin existența unui Creator,” a mai spus Strobel. După ce a făcut referiri și la celelalte două ramuri de referință (fizica și ADN-ul), Strobel a concluzionat că știința se îndreaptă spre Dumnezeu și nu este departe de El. „Cel mai minunat lucru este că Creatorul nu este distant, detașat, sau vreo zeitate dezinteresată - el nu este Dumnezeul deismului - ci acel El este un Dumnezeu personal pe care îl putem întâlni prin Hristos, pe care îl putem cunoaște, îl putem experimenta și cu Care ne putem petrece veșnicia”, a mai spus el. „El a creat din iubire cosmosul ca habitat pentru mine și pentru tine. El L-a trimis pe Unicul Său Fiu să moară pentru păcatele noastre care ne-au îndepărtat de El așa încât noi să fim iar cu El pentru totdeauna. Aceasta este cea mai minunată veste dintre toate.”

44. „Particula lui Dumnezeu” şi teoria unificată a universului:

 Bosonul/Bozonul lui Higgs este numit şi particula lui Dumnezeu de către media, însă cei mai mulţi oameni de ştiinţă nu sunt de acord cu această formulare. În 1993, când fizcianul american Leon Lederman a scris o carte despre boson, el a propus să fie numită „the goddamn particle”. Însă editorul a sugerat „the God particle”. Un lucru este clar: 4 iulie 2012 a însemnat o mare descoperire şi deschiderea unui nou capitol în istoria ştiinţei umane, şi o nouă dezbatere despre originile universului, dar şi despre validitatea adevărurilor religioase. Bosonul lui Higgs explică de ce particulele au masă, şi deci de ce existăm. Fără boson, universul n-ar avea materie fizică, doar energie. Implicaţiile cosmologice sunt uriaşe. Unii fizicieni au spus că această descoperire înseamnă că nu mai avem nevoie de Dumnezeu, dacă putem explica totul fără referinţe metafizice. Astronomul de la Vatican, Guy Consolmagno a spus în cotidianul „Washington Post” că legile universului expun „personalitatea” lui Dumnezeu, calitatea Sa de persoană. „Misterele revelate de ştiinţa modernă sunt o amintire constantă că realitatea este mai complexă şi mai mare decât vieţile noastre de zi cu zi”. De asemenea un guru al medicinei alternative, Deepak Chopra, a spus că bosonul arată că există o divină interconectare între toate lucrurile. „El doar întăreşte noţiunea că universul vine dintr-un nimic, ca dintr-o totalitate”. Acest lucru este adevărat: bosonul lui Higgs - care pătrunde în întregul univers - ne ajută să înţelegem cum ceva a venit din nimic. „Uimirea pe care o simţim vine din faptul că oameni non-religioşi folosesc deodată limbaj religios, când e vorba de boson” a spus Philip Clayton, decan al Facultăţii de teologie din Claremont şi cercetător al ştiinţei şi religiei. „Oamenii sunt fascinaţi de ceea ce cunoaştem ştiinţific şi ce zace la frontierele a ceea ce ştim” a spus el. Albert Einstein a spus că „Dumnezeu nu joacă zaruri cu lumea” şi că „aceasta este o metaforă care explică perpetua noastră căutare a ordinii într-o lume care pare haotică”, a spus Clayton. Acest limbaj metaforic ne ajută să explicăm lumea la nivelul unde legile fizice precum gravitaţia nu mai funcţionază, iar fizicienii folosesc doar abstracţiuni pentru a descrie cum interacţionează particulele.  Oricum cercetătorii sunt de acord în a aproba faptul că bosonul şi descoperirea sa sunt un mare pas spre o teorie unificată asupra lumii. De fapt, fizicienii, astronomii şi cercetătorii lumii au avut nevoie de secole şi de eforturi uriaşe pentru a înţelege ceea ce revelaţia dumnezeiască a vestit cu mii de ani înainte: Dumnezeu a creat lumea din nimic, datorită iubirii Sale infinite, iar lumina, creată în prima zi a creaţiei este substratul valoric al diversităţii şi frumuseţii creaţiei. De fapt universul este un cuptor în care materia devine energie, adică se îndreaptă spre o lume spiritualizată.Transformarea materiei în lumină este proorocia fundamentală a viitorului, iar Biblia o spune clar în Geneza şi în Apocalipsă. Adevărul universului nu este nici fizic, nici chimic, nici astronomic, cu toate că aceste categorii pur umane au referinţe clare asuora realităţii. Adevărul universului este euharistic şi personal, izvorând din Dumnezeu, umplând de lumină creaţia şi transformând-o prin har în veşmânt al iubirii dintre Creator şi creaturile sale nemuritoare. Bosonul lui Higgs este doar un pas spre realizarea deplină a faptului că totul are un Izvor comun, şi că Logosul creator a ţesut acest univers din iubire, ca o mărturie a vieţii Părintelui ceresc. Unificarea teoriilor despre existenţă înseamnă de bună seamă, anularea aberaţiilor despre un haos total, şi întărirea conştiinţei unei origini comune a tuturor şi a unei Inteligenţe infinite şi supreme care a creat totul. Borşul spaţial, supa galactică, şi alte speculaţii gastronomice şi astronomice deopotrivă încep să îşi dezvăluie lipsa de sens. Mai mult, oamenii de ştiinţă vorbesc despre un „Design imperial” al universului şi despre inter-conectarea tuturor lucrurilor şi fiinţelor, sau chiar despre un Scop comun al tuturor. Am numai eu senzaţia că vorbim acum din Sfânta Scriptură?

45. Tainele de nepătruns ale Giulgiului din Torino:

 Există oare vreo evidenţă ştiinţifică despre Învierea Mântuitorului Hristos? Cred că Învierea este o realitate istorică. Învierea stă pe temelii istorice solide, indiferent de argumentele următoare. Iisus s-a arătat ucenicilor săi, sceptici asupra Învierii la început, timp de 40 de zile, oferindu-le multe semne doveditoare despre El. Aceşti oameni care l-au văzut pe Hristos înviat au fost cu toţii gata să moară pentru acest adevăr, şi chiar au murit proclamând Învierea. Este uşor să trăieşti pentru o idee, dar să mori pentru o idee nu vrea nimeni! Însă pentru un adevăr al vieţii, ucenicii Învierii au fost gata să moară. Ei au întors Împeriul Roman pe dos propovăduind Învierea lui Hristos. Au schimbat hotarele istoriei de la moarte la viaţă, cu puterea Celui Înviat din morţi. Alături de evidenţele istorice masive, există şi o evidenţă ştiinţifică a Învierii, Giulgiul din Torino, o pânză funerară care a acoperit Trupul lui Hristos. Omul din giulgiu a fost biciuit îngrozitor, a fost crucificat, a purtat o cunună de spini şi a fost străpuns de o suliţă romană în piept. Acest lucru este confirmat de Dr. D. James Kennedy care a spus despre giulgiu: „Ar trebui să mărturisesc că prima oară când am auzit de aşa-zisul Giulgiu, am fost foarte sceptic. Niciodată nu am fost impresionat de relicve. Există încă vreo 40 de giulgiuri care se pretinde că sunt ale lui Hristos. De ce ar fi acesta diferit? Nu credeam deloc acest lucru. Deci ce spun evidenţele? Creştinătatea se bazează pe evidenţe”. După ce a cercetat atent giugiul, profesorul a fost convins că este al lui Hristos. Unul dintre cei mai faimoşi experţi ai giugiului este Dr. Alan Whanger, profesor la „Duke Medical Center” care a studiat medicina toată viaţa, iar din anii 70 a studiat giugiul. În cartea sa, „Giulgiul din Torino: o aventură a descoperirii”, Dr. Whanger a spus că afirmaţiile că ar fi un fals din 1260 sunt false ele însele, pentru că au studiat un colţ refăcut al giugiului, cu o cusătură mai nouă din Evul Mediu. Ştim că giulgiul a fost în Lirey, Franţa în casa unui cruciat francez în 1357. Însă câteva date trebuie menţionate:

*Anatomia umană reprezentată pe giulgiu este 100% corectă. Cunoaşterea anatomiei giulgiului include detalii necunoscute până în secolul 20. În contrast, anatomia secolului al 14-lea era foarte limitată. Dacă a fost făcut de un falsificator, el trebuia să ştie detalii anatomice descoperite în secolul 20.

*Giulgiul a fost fotografiat pentru prima oară în 1898, şi s-a descoperit că este un negativ fotografic - cu sute de ani înainte ca fotografia să fie inventată.

*Imaginea palidă de pe giugiu nu a fost pictată. A fost arsă uşor. Ca şi cum ar fi atinsă de focul Învierii. Trupul lui Hristos a lăsat o explozie de lumină, s-a schimbat din muritor în nemuritor. Imaginea asta a fost creată de un foc de o subtilitate uriaşă. Imaginea este groasă de 5/1000 dintr-un inch. Deşi sunt urme de pigmenţi pe giulgiu, a fost atinsă de multe materiale pentru binecuvântare, imaginea nu este creată din pigmenţi de culoare.

*Sângele de pe giulgiu este sânge adevărat uman - cu toate rănile care corespund răstignirii lui Hristos din Evanghelii. Sângele nu s-a stricat, a stat pe giulgiu mai puţin de 72 de ore. Interesant şi fascinant este faptul că sângele a rămas exact pe răni, giulgiul nu a fost desprins de pe trup, ci trupul a trecut prin giulgiu, ceea ce nu poate fi explicat de niciun cercetător.  

*Icoanele din întreaga lume ale lui Hristos, unele vechi de 1800 de ani, seamănă izbitor cu imaginea de pe giulgiu.

*În Evul Mediu, toate reprezentările crucificării arătau pe Hristos pironit în palme. Totuşi, Giulgiul din Torino arată că piroanele au fost la încheieturi. De-abia la sfârşitul secolului al 20-lea s-a demonstrat că palmele nu pot ţine crucificat un trup omenesc, ci doar încheieturile.

*Imaginea giulgiului este tri-dimensională. Când fotografiile obişnuite sau picturile sunt studiate printr-o maşină NASA specifică de diagnosticare a vârstei (VP 8 Image Analyzer), ele sunt distorsionate. Giulgiul are proprietăţi tri-dimensionale. Nu este deci o pictură.

 Unii sceptici spun că Giulgiul a fost făcut de Leonardo da Vinci, însă acesta a trăit la secole după ce Giulgiul este menţionat de istorie. Aşa că singura teorie care rămâne în picioare este că Giugiul este al Învierii lui Hristos. Hristos a înviat! Adevărat a înviat!

46. Cum nimicul a putut crea totul?

 Una dintre definiţiile ateismului pe Internet te face să te gândeşti la adevărata miză a credinţei: „Ateismul poate fi definit ca o credinţă că nu a fost nimic şi nimic nu s-a întâmplat nimicului şi apoi acel nimic a explodat fără nicio raţiune, creând totul, şi apoi o serie de nimicuri s-au aranjat magic replicându-se pe ele până au ajuns dinozauri. Sună perfect logic”. Oare? Această definiţie ridică multe întrebări asupra chestiunii creaţiei lumii. Bibia spune că universul a fost creat de Dumnezeu prin cuvânt. Ştiinţa descrie creaţia ca rezultat al „Big-Bangului”, în care o cantitate ameţitoare de energie a fost creată din vidul spaţiului şi a devenit materia din care s-a format universul. Cine a creat însă această energie? Oamenii de ştiinţă nu se pot pune de acord cu prea multe lucruri. Un lucru însă este universal acceptat: toţi sunt de acord că materia nu poate fi creată din nimic doar izbind particule de energie una de alta. Când se întâmplă asta, alte particule sunt create care se vor transforma, apoi, în energie pură. Procesul poate fi inversat prin injectarea energiei pure într-un sistem şi astfel două particule pot fi create din vidul spaţiului care există pentru scurt timp înainte de a se recombina într-o explozie care distruge amândouă particulele. Ei numesc acest lucru crearea materiei din nimic. Ceea ce nu pot explica nicidecum este faptul că materia poate proveni dintr-un spaţiu gol, însă trebuie să fie o acţiune care introduce energie într-un sistem pentru a începe. Pentru ca nimicul să înceapă să creeze trebuie un operator de sistem.  

Cine a făcut rost de energia pentru Big Bang? Cu alte cuvinte, universul trebuie să aibă o minte care să înceapă procesul şi energie creată anterior. Ştiinţa nu poate merge mai departe de câteva miliardimi de secundă după Big Bang. Nu are nicio explicaţie cu privire la ce sau cine a început explozia. Poate crede cineva că s-a întâmplat în mod magic? În multe discuţii ateiştii acuză pe credincioşi că Dumnezeu este privit ca o zână magică. Însă a crede că nimicul a creat ceva, acest lucru este magie pură! Dacă întrebi un ateist de unde a venit omul, el va folosi cuvântul evoluţie. Întrebaţi-i de unde a venit evoluţia şi vor merge la originile vieţii ca un proces chimic accidental. Dacă îi întrebi mai departe, ajung sigur la Big Bang. Însă argumentele se opresc, pentru nu există o cauză a acestuia. Şi dacă Dumnezeu este Cauza, atunci toata argumentaţia lor cade.

Citez aici un argument al lui C. S. Lewis: „Să presupunem că nu a fost nicio inteligenţă în spatele universului. În acest caz, nimeni nu a proiectat creierul meu pentru scopul gândirii. Când atomii din craniul meu s-a întâmplat din raţiuni fizice sau chimice să se aranjeze într-un anumit fel, aceasta mi-a dat senzaţia pe care o numesc gând. Dar dacă e aşa, cum să mă încred în gândirea mea că este adevărată!? Este ca aruncarea unui pahar de lapte şi speranţa că aranjamentul lichidului îmi va da vreodată harta Londrei. Şi dacă nu pot avea încredere în propria mea gândire, bineînţeles nu pot avea încredere în argumentele care duc la ateism. Aşa că nu am niciun motiv să fiu ateu și să cred în …  nimicul din care s-a creat totul! Dacă nu cred în Dumnezeu, nu pot să cred în gândire, aşa că niciodată nu pot să folosesc gândirea pentru a nu crede în Dumnezeu.” - C.S. Lewis în „The Case for Christianity”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DESPRE CEI ALEȘI ÎN RAIUL DE LA ... BRUXELLES.

  DESPRE CEI ALEȘI ÎN RAIUL DE LA … BRUXELLES   Raiul pământesc, închipuit ca locul fără griji unde curg laptele și mierea, este la … Parl...