joi, 4 iunie 2020

REFLECȚII BIBLICE! - PARTEA A PATRA.


REFLECȚII BIBLICE! - PARTEA A PATRA

1. „Dumnezeu întărește pașii omului, atunci când Îi place calea lui; dacă se întâmplă să cadă, nu este doborât de tot, căci Domnul îl apucă de mână.” Psalmul 37:23-24 - T.M.: Parcurgând cărările întortocheate ale vieții, nu de puține ori ne-am găsit în ipostaza de a ne căuta aliații și susținătorii printre aceia asemenea nouă; oameni simpli sau cu vază, dar care să ne dea o mână de ajutor pentru a trece repede peste greutățile, nevoile sau încercările care ne bătuseră în poartă. Analizând însă cu atenție și diligență mesajul pe care Biblia îl transmite astăzi omenirii, aflăm unul dintre secretele uitate pare-se sub colbul vechilor generații, dar prin care ne putem înfrânge nevoile; și anume, luându-l că aliat pe însuși Dumnezeu. Știu, gurile răutăcioase vor spune că aducem în discuție himere, sau aspecte imaginate care nu-și mai găsesc corespondent în realitatea cotidiană contemporană. Vor marșa pe ideea că Dumnezeu nu există iar noi încercăm a vinde „leacuri băbești” într-o lume hiper-evoluată. Această meteahnă de gândire a noii generații este generată de lipsa de cunoaștere personală a Dumnezeirii sau pur și simplu pentru că așa postulează unii oameni care se prezintă a fi stăpânii științelor; unele atât de „exacte” încât în mod ironic, cu fiecare generație totul se schimbă radical în funcție de percepțiile noilor „guru” ai contemporaneității. Studiind însă viața, și nu oricum ci până în cele mai mici detalii ale sale, vom înțelege cu ușurință că dincolo de ideile noastre năstrușnice, Dumnezeu chiar există. Ba chiar este mai real decât „realitatea” tuturor gândurilor noastre combative pentru că în fiecare detaliu al micro sau macro-cosmosului se distinge clar amprenta Sa de Creator. Alegând să nege prezența divină chiar și după o astfel de analiză, toți efemerii „savanți” vor demonstra fie o slabă pregătire, fie rea voința, fie pur și simplu ignoranță. Reîntorcându-ne însă la ideea centrală a versetului supus atenției noastre, înțelegem că dacă vrem să ne simțim împliniți și victorioși în toate activitățile noastre zilnice, trebuie să învățăm sistematic cum să devenim prietenii Domnului Iisus, pentru că doar împreună cu El vom putea străbate valea umbrei morții în cântări de veselie, și doar împreună cu El vom ajunge din întuneric la lumină. Pentru a-L avea așadar pe Dumnezeu de partea noastră, va trebui ca mai întâi să ne dăm silința în a adopta mentalitatea pură a credinței neprihănite, rămânând astfel pe cărarea adevărului; fără a ne depărta nici la dreapta, nici la stânga de la voia Creatorului nostru. Privit printr-o perspectivă practică, acest deziderat se traduce printr-o viață morală și etică, în care Duhul Sfânt al lui Dumnezeu este în controlul deciziilor fiecăruia dintre noi. Nu ezita să încerci și tu, pentru că stând lângă Dumnezeu bucuria și fericirea nu te vor mai părăsi niciodată, iar micile încercări ale vieții își vor gasi repede rezolvarea.

2. „Să iubești pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu toată puterea ta.” Deuteronom 6:5: În trecerea vremii, omul creat după chipul și asemănarea lui Dumnezeu a învățat treptat cum să pună în practică „arta” dependenței de sine, părăsind astfel iubirea, dedicarea și părtășia Creatorului său. Crezându-ne așadar puternici prin noi înșine, ne-am depărtat de Dumnezeu respingând mentalitatea pe care El și-a dorit să ne-o imprime fiecăruia dintre noi; o greșala care ne-a făcut prizonieri într-o lume iluzorie a fericirii. Întorcându-ne însă privirile către străvechea poruncă pe care poporul Israel a primit-o de la Creator, aflăm nu doar tradiționala idee a dependenței omului față de Dumnezeu, dar totodată ni se descrie mecanismul prin care putem accesa cu ușurință Împărăția Cerurilor; și anume, debarasându-ne mai întai de mentalitatea declarațiilor „pompoase” care rămân cel mai adesea la nivelul vorbelor, și adoptând apoi frumoasa mentalitate a „iubirii și credinței practicate” și făcute vizibile în faptele noastre zilnice. Fapte direcționate către toți aceia care ne înconjoară. Dezvoltând acelasi mecanism logic de întelegere, în ideea de a aduce sens într-o lume a „imitării mecanice”, Apostolul Pavel ne amintea la rându-i faptul că „roada luminii” stă în orice bunătate, în dreptate și în adevărul cu care ne „mbrăcăm” viață zi de zi. Dacă vrei așadar să guști și tu din bucuria cerului, învață astăzi că doar punându-l pe Dumnezeu la loc de cinste în întreaga-ți viață, și dându-i întâietatea în tot ce ești și tot ce faci, vei înțelege și vei avea parte de fericirea în stare pură!

3. „Învață-ne să ne numărăm bine zilele, ca să căpătăm o inimă înțeleaptă!” Psalmul 90:12 - T.M.: Purtați de inerția și viteza acestei lumi uităm adesea cât de trecători suntem și mai ales cât de fragil ne este destinul. Oprindu-ne însă o clipă din intensa și obositoarea alergare a vieții, realizăm că nu am fost, nu suntem și nu vom fi în fapt niciodată stăpâni peste „clipele” propriei existențe, ci mai degrabă actori pe scena unei piese al cărui regizor ne privește atent din spatele scenei, ajustându-ne constant rolurile pe care pare-se că eșuăm mereu să le ducem la capăt. Privind cu mare atenție către învățăturile și filozofia de viață prezentate în Biblie, înțelegem faptul că un om înțelept ar trebui să trăiască fiecare clipă cu mare grijă, diligență și atenție la fiecare detaliu, conștient că viața este efemeră și că în orice moment se poate întâlni cu Creatorul său. Atrași însă de mirajul colorat al lumii, uităm adesea faptul că fiecare zi trăită poate fi ultima din șiragul care ne-a fost destinat, și lăsându-ne purtați în caruselul bucuriei și fericirii de o clipă, nu mai băgam de seamă că încet dar sigur deviem de la calea adevărului, îndreptându-ne către abis. Dacă citind aceste rânduri conștientizezi faptul că la finalul vieții, faptele fiecăruia dintre noi vor fi analizate și probate chiar de Creator, alege ca începând de astăzi să-ți trăiești fiecare zi ca și cum ar fi ultima, căci nu ști clipa care te va pune în fața Judecătorului Suprem. Fii astfel gata în orice moment să-L întâlnești cu fruntea sus pe Dumnezeul tău, căci Cel ce vine va veni și nu va zăbovi, iar omul neprihanit va trăi veșnic doar prin credință.

4. „Cel neprihănit arată prietenului său calea cea bună, dar calea celor răi îi duce în rătăcire.” Proverbe 12:26: Compasiunea și grija pentru semeni sunt poate cele mai semnificative și definitorii trăsături de caracter ale omului nobil. Aspecte care din nefericire se dilueaza și se pierd treptat în negura rece a conteporaneității, într-o societate care a răsucit demult sensul vieții în funcție de propriile dorințe, contorsionând astfel adevărul și ridicând la nivel de artă duplicitarismul mincinos, numit pompos „politically correct” (adică a fi de acord cu toți în funcție de propriile interese). Analizând deopotrivă și cu atenție trendul creștinismului contemporan, remarcăm cu îngrijorare tendința crescândă în promovarea „creștinului de Duminică”, acel om tăcut, care vine și trece precum o umbră pe lângă ceilalți, dar încăpățânându-se să rămână închis și ferecat în el însuși. Acest soi de creștin nu face altceva decât să încuie strașnic în „sertarul cu secrete” al sufletului său atât arta dragostei, empatiei și frățietății, dar mai ales „Comoara Evangheliei”. Rămânând fideli acestui trend deocheat, am început să adoptăm și să normalizăm în mentalitatea noastră colectivă, cultul ciudat al „sfințeniei de interior” una falsă și destul de ne-elegant croită, prin care ne ascundem de ceilalți (de acei „păgâni” din afara propriilor biserici) nu care cumva să ne pângărească viața frumos armonizată religios! Gândind în această manieră de falsă sfințenie nu facem altceva decât să ne grăbim a închide chiar noi înșine ușa Harului lui Dumnezeu, o ușă pe care doar El are dreptul să o închidă, dar pe care în mărinimia Sa de Creator a ales să o țină încă larg deschisă. Dacă vrem însă cu adevărat să fim ca El, trebuie să reînvățăm cum să practicăm „arta” compasiunii, „arta” de a fi buni și miloși față de sufletele care se pierd în pâcla groasă și rece a păcatului; și care culmea, sunt chiar lângă noi de cele mai multe ori. Să învățam că doar ajutându-ne și sprijinindu-ne cu diligență unii pe alții vom forma cu adevărat o familie pe placul Dumnezeirii. Nu uitați: „Omul de bine capătă bunăvoința Domnului, dar Dumnezeu osândește pe cel plin de răutate.” Proverbe 12:2.

5. „Din pricina înmulțirii fărădelegii, dragostea celor mai mulți se va răci, dar cine va răbda pană la sfârșit, va fi mântuit.” Matei 24:12-13: Iubindu-și cu pasiune creația, și încă mai mult decât pe sine însuși, Dumnezeu ne-a lăsat prin vocea autoritară dar plină diligență a Domnul Iisus, o imagine exactă a evenimentelor, mecanismelor sociale și totodată a trendului pe care „credința autentică” îl va avea în vremurile din urmă; o perioadă de timp despre care străbunii noștrii vorbeau șoptit și temător - o etapă a istoriei care se desfășoară de acum chiar sub ochii fiecăruia dintre noi, fie că realizăm fie că nu, fie că acceptăm sau nu. Reîntorcându-ne la textul pe care Biblia ni-l supune analizei, observăm câteva principii de cauzalitate pe care datorită deformării culturale și religioase a percepției, le-am scăpat treptat din vedere, expunându-ne astfel riscurilor aferente acestora. Aflăm așadar faptul că înmulțirea fărădelegii va genera automat pe pământ un fenomen mult mai complex decât pare la prima vedere și care se rezumă în expresia „răcirea dragostei” a cărei înțeles s-a cam pierdut datorită uzanței defectuase în limbajul bisericesc. Știut fiind faptul că „dragostea” biblică (gr: agape) nu este altceva decât forma principală de manifestare, sau clasic spus, rodul pe care Dumnezeirea îl produce în om prin Duhului Său cel Sfânt (vezi Galateni 5:22), expresia „dragostea celor mai mulți se va raci” indică faptul că omul va izgoni Duhul lui Dumnezeu din viața sa, înlocuindu-l în dorința și pofta sa nefiresc de intensă pentru păcat, cu patimi izvorâte din egoismul tipic al postmodernității, acolo unde s-a încoronat rege atot-suficient. Citind atent înțelegem deasemenea că sub pâcla groasă de păcat și fărădelege vor cădea cei mai mulți dintre noi, o stare de fapt care ar fi trebuit să ne reponsabilizeze suficient, astfel încât să ne dăm toate silințele în a rămâne vigilenți pe calea pocăinței, știind că doar aceia care vor păstra până la sfârșit cadența credinței autentice vor fi mântuiți; și nicidecum cei care se complac într-o viață trăită lumesc dar trâmbițată ironic ca fiind „în Numele lui Dumnezeu”. Motivați de toate aceste gânduri, vă îndemn să adoptăm astăzi o atitudine nobilă, trecând prin filtrul credinței fiecare pas făcut în această lume, și având totodată în vedere faptul că suntem în clipele de final ale istoriei, atunci când Cel ce vine va veni și nu va zăbovi, iar cel neprihănit va trăi doar prin practicarea Credinței desăvârșite a lui Hristos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

CE NE SPUN PSALMII? - Cartea a cincea. Prima parte.

  CE NE SPUN PSALMII? - Cartea a cincea. Prima parte Cartea a cincea - psalmii 107-150! Prima parte: Psalmul 107: Versetele 1-9: Cu ac...