duminică, 26 septembrie 2021

POTOPUL LUI NOE - INUNDAȚIE GLOBALĂ SAU LOCALĂ?

POTOPUL LUI NOE - INUNDAȚIE GLOBALĂ SAU LOCALĂ?

 Mulți creștini susțin astăzi că potopul din vremea lui Noe a fost doar o inundație locală. Ei pretind că a fost limitat undeva în jurul regiunii Mesopotamiei și nu a acoperit cu adevărat întregul pământ. Descoperirea unui strat de noroi de către arheologi din Orientul Mijlociu și, mai recent, găsirea unor dovezi despre o inundație locală în Marea Neagră, au fost considerate ca argumente pentru o inundație locală. Oamenii cred în general într-o inundație locală deoarece au acceptat istoria evoluționistă a Pământului, teorie acceptă pe scară largă, care interpretează fosilele de sub picioarele noastre ca istorie a apariției secvențiale a vieții de-a lungul timpului. Oamenii de știință au înțeles clar că fosilele (care sunt îngropate în sedimente de noroi și nisip purtate de apă) sunt în mare parte rezultatul marelui potop. Cei care acceptă acum miliardele de ani de acumulare treptată a fosilelor au minimalizat prin modul lor de gândire dovezile despre Potop - de unde și credința lor într-o inundație locală sau necredința totală în vreo astfel de inundație. Dacă ar gândi dintr-o perspectivă biblică, ei ar vedea dovezile abundente pentru Potop. După cum a spus cineva, „nu le-aș fi văzut dacă n-aș fi crezut.” Cei care acceptă perioadele de timp îndelungate și acumularea fosilelor, jefuiesc, involuntar poate, căderea în păcat al lui Adam de consecințelor sale grave. Ei au pus fosilele, care mărturisesc despre boală, suferință și moarte înainte ca omenirea să apară, înainte ca Adam și Eva să păcătuiască și să aducă moarte și suferință în lume. În acest fel, ei subminează sensul morții și învierii lui Hristos. Un astfel de scenariu, de asemenea, golește de orice sens afirmația pe care Dumnezeu o face la sfârșitul creației sale ca fiind „foarte bună”. Unii predicatori vor spune că ei cred într-o inundație „universală” sau „la nivel mondial”, dar nu cred cu adevărat că potopul a acoperit întreg pământul. Ei se plasează astfel pe lângă învățătura clară a Bibliei, dând în același timp aparența de a crede, prin redefinirea inteligentă a cuvintelor. Ei consideră termenul de „universal” și „mondial” numai în ceea ce privește limită imaginară a habitatului uman la vremea respectivă. Ei își închipuie de exemplu că, dacă oamenii trăiu doar într-o vale din Mesopotamia atunci potopul a ucis toți oamenii din acele ținuturi istorice, fără a fi un potop global cu adevărat.

Dovezi biblice despre potopul global:

 Ideea unui potop local este total incompatibilă cu Biblia, așa cum demonstrează următoarele argumente:

Nevoia unei arce (nave): dacă potopul ar fi fost local, de ce trebuia Noe să construiască o Arcă? Ar fi putut merge de cealaltă parte a munților și ar fi scăpat. Călătorind cu doar 20 km pe zi, Noe și familia sa ar fi putut călători peste 3.000 de kilometri în șase luni. Dumnezeu ar fi putut pur și simplu să-l avertizeze pe Noe să fugă, așa cum a făcut cu Lot în Sodoma.

Dimensiunea Arcei: în cazul în care potopul a fost local, de ce a fost Arca suficient de mare pentru a susține toate tipurile de animale vertebrate terestre din lume? Dacă ar fi urcat la bord doar animalele mesopotamiene sau doar animalele domestice, Arca ar fi putut fi mult mai mică.

De ce animalele trebuiau să fie pe Arcă? Dacă potopul a fost local, de ce Dumnezeu a trimis animalele la Arcă pentru a scăpa de moarte? Ar fi existat și alte animale care să reproducă aceste feluri (specii), chiar dacă ar fi murit în zona locală. Sau le-ar fi putut trimite într-o regiune neinundată.

De ce păsările trebuiau să fie pe Arcă? Dacă potopul ar fi fost local, de ce ar fi fost transportate păsările la bord? Acestea ar fi putut pur și simplu să aterizeze pe un teren mai îndepărtat. Păsările pot zbura câteva sute de kilometri într-o singură zi.

Judecata a fost universală: dacă potopul ar fi local, oamenii care nu trăiau în vecinătate nu ar fi fost afectați de el. Ei ar fi scăpat de judecata lui Dumnezeu asupra păcatului. M-aș mira ca, după toate acele secole de la creație, oamenii să nu fi migrat și în alte părți - sau că oamenii care locuiau la periferia unui astfel de inundații locale nu s-ar fi mutat într-o zonă adiacentă mai înaltă, decât să se înece așteptând. Iisus a spus că inundațiile au ucis pe toți cei care nu erau pe Arcă (Matei 24: 37-39). „Şi precum a fost în zilele lui Noe, aşa va fi venirea Fiului Omului. Căci precum în zilele acelea dinainte de potop, oamenii mâncau şi beau, se însurau şi se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie, și n-au ştiut până ce a venit potopul şi i-a luat pe toţi, la fel va fi şi venirea Fiului Omului.” Desigur, cei care vor să creadă într-o inundație locală spun, în general, că lumea este veche și că oamenii sunt aici cu zeci de mii de ani înainte de potop. Dacă ar fi așa, este de neconceput că toți oamenii ar fi putut să se așeze într-o vale localizată în Mesopotamia, de exemplu, sau că nu ar fi migrat mai departe, pe măsură ce populația a crescut.

Potopul a fost chipul judecății universale: în A doua epistolă Sobornicească a Apostolui Petru în capitolul 3, judecata universală viitoare care se va realiza prin foc este asemănătă cu judecata prin apă a potopului lui Noe: „și prin apă lumea de atunci a pierit înecată, iar cerurile de acum şi pământul sunt ţinute prin acelaşi cuvânt şi păstrate pentru focul din ziua judecăţii şi a pieirii oamenilor necredincioşi. „(versurile 6 și 7).

Apele erau deasupra munților: dacă potopul ar fi local, cum ar putea apa să se ridice la 15 coți (8 metri) deasupra munților (Fac./Gen. 7,20)? Apa se întinde peste tot pământul păstrându-și același nivel. Nu se putea ridica pentru a acoperi munții locali lăsând restul zonelor neatinse.

Durata potopului: Noe și familia au stat în Arcă timp de un an și zece zile (Fac. 7:11, 8:14) - cu siguranță o perioadă excesivă de timp pentru orice inundație locală? A durat mai mult de șapte luni de zile înainte ca vârfurile munților să devină vizibile. Cum s-ar fi putut ei plimba într-o inundație locală atât de lungă, fără să vadă munți?

Și-a încălcat Dumnezeu promisiunea? Dacă potopul ar fi fost local înseamnă că Dumnezeu și-a încălcat în mod repetat promisiunea Lui de a nu mai trimite niciodată un astfel de potop. În ultimii ani au avut loc inundații „locale” uriașe: de exemplu, în Bangladesh, unde 80% din țara respectivă a fost inundată sau în Europa în 2002.

Toți oamenii sunt descendenți ai lui Noe și ai familiei sale: genealogiile lui Adam (Facere 4: 17-26, 5: 1-31) și Noe (Gen. 10: 1-32) sunt exclusive - ne spun că toți oamenii din perioada pre-potop au descins din Adam și toți de după potop au descins din Noe. Descendenții lui Noe trăiau împreună la Babel și refuzau să „umple pământul” așa cum li s-a poruncit (Fac. 9: 1). Așa că Dumnezeu le-a încurcat limbile și i-a împrăștiat (Fac. 11: 1-9). Există dovezi izbitoare că toate popoarele de pe Pământ au descins din Noe, găsite în povestile despre inundații din multe culturi din întreaga lume - America de Nord și de Sud, Insulele Mării Sudului, Australia, Papua Noua Guinee, Japonia, China, India, Orientul Mijlociu, Europa și Africa. S-au adunat sute de astfel de povești. Poveștile cele mai apropiate de zona de dispersie de la Babel sunt cele mai apropiate în detalii de ceea ce spune Scriptura - de exemplu, epopeea lui Gilgamesh.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

DIN TESTAMENTUL LUI PETRU CEL MARE.

  DIN TESTAMENTUL LUI PETRU CEL MARE  „În numele Sfintei şi nedespărţitei Treimi, noi, Petru, împăratul şi suveranul întregii Rusii, tutur...