CE ROST ARE A DOUA
VENIRE A LUI IISUS?
Atunci când vorbim oamenilor despre
a doua venire a Domnului Iisus, întâlnim adesea sceptici care refuză să creadă
acest fapt și consideră că totul este un simplu mit. Cineva mi-a spus: „Dacă Iisus
ar reveni acum pe pământ, oamenii l-ar trata ca prima dată.” Un altul a zis:
„Venirea lui Iisus nu ar avea nicio importanță pentru viața mea sau a ta. Nu ar
avea niciun rost. ”Ambele opinii impun răspunsuri aflate în Biblie de o importanță
capitală. A doua Venire a lui Iisus Hristos va fi cel mai dramatic și amplu
eveniment din toată istoria umanității de la Creație. Este de o importanță
vitală pentru fiecare om de pe acestă planetă. În prima parte a procesului, El
îi va lua din lume pe toți cei care cred în El prin evenimentul cunoscut sub
numele de Răpirea Bisericii: Căci însuşi Domnul,
cu un strigăt, cu glasul unui arhanghel şi cu trâmbiţa lui Dumnezeu, Se va
coborî din cer, şi întâi vor învia cei morţi în Hristos. Apoi, noi cei vii,
care vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei în nori, ca să întâmpinăm
pe Domnul în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul. Mângâiaţi-vă, dar,
unii pe alţii cu aceste cuvinte. (1Tesaloniceni 4:16-18).
Apoi, Domnul, investit cu toată puterea lui Dumnezeu, va reveni pe pământ ce
Rege al regilor si Domn al domnilor, va pune capăt sistemului actual reordonând
toate aspectele societății. Iisus va prelua personal conducerea planetei
înlăturînd influența lui Satan asupra lumii. (Apocalipsa 19-20). A
doua venire a lui Iisus Hristos va avea un impact major asupra fiecărui om de
pe pământ, deaceea trebuie să fim gata, pregătiți, să fim mântuiți.
Așadar, ce rost are venirea lui Iisus? Iată câteva răspunsuri importante
1. Se împlinește
Scriptura:
Iisus a împlinit multe din profețiile scripturilor evreiești la prima sa
venire pe pământ. El a descris arestarea, judecata și răstignirea
Sa: Dar toate aceste lucruri s-au întâmplat ca să se împlinească cele
scrise prin proroci.(Matei 26:56). După înviere, El a explicat
ucenicilor cum a împlinit proorociile scrise despre El: Apoi le-a
zis: „Iată ce vă spuneam când încă eram cu voi, că trebuie să se
împlinească tot ce este scris despre Mine în Legea lui Moise, în Proroci şi în
Psalmi. Apoi le-a zis: Atunci le-a deschis mintea,
ca să înţeleagă Scripturile. Şi le-a zis: „Aşa este scris şi aşa trebuia să
pătimească Hristos şi să învie a treia zi dintre cei morţi. Şi să se
propovăduiască tuturor neamurilor, în Numele Lui, pocăinţa şi iertarea
păcatelor, începând din Ierusalim. (Luca
24:44-47). Ce fascinant ar fi fost să luăm parte la acest studiu biblic ținut
de Domnul Iisus în care explica profețiile din scripturile ebraice,
descriindu-l pe Moise ca Profet (Deuteronomul 18) și
pe El însuși ca Omul
durerii obișnuit cu suferința care a luat păcatul lumii asupra
Sa (Isaia 53) iar Psalmul 22 (T.M.) o proorocie a răstignirii. În Biblia ebraică există o serie de profeții
despre Mesia care nu s-au împlinit încă. Aceste pasaje descriu pământul plin de
armonie, unde Mesia conduce lumea dintr-un Ierusalim și Templu
restaurat. Se va întâmpla în scurgerea vremurilor că muntele Casei
Domnului va fi întemeiat ca cel mai înalt munte; se va înălţa deasupra
dealurilor, şi toate neamurile se vor îngrămădi spre el. Popoarele se vor duce
cu grămada la el şi vor zice: „Veniţi să ne suim la muntele Domnului, la Casa
Dumnezeului lui Iacov, ca să ne înveţe căile Lui, şi să umblăm pe cărările
Lui.” Căci din Sion va ieşi Legea, şi din Ierusalim, cuvântul Domnului. El va
fi Judecătorul neamurilor, El va hotărî între un mare număr de popoare; aşa
încât din săbiile lor îşi vor făuri fiare de plug, şi din suliţele lor cosoare;
niciun popor nu va mai scoate sabia împotriva altuia şi nu vor mai învăţa
războiul. (Isaia 2:2-4). Pe baza acestei scripturi
și a altor pasaje similare, rabinii au aflat că la venirea lui Mesia:
· *Poporul
evreu va reveni în țara Israel;
· *Templul
va fi reconstruit în Ierusalim;
· *Pe
pământ va domni o pace și dreptate universală și toate națiunile se vor întoarce
la Dumnezeu.
Ei susțin că Iisus nu poate fi Mesia pentru că, după venirea Lui,
Templul din Ierusalim fost dărâmat, poporul evreu împrăștiat peste tot în lume
din țara Israel și de atunci au urmat pustiiri și războaie.De fapt, în
Scriptură există un pasaj care afirmă că după venirea lui Mesia se vor petrece
toate acestea: După aceste şaizeci şi două de săptămâni, Unsul va fi
stârpit, şi nu va avea nimic. Poporul unui domn care va veni va nimici cetatea
şi Sfântul Locaş, şi sfârşitul lui va fi ca printr-un potop; este hotărât că
războiul va ţine până la sfârşit, şi împreună cu el, şi pustiirile. (Daniel 9:26). Scriptura
descrie acestă desfășurare de evenimente, care s-au petrecut întocmai la
prima venire a lui Iisus ca Mesia.
· *Mesia
vine și este tăiat, însă nu ca urmare a ceea
ce a făcut. Acest verset descrie răstignirea lui Iisus, moartea Sa ca jertfă de
răscumpărare pentru oameni. Aceasta este proorocită în detaliu în Psalmul 22
(T.M.);
· *Oamenii
„unui domn care va veni” vor nimici cetatea și Sfântul locaș, ceea ce s-a
petrecut întocmai când romanii au dărâmat Templul în anul 70 d.H., după revolta
evreilor împotriva Romei. Domnul
care va veni este Anticrist care va încheia un tratat de pace
cu Israel în săptămâna finală (șapte ani) a
acestei proorocii(Daniel 9:27) înainte de a doua venire a lui Mesia Iisus pe
pământ;
· *Războaie
și pustiiri, adică descrierea exactă a ceea ce a urmat în
istoria Ierusalimului și a poporului evreu. Iisus a descris această eră
plină de „războaie și vești de războaie” (Matei 24.6), a semnalat
dărâmarea Templului și faptul că Ierusalimul va fi condus de neamuri până la
împlinirea „vremii neamurilor” (Luca 19.41-44, 21.20-24). Revenirea
Ierusalimului în mâinile evreilor este un semn cheie al revenirii Sale.
Proorociile care nu s-au împlinit, ca cele din Isaia 2:1-4 citat
mai sus se vor împlini la a Doua Venire a lui Mesia. Când toată omenirea
se va concentra pe statutul Ierusalimului, El va veni cu mare putere și
slavă și va domni pe pământ: Ci Domnul Se va arăta şi va lupta împotriva acestor
neamuri, cum S-a luptat în ziua bătăliei. Picioarele Lui vor sta în ziua aceea
pe Muntele Măslinilor, care este în faţa Ierusalimului, spre răsărit; Muntele
Măslinilor se va despica la mijloc, spre răsărit şi spre apus, şi se va face o
vale foarte mare: jumătate din munte se va trage înapoi spre miazănoapte, iar
jumătate, spre miazăzi… Şi atunci va veni Domnul Dumnezeul meu, şi toţi
sfinţii, împreună cu El! … Şi Domnul va fi Împărat peste tot pământul. În ziua
aceea, Domnul va fi singurul Domn, şi Numele Lui va fi singurul Nume. (Zaharia
14:3-9). În Ierusalim se va clădi Templul glorios milenar proorocit în Ezechiel
40-48 de unde Mesia va conduce lumea în timpul domniei Lui pe
pământ. M-a dus la poartă, la poarta dinspre răsărit.
Şi iată că slava Dumnezeului lui Israel venea de la răsărit…Slava Domnului a
intrat în Casă pe poarta dinspre răsărit…Şi Casa era plină de slava Domnului! (Ezechiel
43:1-5). M-a adus înapoi la poarta de afară a Sfântului Locaş, dinspre răsărit.
Dar era închisă. Şi Domnul mi-a zis: „Poarta aceasta va sta închisă, nu se va
deschide şi nimeni nu va trece pe ea; căci Domnul Dumnezeul lui Israel a intrat
pe ea. De aceea va rămâne închisă!” (Ezechiel
43:1-5, 44:1-3). Credincioșii lui Israel sunt adunați și așezați în țara
pe care Dumnezeu a dat-o lui Avraam unde vor locui în liniște și pace. Iată vin zile,
zice Domnul, când voi ridica lui David o Odraslă neprihănită. El va
împărăţi, va lucra cu înţelepciune şi va face dreptate şi judecată în ţară. În
vremea Lui, Iuda va fi mântuit, şi Israel va avea linişte în locuinţa lui; şi
iată Numele pe care i-L vor da: „DOMNUL, NEPRIHĂNIREA NOASTRĂ!” (Ieremia
23:5-6). După cum a împlinit profețiile despre Omul durerii obișnuit cu
suferința la prima Sa venire, tot așa El va împlini toate
profețiile despre Regele Domnitor Mesia
la a doua Sa venire. Atunci se vor împlini toate profețiile din Biblia ebraică
(Daniel 9.24). Domnul va fi prezent în persoană în Templul reconstruit din
Ierusalim, va domni pe pământ ca în Isaia 2.1-4, aducând pacea în lume și va
restaura împărăția lui Israel.
2. Dumnezeu are
ultimul cuvânt:
Potrivit spuselor Domnului, era aceasta se va termina cu un necaz
aşa de mare, cum n-a fost niciodată de la începutul lumii până
acum şi nici nu va mai fi. Şi dacă zilele acelea n-ar fi fost scurtate, nimeni
n-ar scăpa; dar, din pricina celor aleşi, zilele acelea vor fi scurtate. (Matei
24:21-22). Această vreme de mari încercări apare într-un număr de pasaje din
Biblia ebraică (Isaia 24, Ieremia 30, Ezechiel 38-9, Daniel 12, Ioel 2-3,
Zaharia 12-14). Apocalipsa 6-19 descrie detaliat perioada în care Anticrist sau Fiara va conduce omenirea împuternicit de Satan, susținut
de proorocul mincinos care va impune închinarea oamenilor.
În acest context va apare sistemul cu Semnul Fiarei care va prigoni pe cei
care-l vor refuza, - ultima prigoană a credincioșilor. Atunci va fi ultimul ceas
al Satanei, când va controla pământul într-un mod care va depăși cu mult tot
ceea ce vedem acum în materie de răutate și nelegiuire. Dacă sfârșitul
lumii ar fi la a doua venire a lui Iisus, așa cum consideră amilenialismul - ar însemna că Diavolul are ultimul
cuvânt în afacerile acestei planete. Amilenialismul ccord că, domnia milenară
(1000 de ani) a lui Mesia pe pământ, relatată în Apocalipsa 20, nu există și a
doua venire a lui Iisus înseamnă sfârșitul lumii. Potrivit punctului de vedere pre-milenar pe care îl susțin, a doua
venire nu reprezintă sfârșitul lumii, ci sfârșitul veacului actual (lumii
actuale), urmat de o perioadă glorioasă de 1000 de ani după revenirea fizică a
Domnului Iisus pe pământ. Această viziune este împărtășită în Cartea Apocalipsa
și era credința primilor creștini care au fost cei mai apropiați de ccordc. De
exemplu, Iustin Martirul scrie
în Dialog cu Trifon: „Și mai departe cu noi a fost un om, pe nume
Ioan, unul dintre apostolii lui Hristos, care a proorocit, prin revelație, că
cei care au crezut în Hristosul nostru vor locui o mie de ani în Ierusalim; și
că, după aceea, va avea loc învierea ccord și judecata tuturor
oamenilor.” El își bazează credința pe baza autorității apostolului Ioan care a
fost „cu noi” (adică cunoscut de el) și spune că „toți creștinii echilibrați”
sunt de ccord asupra acestui punct. În tot acest timp, Satana va fi legat și nu
va mai putea influența oamenii (Apocalipsa 20.2-3), pământul va fi plin de
cunoaștința Domnului ca apele ce acoperă marea (Isaia 11.9) și domnia va fi pe umărul Lui. (Isaia
9.6). Cu alte cuvinte, Iisus va avea toată puterea și autoritatea de a conduce
omenirea pe calea Domnului. Așadar, Dumnezeu va avea ultimul cuvânt, iar El va
arăta cum trebuie condus pământul, fără efectele devastatoare ale păcatului,
când stăpânea diavolul.
3. Restabilește
Împărăția lui Israel:
Ucenicii, chiar înainte de înălțarea Sa, l-au întrebat pe Iisus: Doamne, în vremea
aceasta ai de gând să aşezi din nou Împărăţia lui Israel? (Faptele
apostolilor 1:6). Aceasta este ultima întrebare pusă Domnului înainte de
plecarea Sa consemnată în Biblie. Mulți comentatori creștini au asociat-o cu
Împărăția mesianică așteptată de evrei din Isaia 2, citat mai sus. Acești
comentatori spun că acum, toate promisiunile făcute lui Israel s-au transferat
către Biserică și Dumnezeu a „terminat-o” cu Israel. De fapt, răspunsul lui Iisus
nu respinge ideea, ci corectează cronologia. El a răspuns: Nu este
treaba
voastră să ştiţi vremurile sau soroacele; pe acestea Tatăl le-a păstrat sub
stăpânirea Sa. (Faptele
apostolilor 1:7). Adică atunci nu era vremea pentru Împărăție, pentru că
era timpul ca ucenicii să primească puterea Duhului Sfânt și să ducă Evanghelia
în lume. Cu toate acestea, va exista în viitor o vreme în care împărăția va fi
redată lui Israel. Ucenicii nu vor trăi aceste eveniment, pentru că data
la care se va petrece în viitor este cunoscută numai de Tatăl: Despre ziua aceea
şi despre ceasul acela, nu ştie nimeni: nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci
numai Tatăl. (vezi Matei 24.36). Patruzeci de ani mai târziu,
în urma revoltei evreilor împotriva ocupației romane începută în 66 d.H. și
zdrobită de romani în 70 d.H., Templul este dărâmat, Ierusalimul pustiit și are
loc marea dispersie a poporului evreu. Astfel a început lungul exil al
evreilor, împrăștiați în țările neamurilor, unde aveau să fie oprimați și
persecutați, culminând cu ororile suferite în timpul Holocaustului nazist. Cu
toate acestea, Dumnezeu a menținut unitatea poporului evreu și, într-una
dintre cele mai remarcabile evenimente din istorie, i-a adunat în țara lui
Israel pentru împlinirea multor profeții din scripturile ebraice. Căci te voi lua
dintre neamuri, te voi aduna din toate țările și te voi aduce în țara ta. (Ezechiel
36.24. Vezi și Isaia 11.11-12, Ieremia 31.10 și multe alte pasaje din Scripturi).
În prezent, vedem restaurarea parțială a lui Israel. Această refacere
este un indicator pentru revenirea lui Mesia, după cum scrie psalmistul: Da, Domnul va
zidi iarăşi Sionul şi Se va arăta în slava Sa. (Psalmi
102:16 -T.M.). Psalmul continuă spunând că acesta va fi un semn pentru
„următoarea generație.” Ebraicul „le dor ha acharon” poate fi tradus și
„pentru ultima generație”. Și Iisus a spus că acest eveniment va fi un semn al
venirii Sale: De la smochin învăţaţi pilda lui: când îi frăgezeşte şi înfrunzeşte
mlădiţa, ştiţi că vara este aproape. Tot aşa, şi voi, când veţi vedea toate
aceste lucruri, să ştiţi că Fiul omului este aproape, este chiar la uşi. (Matei
24:32-33). Semnul smochinului arată renașterea națională a lui Israel și este
un semn că Domnul Iisus este gata să vină. Unul din semnele veniri va fi un
conflict aprins asupra Ierusalimului (Zaharia 12-14), când Domnul va
turna un duh de îndurare și de rugăciune peste locuitorii Ierusalimului şi
îşi vor întoarce privirile spre Mine, pe care L-au străpuns. Îl vor plânge cum
plânge cineva pe singurul lui fiu, şi-L vor plânge amarnic cum plânge cineva pe
un întâi născut. (Zaharia 12:10). Aceasta
înseamnă că vor recunoaște pe Iisus ca Mesia, care a venit, a fost
răstignit ca jertfă pentru păcat și care urmează să se întoarcă. Zaharia 14
relatează cum El va veni pe Muntele Măslinilor din afara Ierusalimului, va pune
capăt războiului și va aduce împărăția mesianică în care va domni din
Ierusalim. Atunci El va împlini angajamentul restaurării complete a lui Israel
la Domnul și în țară, și va îndeplini astfel legământul făcut cu Avraam în
Geneza 15 și toate promisiunile revelate profeților evrei. Și Pavel
a vorbit despre această restaurare prin care se vor împlini cuvintele
profeților: Şi
atunci tot Israelul va fi mântuit, după cum este scris:
„Izbăvitorul va veni din Sion şi va îndepărta toate nelegiuirile de la Iacov.
Acesta va fi legământul pe care-l voi face cu ei, când le voi şterge păcatele.
(Romani 11:26-27).
4.
El va judeca lumea cu dreptate:
În Faptele Apostolilor 17 Pavel spunea: Dumnezeu nu ţine seama de
vremurile de neştiinţă şi porunceşte acum tuturor oamenilor de
pretutindeni să se pocăiască; pentru că a rânduit o zi în care va judeca lumea
după dreptate, prin Omul pe care L-a rânduit pentru aceasta şi despre care a
dat tuturor oamenilor o dovadă netăgăduită, prin faptul că L-a înviat din
morţi… (Faptele apostolilor 17:30-31). În acest pasaj, Dumnezeu
poruncește (nu sugerează) ca toți oamenii de pretutindeni să se pocăiască și să
creadă în Evanghelie (că Iisus a murit pentru păcatele noastre și a înviat din
morți) pentru că El a rânduit o zi în care să judece lumea cu dreptate, după
cum am răspuns fiecare poruncii Sale. În prezent, avem de ales: acceptăm sau
respingem mesajul Evangheliei. În primul Său mesaj din Evanghelie, Iisus
spune: S-a împlinit vremea, şi Împărăţia lui Dumnezeu este aproape. Pocăiţi-vă
şi credeţi în Evanghelie. (Marcu 1:15). Iisus a
trimis ucenicii să meargă în toată lumea și să predice Evanghelia la orice
făptură. Mesajul Evangheliei care a ajuns la toate națiunile lumii este un alt
semn al celei de-a doua veniri a lui Iisus, când Dumnezeu va judeca lumea după
cum am răspuns fiecare la mesajul Evangheliei. Profețiile despre zilele din
urmă arată că majoritatea oamenilor din lume va respinge mântuirea dată de
Dumnezeu prin Iisus. Multe scripturi descriu perioada în care Domnul Iisus va
reveni pe pământ, caracterizată de nelegiuiri, ticăloșie, cu oameni răzvrătiți
împotriva lui Dumnezeu. Iisus a spus că va fi ca în zilele lui Noe și Lot (Luca
17.22-37), o perioadă rea, cu o descătușare de violență și imoralitate
sexuală. Multe alte pasaje vorbesc despre răutatea și răzvrătirea împotriva lui
Dumnezeu din ultimele zile ale acestei ere (Psalmul 2, Matei 24, 2 Timotei 3,
Apocalipsa 13 sunt câteva exemple.). Din această cauză, judecata lui
Dumnezeu va cade peste lume, când El va despărți pe cei pierduți de cei
mântuiți. În explicația Sa cu pilda grâului și neghinei, Iisus a spus:
Cel ce
seamănă sămânţa bună este Fiul omului. Ţarina este lumea; sămânţa bună sunt
fiii Împărăţiei; neghina sunt fiii celui rău. Vrăjmaşul care a semănat-o este
diavolul; secerişul este sfârşitul veacului; secerătorii sunt îngerii. Deci,
cum se smulge neghina şi se arde în foc, aşa va fi şi la sfârşitul veacului.
Fiul omului va trimite pe îngerii Săi, şi ei vor smulge din Împărăţia Lui toate
lucrurile care sunt pricină de păcătuire şi pe cei ce săvârşesc fărădelegea
şi-i vor arunca în cuptorul aprins; acolo va fi plânsul şi scrâşnirea dinţilor.
Atunci cei neprihăniţi vor străluci ca soarele în Împărăţia Tatălui lor. Cine
are urechi de auzit să audă. (Matei 13:37-43). Scriptura arată
o serie de judecăți în care cei pierduți sunt despărțiți de cei mântuiți:
Daniel 12.1-3, Ezechiel 20.33-44, Matei 25.31-46, 1 Tesaloniceni 4.13-5.10,
Apocalipsa 19-20. În lumina acestor scripturi, cu toții ar trebui să să ne
pregătim de venirea Domnului, să ne pocăim de păcatul din viața noastră, să
credem în Evanghelie și astfel să avem un loc în Împărăția lui Dumnezeu.
5. Să aducă o nădejde vie celor răscumpărați:
În epistola lui către Tit, Pavel scria: Căci harul lui Dumnezeu, care aduce mântuire pentru toţi oamenii, a fost arătat şi ne învaţă s-o rupem cu păgânătatea şi cu poftele lumeşti şi să trăim în veacul de acum cu cumpătare, dreptate şi evlavie, aşteptând fericita noastră nădejde şi arătarea slavei marelui nostru Dumnezeu şi Mântuitor Isus Hristos. El S-a dat pe Sine însuşi pentru noi, ca să ne răscumpere din orice fărădelege şi să-Şi cureţe un norod care să fie al Lui, plin de râvnă pentru fapte bune. (Tit 2:11-14). În ciuda norilor negri proorociți pentru judecata zilelor din urmă, noi avem fericita noastră nădejde şi arătarea slavei marelui nostru Dumnezeu şi Mântuitor Iisus Hristos. Cei care mor înainte de venirea lui Iisus vor fi înviați la viața veșnică și cei care sunt încă în viață vor fi luați la El în văzduh, să fie cu El pentru totdeauna. Potrivit perspectivei pre-tribulaționiste, acest eveniment va avea loc înainte de Necazul cel Mare, este iminent și se poate întâmpla oricând. Trebuie să fim mereu gata, cu viața pusă în ordine pentru venirea Domnului exact la fel cum nu știm clipa și ziua morții noastre, care se poate întâmpla oricând. Credincioșii care vor fi luați la Răpire pentru a fi cu Domnul, vor domni cu El peste pământ în împărăția mesianică milenară, după care vor fi o veșnicie cu El, în cu ceruri noi și un pământ nou. Așadar, toți cei care aleg pe Iisus ca Domn și mântuitor și îl urmează vor avea parte de un viitor minunat, slăvit, care depășește imaginația celui mai iscusit scriitor sau predicator. Pentru ca acest mare eveniment să ne găsească pregătiți, și pentru a putea face față viitorului plini de încredere și speranță, cel mai important lucru care trebuie să-l facem este să chemăm numele Domnului, cu pocăință și credință în Domnul Iisus care a murit ca jertfă pentru păcatele nostre, a înviat din morți ca să ne aducă iertarea și viața veșnică. El vine curând să judece lumea cu dreptate, pe fiecare după cum a răspuns mesajului Evangheliei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu