IISUS
- CALEA, ADEVĂRUL ȘI VIAȚA! (Partea a treisprezecea)
61. IIsus
îl vindecă pe un băiat demonizat:
MATEI 17:14-20 MARCU 9:14-29 LUCA 9:37-43;
DISCIPOLII
AU NEVOIE DE O CREDINŢĂ PUTERNICĂ PENTRU A-L VINDECA PE UN BĂIAT DEMONIZAT:
Când coboară de pe munte, Iisus, Petru, Iacov
şi Ioan sunt întâmpinaţi de o mare mulţime. Ceva nu este în regulă. Nişte
scribi s-au strâns în jurul discipolilor şi poartă o discuţie aprinsă cu ei.
Oamenii sunt foarte surprinşi să-l vadă pe Iisus şi aleargă spre El ca să-l
salute. „Despre ce discutaţi atât de aprins cu ei?”, îi întreabă El (Marcu
9:16).
Un om din mulţime îngenunchează înaintea lui Iisus şi îi explică:
„Învăţătorule, l-am adus la tine pe fiul meu pentru că are un spirit care l-a
lăsat mut. Oriunde îl apucă, îl trânteşte la pământ, iar el face spume la gură,
scrâşneşte din dinţi şi îşi pierde puterile. Le-am spus discipolilor tăi să-l
scoată, dar n-au putut” (Marcu
9:17, 18). Din câte se pare, scribii îi critică pe
discipoli pentru că nu au reuşit să-l vindece pe băiat, poate luând în râs
încercările lor. De aceea, în loc să-i răspundă acelui tată deznădăjduit, Iisus
se adresează mulţimii: „O, generaţie necredincioasă şi denaturată! Până când va
trebui să rămân cu voi? Până când va trebui să vă suport?”. Aceste cuvinte
aspre le sunt, fără îndoială, adresate scribilor, care i-au pus pe discipoli în
dificultate cât timp a lipsit El. Întorcându-se către tatăl copilului
demonizat, Iisus spune: „Adu-l pe fiul tău aici!” (Luca
9:41).
În timp ce băiatul se apropie de Iisus, demonul care îl stăpâneşte îl trânteşte
la pământ, provocându-i convulsii violente. Băiatul se tăvăleşte pe jos făcând
spume la gură. „De când i se întâmplă aşa?”, îl întreabă Iisus pe tatăl
băiatului. „Din copilărie”, îi răspunde acesta. „De multe ori a vrut să-l
arunce şi în foc, şi în apă ca să-l omoare.” Bărbatul îl imploră pe Iisus:
„Dacă poţi să faci ceva, ai milă de noi şi ajută-ne!” (Marcu
9:21, 22). Tatăl este disperat, deoarece nici măcar
discipolii lui Iisus nu l-au putut ajuta. Cum reacţionează Iisus la implorarea
omului? El îl asigură: „Aceste cuvinte: Dacă poţi! Totul este posibil pentru
cel care are credinţă”. Imediat, tatăl copilului strigă: „Am credinţă Doamne!
Ajută necredinței mele!” (Marcu
9:23, 24). Iisus observă că o mulţime vine în fugă spre
El. În timp ce toţi îl privesc, Iisus mustră demonul: „Spirit care îi faci
pe oameni muţi şi surzi, îţi poruncesc să ieşi din el şi să nu mai intri în
el!”. După ce îl face pe băiat să ţipe şi îi provoacă multe convulsii, spiritul
iese. Apoi, băiatul rămâne întins pe jos, nemişcat. Văzând aceasta, mulţi spun:
„Este mort!” (Marcu
9:25, 26). Dar, când Iisus îl ia de mână, băiatul se
ridică şi „chiar din ceasul acela” este vindecat (Matei
17:18). Fireşte, oamenii sunt uluiţi de ceea ce face Iisus. Cu
câtva timp în urmă, când au fost trimişi de Iisus să predice, discipolii puteau
să scoată demoni. De aceea, acum, când sunt doar ei cu Iisus într-o casă, îl
întreabă: „Noi de ce n-am putut să-l scoatem?”. Iisus le arată că nu au putut
face aceasta din cauza lipsei lor de credinţă. El le spune: „Felul acesta de
demoni nu poate ieşi decât cu rugăciune” (Marcu
9:28, 29). Era necesar ca discipolii să aibă o mare
credinţă şi să-i ceară lui Dumnezeu putere în rugăciune pentru a scoate acest
demon puternic. Iisus concluzionează: „Adevărat vă spun că, dacă veţi avea
credinţă cât un grăunte de muştar, veţi zice muntelui acestuia: Mută-te de aici
acolo şi se va muta; şi nimic nu vă va fi imposibil” (Matei
17:20). Câtă putere poate avea credinţa! Obstacolele şi
dificultăţile care stau în calea progresului nostru în serviciul pentru Domnul
pot părea insurmontabile, imposibil de înlăturat asemenea unor munţi. Totuşi,
dacă avem credinţă, putem depăşi astfel de obstacole şi dificultăţi.
62. O
lecţie importantă despre umilinţă:
MATEI 17:22-18:5 MARCU 9:30-37 LUCA 9:43-48;
IISUS
PREZICE DIN NOU CĂ VA MURI; EL PLĂTEŞTE IMPOZITUL CU O MONEDĂ DIN GURA UNUI
PEŞTE; CINE VA FI CEL MAI MARE ÎN ÎMPĂRĂȚIA CERURILOR?
După ce este transfigurat/schimbat la față şi
după ce vindecă un băiat demonizat în zona Cezareii lui Filip, Iisus se
îndreaptă spre Capernaum. Călătoreşte doar El cu discipolii pentru că nu vrea
ca mulţimile să afle lucrul acesta (Marcu
9:30).
Astfel, Iisus are din nou ocazia de a-şi pregăti discipolii pentru moartea sa
şi pentru lucrarea pe care o vor face ei apoi. „Fiul omului trebuie să fie
dat în mâinile oamenilor şi îl vor omorî, iar a treia zi va fi sculat din
morţi”, le explică El (Matei
17:22, 23). Discipolii n-ar trebui să fie surprinşi de
cuvintele lui Iisus. El le-a mai spus că va fi omorât, deşi Petru nu a vrut să
creadă că se va întâmpla aşa (Matei
16:21, 22). În plus, trei dintre apostoli au văzut
transfigurarea şi au auzit discuţia despre „plecarea” lui Isus (Luca
9:31).
Continuatorii săi se mâhnesc acum foarte mult din cauza a ceea ce le spune El,
chiar dacă nu înţeleg în totalitate semnificaţia cuvintelor sale (Matei
17:23). Însă le este teamă să-i pună întrebări referitoare la
acest lucru. După un timp, ei ajung la Capernaum, centrul activităţii lui Iisus
şi oraşul de unde sunt unii dintre apostoli. Acolo, bărbaţii care încasează
impozitul pentru templu se apropie de Petru. Încercând, poate, să-l acuze pe Iisus
că se sustrage de la plata impozitelor, ei întreabă: „Învăţătorul vostru nu
plăteşte impozitul (pentru temple) de două drahme?” (Matei
17:24). „Ba da”, răspunde Petru. Iisus ştie ce s-a întâmplat.
Când ei sunt din nou acasă, în loc să aştepte ca Petru să aducă vorba despre
impozit, Iisus îl întreabă: „Ce crezi, Simon? De la cine primesc regii
pământului taxe sau impozite? De la fiii lor sau de la străini?”. Petru
răspunde: „De la străini”. „Atunci fiii sunt scutiţi de impozite”, îi spune Iisus
(Matei
17:25, 26). Tatăl lui Iisus este Împăratul Universului şi
Cel căruia i se aduce închinare la templu. Prin urmare, Fiul lui Dumnezeu nu
este obligat prin lege să plătească impozitul pentru templu. „Dar, ca să nu-i
poticnim”, spune Iisus, „du-te la mare, aruncă undiţa şi ia primul peşte care
va veni. Când îi vei deschide gura, vei găsi o monedă de un stater (sau o tetradrahmă).
Ia-o şi dă-le-o pentru Mine şi pentru tine” (Matei
17:27). La câtva timp după aceea, când sunt din nou împreună,
discipolii îl întreabă pe Iisus cine va fi cel mai mare în Împărăția Cerurilor.
Aceşti bărbaţi, care mai devreme se temeau să-i pună întrebări lui Iisus despre
moartea Sa, nu se tem acum să-l întrebe despre viitorul lor. Iisus ştie ce
gândesc. Ei au discutat deja despre aceasta când au rămas în urma Lui în timp
ce se întorceau la Capernaum. De aceea, El îi întreabă: „Despre ce aţi vorbit
atât de aprins pe drum?” (Marcu
9:33).
Fiindu-le ruşine, discipolii tac, întrucât s-au certat cu privire la cine este
cel mai mare. În cele din urmă, apostolii îi pun lui Iisus întrebarea care a
stârnit discuţia aprinsă dintre ei: „Cine este cel mai mare în Împărăția Cerurilor?”
(Matei
18:1).
Pare incredibil că discipolii au avut o asemenea discuţie după ce, de aproape
trei ani, îl însoţesc pe Iisus şi îl ascultă predând. Totuşi, ei sunt
imperfecţi/păcătoși. În plus, au crescut într-un climat religios în care se
pune accent pe poziţie şi pe rang. Mai mult, Iisus i-a promis de curând
lui Petru că va primi anumite „chei” ale Împărăției. Ar putea fi acesta un
motiv pentru care să se simtă superior celorlalţi? Este posibil ca şi
Iacov şi Ioan să se simtă superiori, având în vedere că au asistat la transfigurarea
lui Iisus. Indiferent cum ar sta lucrurile, Iisus le corectează atitudinea. El
cheamă un copilaş, îl pune în mijlocul lor şi le spune: „Dacă nu vă întoarceţi
şi nu deveniţi ca nişte copilaşi, nicidecum nu veţi intra în Împărăția Cerurilor.
Aşadar, cine se va umili ca acest copilaş, acela este cel mai mare în Împărăția
Cerurilor. Şi cine primeşte un copilaş ca acesta în numele Meu Mă primeşte şi
pe Mine” (Matei
18:3-5). Ce metodă extraordinară de învățare! Iisus nu se
înfurie pe discipoli şi nu le reproşează că sunt lacomi sau ambiţioşi. El le dă
o lecţie îndreptându-le atenţia spre un copil. Copilaşii nu au nicio poziţie
socială şi niciun rang. Iisus arată astfel că discipolii trebuie să adopte
acest punct de vedere referitor la ei înşişi. În încheiere, Iisus subliniază
lecţia pe care vrea să le-o transmită continuatorilor săi, spunând: „Cel ce se
poartă ca unul mic printre voi toţi, acela este mare” (Luca
9:48).
63. Iisus
dă sfaturi cu privire la poticnire şi la păcat;
MATEI 18:6-20 MARCU 9:38-50 LUCA 9:49, 50;
SFATURI
CU PRIVIRE LA POTICNIRE; DACĂ UN FRATE COMITE UN PĂCAT:
Iisus tocmai a ilustrat ce atitudine ar trebui
să aibă continuatorii săi. Ei ar trebui să fie asemenea copiilor, altfel spus,
să fie umili şi să nu aibă pretenţia de a li se acorda importanţă. Discipolii
ar trebui să-i primească pe astfel de copilaşi în numele lui Iisus, ceea ce înseamnă
că-l primesc şi pe El (Matei
18:5).
Apostolii au avut recent o discuţie aprinsă cu privire la cine este cel
mai mare. Aşadar, ei ar putea considera că Iisus îi mustră prin aceste cuvinte.
Însă acum apostolul Ioan menţionează un alt lucru care s-a întâmplat cu puţin
timp înainte: „Am văzut un om care scotea demoni folosindu-se de numele Tău şi
am încercat să-l oprim, pentru că nu este unul dintre ai noştri” (Luca
9:49).
Consideră Ioan că doar apostolii au autoritatea să facă vindecări şi să scoată
demoni? Dacă ar fi aşa, cum se face că acest evreu reuşeşte să scoată spiritele
rele din oameni? Din câte se pare, Ioan crede că bărbatul nu ar trebui să
înfăptuiască lucrări de putere deoarece nu îi însoţeşte pe Iisus şi pe
apostoli. Spre mirarea lui Ioan, Iisus spune: „Nu încercaţi să-l opriţi, căci
nimeni nu face o lucrare de putere în numele Meu şi imediat după aceea să Mă insulte.
Fiindcă cine nu este împotriva noastră este pentru noi. Pentru că cine vă dă să
beţi un pahar de apă fiindcă sunteţi ai lui Hristos, adevărat vă spun că nu-şi
va pierde nicidecum răsplata” (Marcu
9:39-41). Deocamdată, nu este necesar ca bărbatul să-l însoţească
pe Hristos pentru a fi de partea sa. Biserica creştină nu este încă formată,
prin urmare, faptul că acest bărbat nu călătoreşte alături de Iisus nu înseamnă
că este un împotrivitor sau că promovează o religie falsă. Omul are cu
siguranţă credinţă în numele lui Iisus, iar ceea ce spune Iisus arată că el
nu-şi va pierde răsplata. În schimb, ar fi foarte grav dacă bărbatul s-ar
poticni din cauza cuvintelor sau a faptelor apostolilor. Iisus spune: „Pentru
cine îl poticneşte pe unul dintre aceşti micuţi care cred, ar fi mai bine dacă
i s-ar pune în jurul gâtului o piatră de moară ca aceea învârtită de un măgar
şi ar fi aruncat în mare” (Marcu
9:42).
Apoi Iisus le spune continuatorilor săi că, dacă o mână, un picior sau un ochi
îi fac să se poticnească, trebuie să renunţe la acestea, deşi sunt preţioase.
Mai bine ar fi să rămână fără o parte a corpului şi să intre în Împărăția lui
Dumnezeu decât să o aibă şi să fie aruncaţi în Gheenă (Valea lui Hinom).
Probabil că apostolii au văzut această vale de lângă Ierusalim, unde se ardeau
gunoaie. De aceea, ei pot înţelege că Gheena simbolizează chinul veșnic. Iisus
dă un alt avertisment: „Vedeţi să nu-l dispreţuiţi pe niciunul dintre aceşti
micuţi, căci vă spun că îngerii lor, în cer, văd întotdeauna faţa Tatălui Meu”.
Pentru a arăta cât de preţioşi sunt „aceşti micuţi” pentru Tatăl Său, Iisus
face o ilustrare despre un om care are o sută de oi, dar pierde una. Omul le
lasă pe cele 99 pentru a o căuta pe cea pierdută, iar când o găseşte, se bucură
mai mult de ea decât de cele 99. Iisus adaugă: „Nu este voia Tatălui Meu care
este în cer ca unul dintre aceşti micuţi să piară” (Matei
18:10, 14). Gândindu-se,
poate, la discuţia apostolilor cu privire la cine este cel mai mare, Iisus îi
îndeamnă: „Să aveţi sare în voi înşivă şi să păstraţi pacea între voi” (Marcu
9:50).
Sarea dă gust alimentelor. Tot aşa, sarea figurativă face ca ceea ce spune
cineva să fie mai uşor de acceptat, contribuind la păstrarea păcii. Disputele
însă nu promovează pacea (Coloseni
4:6).
Uneori se vor ivi situaţii grave, iar Iisus le spune discipolilor cum să le rezolve:
„Dacă fratele tău comite un păcat, du-te şi dezvăluie-i greşeala numai între
tine şi el. Dacă te ascultă, l-ai câştigat pe fratele tău”. Dar dacă nu
ascultă? Iisus dă următorul sfat: „Mai ia cu tine unu sau doi, pentru ca orice
lucru să fie stabilit prin gura a doi sau trei martori”. Dacă nici aşa nu se
obţin rezultate, ei trebuie să vorbească „cu biserica/adunarea”, adică cu
bătrânii/prezbiterii, care au autoritatea de a lua o decizie. Dar dacă cel care
a păcătuit nu ascultă nici de această dată? „Să fie pentru tine ca un om al
neamurilor şi ca un încasator de impozite”, oameni cu care evreii nu s-ar
întovărăşi (Matei
18:15-17). Păstorii bisericii trebuie să acţioneze în armonie cu Cuvântul
lui Dumnezeu. Dacă o persoană care a păcătuit este găsită vinovată şi are
nevoie de disciplinare, hotărârea lor „va fi deja legată în cer”. Dar, dacă o
persoană este găsită nevinovată, hotărârea va fi deja „dezlegată în cer”.
Aceste îndrumări se vor dovedi utile odată ce se va forma Biserica creştină.
Când se iau astfel de hotărâri importante, se aplică ceea ce spune Iisus: „Unde
sunt adunaţi doi sau trei în numele Meu, acolo sunt şi Eu, în mijlocul lor” (Matei
18:18-20).
64. Continuatorii
lui Iisus trebuie să fie iertători:
DE
CÂTE ORI TREBUIE SĂ IERTĂM? ILUSTRAREA DESPRE SCLAVUL NEÎNDURĂTOR:
Petru a auzit sfatul lui Iisus cu privire la
modul în care un frate trebuie să rezolve o problemă dintre el şi un alt frate,
şi anume să o discute direct cu cel care i-a greşit. Dar se pare că Petru vrea
să ştie exact de câte ori trebuie cineva să facă aceasta. El întreabă: „Doamne,
de câte ori poate să păcătuiască fratele meu împotriva mea şi eu să-l iert?
Până la şapte ori?”. Unii conducători religioşi îi învaţă pe oameni că trebuie
să ierte de trei ori. Prin urmare, poate că Petru crede că ar da dovadă de multă
mărinimie dacă şi-ar ierta fratele „până la şapte ori” (Matei
18:21). Însă a ţine o evidenţă a greşelilor cuiva nu este în
armonie cu învăţătura lui Iisus. De aceea, Iisus îl corectează pe Petru: „Eu
îţi spun: Nu până la şapte ori, ci până la şaptezeci şi şapte de ori” (Matei
18:22). Altfel spus, nu există o limită în ce priveşte iertarea.
Petru nu trebuie să stabilească de câte ori trebuie să-şi ierte fratele. Apoi,
pentru a evidenţia că au obligaţia de a fi iertători, Iisus le spune lui Petru
şi celorlalţi o ilustrare despre un sclav care nu se dovedeşte la fel de
îndurător ca stăpânul lui. Regele vrea să-şi încheie socotelile cu sclavii săi.
Îi este adus unul dintre ei, care are o datorie imensă de zece mii de talanţi
(60 000 000 de dinari). Pentru că acesta nu are de unde să o
plătească, regele porunceşte să fie vânduţi el, soţia lui şi copiii lui şi să
se plătească datoria. Atunci, sclavul cade la picioarele stăpânului său şi-l
imploră: „Fii răbdător cu mine şi îţi voi plăti totul” (Matei
18:26). Regelui i se face milă de sclav şi, arătându-i îndurare,
îi anulează imensa datorie. După aceea, sclavul iese şi-l găseşte pe unul
dintre tovarăşii lui de sclavie, care îi datorează o sută de dinari. Pune mâna
pe el şi începe să-l strângă de gât, zicându-i: „Plăteşte ce datorezi!”.
Tovarăşul lui de sclavie îi cade la picioare şi-l imploră: „Fii
răbdător cu mine şi îţi voi plăti” (Matei
18:28, 29). Însă sclavul a cărui datorie a fost anulată
de rege nu arată îndurare asemenea stăpânului său. El îl aruncă pe tovarăşul
lui în închisoare, unde va rămâne până îi va plăti ceea ce-i datorează, deşi
suma datorată este mult mai mică. Iisus spune apoi că alţi sclavi care au văzut
cât de neîndurător a fost tovarăşul lor de sclavie merg şi îi relatează
stăpânului cele întâmplate. Mâniindu-se, stăpânul îl cheamă pe sclav şi îi
spune: „Sclav rău, eu ţi-am anulat toată datoria când m-ai implorat. Nu trebuia
să te înduri şi tu de tovarăşul tău de sclavie, aşa cum m-am îndurat şi eu de
tine?”. Furios, regele îl dă pe sclavul neîndurător pe mâna temnicerilor până
îi va plăti tot ce-i datorează. Iisus spune în încheiere: „Tot aşa vă va face
şi Tatăl Meu ceresc dacă nu veţi ierta fiecare, din toată inima, pe fratele
vostru” (Matei
18:32-35). Ce lecţie extraordinară despre iertare! Dumnezeu ne-a
iertat o datorie imensă, păcatul. Prin comparaţie, orice lucru cu care ne-ar
greşi un frate al nostru ar fi neînsemnat. În plus, Dumnezeu nu ne iartă doar o
dată, ci de mii de ori. Nu putem şi noi să ne iertăm fratele, poate de mai
multe ori, chiar dacă am fi îndreptăţiţi să ne plângem împotriva lui? Iisus
ne-a învăţat în Predica de pe munte că Dumnezeu ne va ierta păcatele/greșelile,
„aşa cum şi noi le iertăm greșiților noştri” (Matei
6:12).
65. Îi
învaţă pe oameni în timp ce călătoreşte spre Ierusalim:
MATEI 8:19-22 LUCA 9:51-62 IOAN 7:2-10;
CE
CRED FRAŢII/VERIȘORII LUI IISUS DESPRE EL? CE LOC TREBUIE SĂ OCUPE ÎMPĂRĂȚIA CERURILOR
ÎN VIAŢA CONTINUATORILOR LUI IISUS?
O vreme, IIsus şi-a desfăşurat activitatea
îndeosebi în Galileea, unde oamenii au fost mai receptivi decât în Iudeea. În
plus, când a fost în Ierusalim şi a vindecat un om în sabat, „iudeii au căutat
să-l omoare” (Ioan 5:18; 7:1). Este toamna anului 32 (după
unii comentatori) şi Sărbătoarea Tabernacolelor, sau a Colibelor, se apropie.
Această sărbătoare durează şapte zile, fiind urmată în a opta zi de o adunare
solemnă. Sărbătoarea marchează sfârşitul anului agricol şi este un timp de mare
bucurie, în care israeliţii îşi exprimă recunoştinţa faţă de Dumnezeu.
Fraţii/verișorii lui Iisus - Iacov, Simon, Iosif şi Iuda - îl
îndeamnă: „Pleacă de aici şi du-te în Iudeea”. Ierusalimul este centrul
religios al ţării. În timpul celor trei sărbători anuale, oraşul este
aglomerat. Fraţii lui Iisus îi zic: „Nimeni nu face ceva pe ascuns când caută
să fie cunoscut public. Dacă faci lucrurile acestea, arată-te lumii!” (Ioan 7:3, 4). În realitate, aceşti patru
fraţi ai lui Isus „nu manifestă credinţă în El”; ei nu cred că Iisus este
Mesia. Totuşi, vor ca oamenii adunaţi în Ierusalim cu ocazia sărbătorii să-l
vadă înfăptuind miracole. Conştient de pericol, Iisus le spune: „Lumea n-are de
ce să vă urască pe voi, dar pe Mine Mă urăşte pentru că mărturisesc despre ea
că faptele ei sunt rele. Urcaţi voi la sărbătoare; Eu încă nu urc la sărbătoarea
aceasta, pentru că nu Mi s-a împlinit încă vremea” (Ioan 7:5-8). La câteva zile după ce fraţii
lui Iisus pornesc la drum cu grupul de călători, Iisus şi discipolii săi pleacă
în ascuns, fără să atragă atenţia oamenilor. Ei o iau pe drumul mai direct,
prin Samaria, nu pe cel obişnuit, de-a lungul râului Iordan. Iisus şi
discipolii săi vor avea nevoie de găzduire în Samaria, de aceea, Iisus trimite
mesageri înaintea Lui ca să facă pregătiri. Oamenii dintr-un anumit sat nu vor
să-l primească sau să-i arate ospitalitate, aşa cum se obişnuieşte, deoarece Iisus
se îndreaptă spre Ierusalim pentru Sărbătoarea Tabernacolelor, o sărbătoare
evreiască. Furioşi, Iacov şi Ioan îl întreabă pe Iisus: „Doamne, vrei să spunem
să se coboare foc din cer şi să-i mistuie?” (Luca 9:54). Iisus îi mustră chiar şi pentru
că s-au gândit la aşa ceva. Apoi pornesc din nou la drum. În timpul călătoriei,
un scrib vine la Iisus şi îi spune: „Învăţătorule, te voi urma oriunde vei
merge”. Iisus îi răspunde: „Vulpile au vizuini şi păsările cerului au cuiburi,
dar Fiul Omului n-are unde să-şi pună capul” (Matei 8:19, 20). Iisus vrea să-i dea
de înţeles scribului că, dacă va deveni continuatorul său, se va confrunta
cu greutăţi. Şi se pare că scribul este prea mândru pentru a accepta acest mod
de viaţă. Prin urmare, fiecare dintre noi se poate întreba: Sunt cu adevărat
dispus să-l urmez pe Iisus? Unui alt om, Iisus îi spune: „Urmează-Mă!”. Acesta
îi răspunde: „Lasă-mă mai întâi să mă duc şi să-mi îngrop tatăl”. Cunoscându-i
situaţia, Iisus îi zice: „Lasă morţii să-şi îngroape morţii, iar tu du-te şi
anunţă pretutindeni Împărăția lui Dumnezeu” (Luca 9:59, 60). Evident, tatăl acestui
om încă nu a murit. Dacă ar fi murit, foarte probabil că fiul său n-ar fi aici,
vorbind cu Iisus. Bărbatul nu este pregătit să pună Împărăția lui Dumnezeu pe
primul loc în viaţă. În timp ce îşi continuă drumul spre Ierusalim, Iisus întâlneşte
un alt bărbat care îi spune: „Te voi urma, Doamne, dar lasă-Mă mai întâi să-mi
iau rămas-bun de la cei din casa mea”. Iisus îi răspunde: „Niciun om care a pus
mâna pe plug şi priveşte la lucrurile din urmă nu este potrivit pentru
Împărăția lui Dumnezeu” (Luca 9:61, 62). Cei care vor să fie
discipoli ai lui Iisus trebuie să se concentreze asupra serviciului pentru
Împărăție. Dacă un agricultor nu se uită drept înainte când ară, probabil că brazda
va ieşi strâmbă. Dacă va lăsa plugul jos pentru a privi înapoi, va rămâne în
urmă cu lucrul la câmp. În mod asemănător, oricine priveşte în urmă la această lume
păcătoasă nu va rămâne pe drumul care duce la viaţă veşnică.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu