vineri, 27 aprilie 2018

CÂND ROMÂNII CRITICĂ TOTUL!

CÂND ROMÂNII CRITICĂ TOTUL!

Îmi place mult să-i aud pe români criticând diverse chestii, mai ales, pe „specialișt”i! Mi-a fost dat să aud cum cineva critica filme de genul „Războiului Stelelor” spunând că ar fi o uriașă idioțenie! Se poate! Dar, ar fi trebui să se întrebe, de ce românii nu sunt în stare să conceapă un astfel de film!? Mai departe, respectivul spunea că serialul „Star Trek” este depășit, că smartphonul lui are mai multe aplicații decât un „biet” tricorder din „Star Trek”. O fi având dreptate, dar dacă nu ar fi existat serialul „Star Trek” cu multitudinea lui de concepte tehnice, ar mai fi apărut smartphonurile, tabletele, laptopurile etc!? Ar fi apărut, în cele din urmă, dar, mult mai târziu!
          Același zicea că, idei cum ar fi computere duotronice, quatrotronice, multitronice sunt basme! Serios? E clar că respectivul n-a auzit niciodată de idei ca: faze cuantice, stări cuantice etc.! În plus, dacă teleportarea va deveni realitate, la un moment dat, este clar că ea se va realiza cu ajutorul unor tipuri de computere cuantice capabile să controleze mai multe stări ale electronului, în același timp! Adică ... computere duotronice, quatrotronice, multitronice etc.! Nu este de vorba de pură imaginație, ci de realități ale fizicii cuantice insuficient cunoscute astăzi, dar care într-o zi ar putea deveni realitate! Nu se poate efectua teleportarea fără a găsi un mijloc de compensare a „principiului de incertitudine” al lui Heisenberg! Și de aici, necesitatea pentru scenariștii „Star Trek” de a „inventa” alte genuri de computere, ca cele amintite mai sus!

Admițând că ideea „forței din „Războiul Stelelor” este o totală idioțenie, ar trebui „specialiștii” români să explice aspecte cum ar fi: puntea cuantică între doi fotoni - cei doi devenind ca un singur foton, energia întunecată, particulele virtuale etc..

Printre „specialiștii” pe care deseori i-am auzit criticând respectivele creații S.F., se numără, la „loc de cinste” Cristian Tudor Popescu”. Curios este că acesta a fost și scriitor S.F. la un moment-dat! O fi, de fapt, „gelos” că n-a anticipat el niciuna din tehnologiile de astăzi!