SFÂRȘITUL LUMII ÎN LUMINA BIBLIEI - PARTEA A TREIA
Sfârșitul veacurilor este
descris prin simboluri în cartea Apocalipsei. Dar indiferent ce s-ar întâmpla
în vremurile Apocalipsei, Dumnezeu are grijă de oamenii Lui.
La
sfârșitul veacurilor, de atâta groază, oamenii își vor da duhul: Biblia
continuă să spună că lucrurile vor fi așa de rele la sfârșitul veacurilor,
pericolele și dezastrele atât de mari încât oamenii pur și simplu vor muri de
teamă. „Și pe pământ va fi strâmtorare printre neamuri, care nu vor ști ce să
facă la auzul urletului mării și al valurilor; oamenii își vor da sufletul
de groază în așteptarea lucrurilor care se vor întâmpla pe pământ, căci
puterile cerurilor vor fi clătinate.” (Luca
21:25). Oare cât de tare va fi urletul mării? Vor fi
tsunamiuri? Nivelul fricii trebuie să fie extraordinar de mare ca o ființă
umană să moară de spaimă. Chiar și un atac de panică nu atinge acel nivel, se
știe că de un atac de panică nu se moare, este neplăcut, dar nu este fatal. Cât
de grea va fi situația în lume încât oamenii să moară, literalmente, de frică?
Până la COVID-19, oamenii credeau că astfel de lucruri nu se pot întâmpla în
zilele noastre, însă scenariile de la sfârșitul veacurilor, descrise în
Apocalipsa, devin tot mai reale.
Trâmbița
a doua: o treime din ființele mărilor moare la sfârșitul veacurilor: sunetul
celei de-a doua trâmbițe anunță alte dezastre naturale: moare o treime din tot
ce trăiește în mare și este dezafectată o treime din flota maritimă a lumii. „Al doilea înger a sunat din trâmbiță.
Și ceva ca un munte mare de foc aprins a fost aruncat în mare; și a treia parte
din mare s-a făcut sânge. Și a treia parte din făpturile care erau în mare și
aveau viață au murit și a treia parte din corăbii au pierit.” (Apocalipsa
8:8-9). Nu știm exact
cum va avea loc moartea peștilor, mamiferelor acvatice și al altor ființe care
trăiesc în mări și oceane, în așa fel încât să afecteze și flota maritimă.
Deoarece este descris un munte mare de foc, citind versetul de mai sus, oamenii
tind să creadă că este vorba de un meteorit. Posibil. Dar dacă până acum cartea
Apocalipsei a descris prin simboluri dezastrele, de ce brusc, când vine vorba
de un asteroid, ar trece la o abordare denotativă? Muntele de foc trebuie să fie un simbol. Nu știm ce este, știm
doar rezultatul: o treime din ființele mării moare. Dacă pH-ul oceanelor devine
cu un punct mai bazic sau mai acid, unele specii de pești mor, iar vasele
maritime pot trece printr-o coroziune agresivă și se vor scufunda. Nu știm ce este
acel munte de foc. Poate fi orice, de la apă maritimă mai alcalină până la un
asteroid.
Trâmbița
a treia: o treime din apa potabilă devine nebăubilă: la
sfârșitul vremurilor, sunetul trâmbiței a treia aduce otrăvirea apelor. O
mulțime de oameni este afectată de acest lucru. „Al treilea înger a sunat din trâmbiță. Și a căzut din cer o stea
mare, care ardea ca o făclie; a căzut peste a treia parte din râuri și peste
izvoarele apelor. Steaua se chema „Pelin”. Și a treia parte din ape s-au
prefăcut în pelin. Și mulți oameni au murit din pricina apelor, pentru că
fuseseră făcute amare.” (Apocalipsa
8:10-11). O treime din
râuri și izvoare este enorm fiindcă multe izvoare potabile sunt în zone
locuite. Oamenii vor trebui să parcurgă distanțe mari după apă. În Scriptură,
expresia „ape amare” se referă la faptul că apa nu este potabilă. „Ape amare”
nu face referire la gustul apei. „Moise
a pornit pe Israel de la Marea Roșie. Au apucat înspre pustia Șur și, după trei
zile de mers în pustie, n-au găsit apă. Au ajuns la Mara, dar n-au putut
să bea apă din Mara, pentru că era amară. De aceea locul acela a fost
numit Mara (Amărăciune).” (Exod
15:22:23).
Trâmbița
a patra: noaptea și ziua își pierd o treime din lumină: sunetul
trâmbiței a patra aduce pierderea unei treimi din lumina diurnă și din lumina
stelelor și a lunii. „Al patrulea
înger a sunat din trâmbiță. Și a fost lovită a treia parte din soare și a treia
parte din lună și a treia parte din stele, pentru ca a treia parte din ele să
fie întunecată, ziua să-și piardă a treia parte din lumina ei și noaptea, de
asemenea.” (Apocalipsa 8:12). Despre aceste semne în soare, în lună și în stele, chiar și Domnul
Iisus Hristos ne-a avertizat. „Vor
fi semne în soare, în lună și în stele.” (Luca
21:25). Cu siguranță,
la sfârșitul veacurilor, pierderea unei treimi din lumina diurnă va afecta
fotosinteza plantelor. Pe lângă fotosinteza plantelor, mai este afectată toată
economia bazată pe energia solară, cu panouri solare. Mai este afectată
absorbția calciului în corpul uman, prin sintetizarea vitaminei D. Întunecarea
cu o treime a zilei este un lucru grav.
Trâmbița
a cincea, pecetea a cincea, primul potir al mâniei: sunetul
trâmbiței a cincea marchează începutul vărsării potirelor mâniei lui Dumnezeu.
Ne putem da seama de această sincronizare de la faptul că, la sfârșitul
veacurilor, când sună a cincea trâmbiță, cei care au semnul Fiarei sunt
chinuiți cinci luni. Prin această trâmbiță sunt anunțați creștinii că le urmează
martiriul de la pecetea a cincea (trâmbițele anunță peceți). Iată sincronizarea
trâmbiță-potir: „Îngerul al cincilea a sunat din trâmbiță. Și am văzut o stea
care căzuse din cer pe pământ. I s-a dat cheia fântânii adâncului și a deschis
fântâna adâncului. Din fântână s-a ridicat un fum ca fumul unui cuptor mare. Și
soarele și văzduhul s-au întunecat de fumul fântânii. Din fum au ieșit niște
lăcuste pe pământ. Și li s-a dat o putere ca puterea pe care o au scorpiile
pământului. Li s-a zis să nu vatăme iarba pământului, nici vreo verdeață, nici
vreun copac, ci numai pe oamenii care n-aveau pe frunte pecetea lui
Dumnezeu. Li s-a dat putere nu să-i omoare, ci să-i chinuiască cinci luni; și
chinul lor era cum e chinul scorpiei când înțeapă pe un om. În acele zile, oamenii vor căuta moartea și n-o vor găsi; vor dori să moară și
moartea va fugi de ei.” (Apocalipsa
9:1-6). Se poate vedea limpede că primul potir este aceeași
judecată divină ca trâmbița a cincea deoarece este vorba de cei care nu au
pecetea lui Dumnezeu, ci a Diavolului. Iată primul potir: „Cel dintâi s-a dus
și a vărsat potirul lui pe pământ. Și o rană rea și dureroasă a lovit
pe oamenii care aveau semnul fiarei și care se închinau icoanei ei.” (Apocalipsa 16:2). Vedem că este vorba de
semnul Fiarei, cei care nu îl primesc sunt omorâți de Antihrist, iar
cei care îl primesc, sunt chinuiți de acei demoni eliberați din Adânc.
Treimea
spurcată de la sfârșitul veacurilor: la sfârșitul veacurilor,
Diavolul împreună cu Antihristul și falsul profet (pseudo-profet) formează
trioul necurcat, trio numit de unii teologi „treimea spurcată”. Ei lucrează
deodată: „Apoi am văzut ieșind din gura Balaurului și din gura Fiarei și din
gura Prorocului mincinos trei duhuri necurate, care semănau cu niște broaște. Acestea sunt duhuri de draci, care fac
semne nemaipomenite și care se duc la împărații pământului întreg, ca să-i
strângă pentru războiul zilei celei mari a Dumnezeului celui Atotputernic.” (Apocalipsa
16:13-14). Desigur, este
vorba despre războiul numit „Gog și Magog”, când întreaga lume, în frunte cu
Antihristul, va ataca Israelul, iar Dumnezeu va salva o rămășiță din poporul
evreu. La sunetul acestei trâmbițe
(5) sunt eliberați pe pământ demoni atât de răi încât nici ceilalți demoni nu
vor să îi întâlnească Diavolul
primește cheia Fântânii Adâncului și o deschide. Ființele demonice care ies de
acolo sunt atât de rele și înspăimântătoare, încât nici dracii demonizatului
din Gadara n-au vrut să fie puși în aceeași închisoare cu ele: „Și dracii rugau stăruitor pe Iisus să
nu le poruncească să se ducă în Adânc.” (Luca
8:31). Nici dracii nu vor să fie închiși
laolaltă cu acei demoni pe care Abadon îi va elibera la sfârșitul
veacurilor! Fântâna Adâncului este locul pentru cele mai periculoase
ființe demonice (2 Petru
4:4).
Iar acei demoni, când sunt eliberați, îi vor chinui cinci luni pe cei care au
primit semnul Fiarei. „Lăcustele
acelea semănau cu niște cai pregătiți de luptă. Pe capete aveau un fel de
cununi care păreau de aur. Fețele lor semănau cu niște fețe de oameni. Aveau
părul ca părul de femeie și dinții lor erau ca dinții de lei. Aveau niște platoșe ca niște platoșe
de fier; și vuietul pe care-l făceau aripile lor era ca vuietul unor care trase
de mulți cai care se aruncă la luptă. Aveau
niște cozi ca de scorpii, cu bolduri. Și în cozile lor stătea puterea pe care o
aveau ca să vatăme pe oameni cinci luni. Peste ele aveau ca împărat pe Îngerul
Adâncului, care pe evreiește se cheamă „Abadon”, iar pe grecește, „Apolion””.(Apocalipsa
9:7-11). Steaua care cade este
Abadon, iar Abadon este Diavolul în calitate de Distrugător (nu de Ispititor).
Potirul
al doilea: toate animalele și ființele acvatice mor: când a
fost sunată trâmbița a doua, a murit doar o treime din ființele mării. Însă
când este turnat al doilea potir al mâniei, mor toate ființele, chiar
și cele care trăiesc în mări. Nu mai rămâne niciun animal și niciun pește. „Al doilea a vărsat potirul lui în
mare. Și marea s-a făcut sânge, ca sângele unui om mort. Și a murit orice
făptură vie, chiar și tot ce era în mare.” (Apocalipsa
16:3).
Potirul
al treilea: toate apele nu mai sunt potabile: dezastrele
anunțate de trâmbița a treia continuă să se înrăutățească până când distrugerea
este completă. Trâmbița a treia anunțase otrăvirea unei treimi din apele
potabile ale lumii. Potirul al treilea este mânia lui Dumnezeu care face toate
apele nebăubile: „Al treilea a
vărsat potirul lui în râuri și în izvoarele apelor. Și apele s-au făcut sânge.
Și am auzit pe îngerul apelor zicând: „Drept ești Tu, Doamne, care ești și care
erai! Tu ești Sfânt, pentru că ai judecat în felul acesta. Fiindcă aceștia au
vărsat sângele sfinților și al prorocilor, le-ai dat și Tu să bea sânge. Și
sunt vrednici.”” (Apocalipsa
16:4). Că de se vor
transforma apele chiar în sânge, că este sângele doar o metaforă, important
este să înțelegem că apele nu vor fi potabile. Oamenilor li se va face o sete
teribilă. Animalele nu se vor chinui, au murit la potirul anterior.
Potirul
al patrulea: soarele dogorește: la trâmbița a patra, soarele
și-a pierdut o treime din lumină. Însă la potirul al patrulea, soarele începe
să dogorească. Se poate ca soarele să nu fie luminos, dar să dogorească?
Desigur, soarele nu doar că luminează, ci emite și radiații. „Al patrulea a vărsat potirul lui
peste soare. Și soarelui i s-a dat să dogorească pe oameni cu focul lui. Și
oamenii au fost dogoriți de o arșiță mare și au hulit Numele Dumnezeului care
are stăpânire peste aceste urgii și nu s-au pocăit ca să-I dea slavă.” (Apocalipsa
16:8,9).
Potirul
al cincilea: întuneric peste Împărăția Fiarei: nu avem
detalii despre acest potir și ce înseamnă întunericul prezis. Întunericul este
un simbol. Nu avem detalii deoarece nu știm ce au profețit cele șapte tunete. „Al cincilea a vărsat potirul lui
peste scaunul de domnie al Fiarei. Și împărăţia fiarei a fost
acoperită de întuneric. Oamenii își mușcau limbile de durere.” (Apocalipsa
16:10). Vedem că
efectul întunericului, orice ar însemna acesta, este că oamenii vor trece prin
dureri atât de cumplite încât își vor mușca limbile de durere. Probabil că dacă
ar fi fost descoperită profeția celor șapte tunete, am fi înțeles mai bine ce
se va întâmpla. Cert este că nu va fi un lucru plăcut, ci unul cu praguri foarte
înalte de durere.
Trâmbița
a șasea, pecetea a șasea, potirul al șaselea: începe Ziua Domnului: despre
Ziua Domnului vorbesc toți profeții mici (de la finalul Vechiului Testament),
aproape jumătate din Psalmi, Ezechiel, Isaia, Daniel etc.. Este culminarea întregii
istorii a omenirii. Este momentul în care Hristos a supus orice o domnie și
stăpânire. „În urmă, va veni
sfârșitul, când El va da Împărăția în mâinile lui Dumnezeu Tatăl, după ce
va fi nimicit orice domnie, orice stăpânire și orice putere.” (1 Corinteni 15:24).
Trâmbița
a șasea anunță ruperea peceții a șasea de către Miel: la
sunetul trâmbiței a șasea este omorâtă a treia parte din omenire prin
război: „Îngerul al șaselea a sunat
din trâmbiță. Și am auzit un glas din cele patru coarne ale altarului de aur
care este înaintea lui Dumnezeu și zicând îngerului al șaselea, care avea
trâmbița: Dezleagă pe cei patru
îngeri care sunt legați la râul cel mare Eufrat!”. Și cei patru îngeri care
stăteau gata pentru ceasul, ziua, luna și anul acela au fost dezlegați, ca
să omoare a treia parte din oameni. Oștirea lor era în număr de douăzeci de mii
de ori zece mii de călăreți; le-am auzit numărul.” (Apocalipsa
9:13-16).
Potirul
al șaselea este vărsat peste Eufrat, care seacă: „Al
șaselea a vărsat potirul lui peste râul cel mare, Eufrat. Și apa lui a secat,
ca să fie pregătită calea împăraţilor care au să vină din Răsărit. Apoi am văzut ieșind din gura
balaurului și din gura fiarei și din gura prorocului mincinos trei duhuri
necurate, care semănau cu niște broaște.
Acestea sunt duhuri de draci, care fac semne nemaipomenite și care se duc
la împăraţii pământului întreg, ca să-i strângă pentru războiul zilei celei
mari a Dumnezeului celui Atotputernic. Duhurile cele rele i-au strâns în locul
care pe evreieşte se cheamă Armaghedon.” (Apocalipsa
16:12-14,16). Știm
bine că o linie de apă, precum e un râu, este un avantaj tactic militar enorm:
o poți electrifica. Atunci nimic nu mai trece pe un anumit segment. La potirul
al șaselea, ni se spune că apa Eufratului va seca, iar armatele vor trece. Iar
neamurile, aflate în război, nu vor mai fi inamice, când o treime din omenire
va fi murit, ci se vor uni contra Israelului, rămas în afara războiului, să se
strângă în Valea lui Iosafat, Armaghedon.
În citatul mai sus am sărit peste versetul 15 al capitolului 16 din
Apocalipsa. Este interesant că fix în mijlocul descrierii despre adunarea
neamurilor la ultimul război contra lui Dumnezeu, este inserată următoarea
remarcă: „Iată, Eu vin ca un hoț.
Ferice de cel ce veghează și își păzește hainele, ca să nu umble gol și să i se
vadă rușinea!” (Apocalipsa
16:15). Interesant,
nu-i așa? Probabil această remarcă este făcută deoarece atrage atenția
că A Doua Venire este legată de războiul condus de Antihrist, la Armaghedon.
Pecetea
a șasea este cea mai groaznică: „Când a rupt Mielul pecetea a
șasea, m-am uitat și iată că s-a făcut un mare cutremur de pământ. Soarele s-a făcut negru ca un sac de
păr, luna s-a făcut toată ca sângele și stelele au căzut din cer pe pământ cum
cad smochinele verzi din pom când este scuturat de un vânt puternic. Cerul s-a strâns ca o carte de piele
pe care o faci sul. Și toți munții și toate ostroavele s-au mutat din locurile
lor.” (Apocalipsa 6:12-14). Acest eveniment este descris și în Psalmi: „Munții se topesc ca ceara înaintea Domnului, înaintea Domnului
întregului pământ.” (Psalm
97:5
- T.M.). Acest eveniment este
descris și în cartea lui Isaia: „O,
de ai despica cerurile și Te-ai coborî, s-ar topi munții înaintea Ta,
ca de un foc care aprinde vreascurile, ca de un foc care face apa să dea în
clocot! Te-ai coborât,
și munții s-au zguduit înaintea Ta, cum niciodată nu s-a pomenit.” (Isaia
64:1-4). „Căci stelele
cerurilor și Orionul nu vor mai străluci; soarele se va întuneca la
răsăritul lui şi luna nu va mai lumina.” (Isaia
13:10). Chiar și
Hristos le spune ucenicilor despre această zi: „Îndată după acele zile de necaz, soarele se va întuneca,
luna nu-și va mai da lumina ei, stelele vor cădea din cer și puterile cerurilor
vor fi clătinate.” (Matei
24:29).
Asediul
Ierusalimului la sfârșitul vremurilor: după ce toate Neamurile se vor
război între ele și va muri o treime din populația globului, acest război le va
uni, cumva, contra Ierusalimului. „În
ziua aceea, voi face din Ierusalim o piatră grea pentru toate popoarele. Toți
cei ce o vor ridica vor fi vătămați și toate neamurile pământului se vor
strânge împotriva lui.” (Zaharia
12:3). La sfârșitul veacurilor, toate
neamurile se vor uni, cu toții conduși de o coaliție de zece grupuri arabice,
în fruntea tuturor fiind Antihristul. Iată coaliția de zece grupuri: „„Veniți”, zic ei, „să-i nimicim din
mijlocul neamurilor, ca să nu se mai pomenească numele lui Israel!” Se strâng
toți cu o inimă, fac un legământ împotriva Ta: corturile lui Edom și
ismaeliții, Moabul și hagareniții, Ghebal, Amon, Amalec, filistenii cu
locuitorii Tirului. Asiria se unește și ea cu ei și își împrumută brațul ei
copiilor lui Lot.” (Psalmul
83:4-8 - T.M.). Aceste
popoare, în antichitate erau: edomiții, ismaeliții, hagareniții, moabiții,
ghebaliții, amoniții, amaleciții, filistenii amestecați cu locuitorii Tirului
și asirienii amestecați cu copiii lui Lot.
Antihristul,
Fiara, este el însuși reprezentantul direct a trei popoare: „Fiul
omului, întoarce-te cu fața spre Gog, din țara lui Magog, spre domnul Roșului, Meșecului
și Tubalului, și prorocește împotriva lui!” (Ezechiel
38:2). Nu vrem să facem speculații despre
cine sunt, în parte, astăzi, aceste grupuri etnice, mai ales din cauză că, în
ziua de azi, acuzațiile de rasism se aruncă ușor în dreapta și-n stânga. Cert
este că Gog, Antihristul, va conduce acest război contra Ierusalimului și, oricum, toate neamurile
pământului vor fi implicate în acest război, nu doar coaliția anti-evreică. „Numărul lor va fi ca nisipul mării.” (Apocalipsa
20:8).
Trâmbița
a șaptea: la sfârșitul vremurilor, trâmbița a șaptea va suna să
prezică finalul, care va fi pecetea a șaptea. Semnul ei va fi cutremurul de
pământ descris și la potirul al șaptelea și pecetea a șasea. „Îngerul al
șaptelea a sunat din trâmbiță. Și în cer s-au auzit glasuri puternice, care
ziceau: „Împărăția lumii a trecut în mâinile Domnului nostru și ale Hristosului
Său. Și El va împărăți în vecii vecilor.” Și Templul lui Dumnezeu, care este în
cer, a fost deschis și s-a văzut chivotul legământului Său, în Templul
Său. Și au fost fulgere, glasuri, tunete, un cutremur de pământ și o
grindină mare.” (Apocalipsa
11:15-19).
Potirul
al șaptelea: marele cutremur de pământ descris la trâmbița a șaptea și la
pecetea a șasea: „Al șaptelea a vărsat potirul lui în văzduh. Și
din Templu, din scaunul de domnie, a ieșit un glas tare, care zicea: „S-a
isprăvit!” Și au urmat fulgere, glasuri, tunete și s-a făcut un
mare cutremur de pământ, așa de tare cum, de când este omul pe pământ, n-a
fost un cutremur așa de mare. Cetatea cea mare (Ierusalimul) a fost împărțită
în trei părți și cetățile neamurilor s-au prăbușit(!). Și Dumnezeu Și-a
adus aminte de Babilonul cel mare, ca să-i dea potirul de vin al furiei mâniei
Lui. Toate ostroavele au fugit și munții nu s-au mai găsit. O grindină mare,
ale cărei boabe cântăreau aproape un talant, a căzut din cer peste oameni. Și
oamenii au hulit pe Dumnezeu din pricina urgiei grindinei, pentru că această
urgie era foarte mare.” (Apocalipsa
19:17-21).
A
Doua Venire a lui Hristos: „Apoi am văzut cerul deschis și iată că
s-a arătat un cal alb! Cel ce sta pe el se cheamă „Cel credincios” și „Cel adevărat”
și El judecă și Se luptă cu dreptate. Ochii Lui erau ca para focului; capul îl
avea încununat cu multe cununi împărătești și purta un nume scris pe care
nimeni nu-l știe decât numai El singur. Era îmbrăcat cu o haină înmuiată în
sânge. Numele Lui este: „Cuvântul lui Dumnezeu”. Oștile din cer Îl urmau
călare pe cai albi, îmbrăcate cu in subire, alb și curat. Din gura Lui ieșea o
sabie ascuită, ca să lovească neamurile cu ea, pe care le va cârmui cu un toiag
de fier. Și va călca cu picioarele teascul vinului mâniei aprinse a
atotputernicului Dumnezeu.” (Apocalipsa
19:11-15). De ce
are Hristos haina înmuiată în sânge? Ni se explică în Isaia că este de la
măcelul pe care Îl face prin armata dușmanilor Ierusalimului: „Dar pentru ce
Îți sunt hainele roșii și veșmintele Tale ca veșmintele celui ce calcă în
teasc?” – „Eu singur am călcat în teasc și niciun om dintre popoare nu era
cu Mine; i-am călcat astfel în mânia Mea și i-am zdrobit în urgia Mea; așa că
sângele lor a țâșnit pe veșmintele Mele și Mi-am mânjit toate hainele Mele cu
el. Căci în inima Mea era o zi de răzbunare și venise anul celor răscumpărați
ai Mei.” Așadar, atunci se fac cerurile ca un sul, din moment ce este scris în
citat: „am văzut cerul deschis și iată că s-a arătat un cal alb. Întreaga
lume îl vede pe Hristos și pe Dumnezeu stând pe Tron” (Apoc. 6:15,16). Atunci
va avea loc cel mai mare cutremur, toate orașele lumii vor fi prăbușite,
dărâmate (Apoc.
16:19), iar munții se vor surpa de parcă ar fi făcuți din ceară.
Hristos
îl omoară pe Antihrist și-i dă un mormânt în Israel: la A
doua Venire, Însuși Domnul coboară din cer la Muntele Măslinilor, pe nori (așa
cum fusese acoperit de un nor când se înălțase), călare pe un cal alb. El vine
și îl omoară pe Antihrist. „Picioarele
Lui vor sta în ziua aceea pe Muntele Măslinilor, care este în fața
Ierusalimului, spre răsărit. Muntele
Măslinilor se va despica la mijloc, spre răsărit și spre apus, și se va face o
vale foarte mare: jumătate din munte se va trage înapoi spre miazănoapte, iar
jumătate, spre miazăzi.” (Zaharia
14:12). Evreii vor
fugi să se adăpostească în valea făcută de despicarea Muntelui Măslinilor (Zaharia
14:5),
cauzată de cutremurul Venirii Sale. Despre cei care se ridică împotriva
Israelului și ajung să cucerească țara până la Ierusalim, împresurându-l,
Dumnezeu spune ce le va face: „Le va
putrezi carnea stând încă în picioare, le vor putrezi ochii în găurile lor și
le va putrezi limba în gură.” (Zaharia
14:12). După ce-l va
prăpădi pe Gog cu suflarea gurii Sale (2 Tes. 2:8), Domnul îi va da acestuia un
mormânt în Israel. Trupul îi va fi înmormântat în Israel, iar sufletul, aruncat
în iazul cu foc. „În ziua
aceea, voi da lui Gog un loc de înmormântare în Israel: Valea Călătorilor,
la răsăritul Mării Moarte, și mormântul acesta va astupa trecerea călătorilor.
Acolo vor îngropa pe Gog cu toată mulțimea lui și vor numi valea aceasta: Valea
mulțimii lui Gog.” (Ezechiel
39:11). Apoi în Apocalipsa
ni se spune: „Și am văzut fiara și
pe împărații pământului și oștile lor, adunate ca să facă război cu Cel ce
ședea călare pe cal și cu oastea Lui. Și fiara a fost prinsă. Și, împreună cu ea, a fost prins
prorocul mincinos (…). Amândoi
aceștia au fost aruncați de vii în iazul de foc, care arde cu pucioasă.” (Apocalipsa
19:19-20).
Oamenii
vor fi mai rari decât aurul curat: la sfârșitul vremurilor, după
ce Moartea (călărețul al patrulea) ucide o pătrime din populația globului, la
trâmbița a șasea este ucisă o altă treime din populația globului, după războiul
condus de Gog (în care armatele vor fi ca nisipul mării) abia vor rămâne
câțiva oameni în viață: „Voi face pe
oameni mai rari decât aurul curat și mai scumpi decât aurul din Ofir.
(Isaia 13:12). Vor muri miliarde de oameni într-o perioadă foarte scurtă de timp.
Sfârșitul veacurilor nu va fi un lucru plăcut, ci groaznic, pentru cei care nu
sunt ai lui Dumnezeu.
Pecetea
a șaptea: Judecata de Apoi și sfârșitul vremurilor: pecetea
a șaptea marchează sfârșitul planului istoric al lui Dumnezeu pentru omenire,
sfârșitul judecăților și răsplătirilor. „Când
a rupt Mielul pecetea a șaptea, s-a făcut în cer o tăcere de aproape o jumătate
de ceas.” (Apocalipsa
8:1). Această tăcere marchează Judecata de
Apoi. În cer se face o tăcere ca de mormânt când sunt judecate sufletele
oamenilor. Este o tăcere sobră deoarece unii vor sfârși, din păcate, în iazul
cu foc. „Apoi am văzut un scaun
de domnie mare și alb și pe Cel ce ședea pe el. Pământul și cerul au fugit
dinaintea Lui și nu s-a mai găsit loc pentru ele. Și am văzut pe morți, mari și
mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Niște cărți au fost
deschise. Și a fost deschisă o altă carte, care este cartea vieții. Și
morții au fost judecați după faptele lor, după cele ce erau scrise în cărțile
acelea. Marea a dat înapoi pe morții care erau în ea; Moartea și Locuința
morților au dat înapoi pe morții care erau în ele. Fiecare a fost judecat după
faptele lui. Și Moartea și Locuința morților au fost aruncate în iazul de foc.
Iazul de foc este moartea a doua. Oricine n-a fost găsit scris în cartea
vieții a fost aruncat în iazul de foc.” (Apocalipsa
20:12-15).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu