BIBLIA ȘI REVOLUȚIA FRANCEZĂ!
Prezentând oamenilor o Biblie deschisă, Reforma a bătut, în secolul al XVI-lea,
la ușa tuturor țărilor Europei. Unele popoare au primit-o cu bucurie, ca pe un
sol al Cerului. Dar în alte țări, papalitatea reușise într-o mare măsură să-i
oprească intrarea; astfel că lumina cunoașterii Bibliei, cu influențele ei
înălțătoare, a fost aproape cu totul îndepărtată. Într-una din aceste țări, cu
toate că lumina a putut pătrunde, ea a fost umbrită totuși de întuneric. Timp
de veacuri, adevărul și rătăcirea s-au luptat acolo pentru întâietate. În cele
din urmă răul a învins, iar adevărul Cerului a fost alungat. Națiunea a fost
lăsată să culeagă urmările drumului pe care și l-a ales. Puterea Duhului lui
Dumnezeu a fost retrasă de la un popor care a disprețuit darul harului Său.
Răului i-a fost îngăduit să ajungă la maturitate și toată lumea a văzut rodul
respingerii de bunăvoie a luminii. Războiul
împotriva Bibliei, purtat atât de multe veacuri în Franța, a culminat cu
scenele Revoluției. Acea răbufnire teribilă n-a fost decât urmarea firească
a prigonirii pe care Roma a dus-o împotriva Scripturilor.
În timpul
Revoluției, în anul 1793, „lumea a auzit pentru prima dată despre o adunare de
bărbați, născuți și educați în mijlocul civilizației, care-și asumau
dreptul de a conduce una dintre națiunile cele mai nobile ale Europei, că își
uneau cu toții glasul pentru a nega cel mai solemn adevăr pe care îl primește
sufletul omenesc și că au renunțat în unanimitate la credința și adorarea lui
Dumnezeu”. (Sir Walter Scott, Life of Napoleon,
vol.I, cap.17). „Franța este singura națiune în dreptul căreia se păstrează
raportul autentic că un popor și-a ridicat mâna în răzvrătire deschisă
împotriva Autorului Universului. Au existat și continuă să existe mulți alți
hulitori, mulți necredincioși, în Anglia, în Germania, în Spania și peste tot;
dar Franța rămâne deosebită în istoria lumii ca fiind singurul stat care, prin
hotărârea adunării ei legislative, s-a pronunțat că Dumnezeu nu există și la
auzirea acestei vești toată populația capitalei și o mare majoritate din alte
părți, atât femei, cât și bărbați, au dansat și au cântat de bucurie acceptând
declarația” (Blackwood’s Magazine, November 1870).
„Strâns legată de legile care afectau religia, era
aceea care desființa legătura de căsătorie - cel mai sfânt angajament pe care-l
pot face ființele omenești, a cărui durabilitate duce cu toată puterea la
consolidarea societății - reducând-o la un simplu contract civil cu un caracter
trecător, în care cei doi se pot angaja și pe care îl pot părăsi după bunul lor
plac. Dacă demonii s-ar fi apucat să descopere o cale de a distruge cu cel mai
mare efect tot ce este venerabil, plăcut, sau permanent în viața conjugală și
să obțină în același timp asigurarea că paguba morală pe care avea de gând să o
producă va fi perpetuată de la o generație la alta, ei n-ar fi inventat un plan
mai cu efect decât degradarea legământului căsătoriei.... Sophie Arnoult, o actriță vestită pentru spiritul ei
batjocoritor, a descris căsătoria republicană liberă ca fiind „sacramentul
adulterului””. (Scott, vol.I, cap.17).
Același spirit care a inspirat masacrul din noaptea
Sf. Bartolomeu a condus și scenele Revoluției. Iisus Hristos a fost declarat
înșelător și strigătul unanim al necredincioșilor francezi era: „Să zdrobim infamul”, adică pe Hristos.
Batjocurile cele mai înjositoare împotriva Cerului și nelegiuirea dezgustătoare
mergeau mână în mână, iar oamenii cei mai josnici, monștrii cei mai dedați
cruzimii și viciului, erau cei mai înălțați. În toate acestea omagiul suprem
era dat lui Satana; în timp ce Iisus Hristos, personificarea adevărului, a
curăției și iubirii neegoiste, era răstignit. Puterea ateistă care a
condus Franța în timpul Revoluției și domniei terorii a declarat un așa război
împotriva lui Dumnezeu și a Sfântului Său Cuvânt cum lumea n-a mai văzut
niciodată. Închinarea la Dumnezeu a fost interzisă de Adunarea
Națională. Bibliile au fost adunate și arse în public, cu toate
manifestările posibile de dispreț. Legea lui Dumnezeu a fost călcată în
picioare. Instituțiile Bibliei au fost desființate. Ziua de odihnă săptămânală a fost îndepărtată și în locul ei fiecare a
zecea zi a fost destinată hulei și veseliei. Botezul și Cina Domnului au fost interzise. Iar anunțurile, plasate
la vedere în locurile de înmormântare declarau că moartea este un somn
veșnic. Teama de Dumnezeu a fost declarată a nu fi deloc începutul înțelepciunii,
ci începutul nebuniei. Orice cult religios a fost interzis, în afară de acela
al libertății și al patriei. Episcopului
constituțional al Parisului i-a fost încredințat să joace rolul principal în
cea mai nereușită și scandaloasă comedie care s-a jucat vreodată înaintea unei
Adunări Naționale. El a apărut îmbrăcat în veșmintele preoțești, pentru a
declara înaintea convenției că religia pe care o predicase atâția ani era din
toate punctele de vedere o invenție a preoților, care nu avea temelie nici în
istorie și nici în adevărul sfânt. El a tăgăduit în termeni solemni și clari
existența Dumnezeirii, slujirii căreia fusese consacrat, și s-a dedicat pentru
viitor adorării libertății, egalității, virtuții și moralității. Apoi a
depus pe masă insignele episcopale și a primit îmbrățișarea frățească din
partea președintelui convenției. Câțiva preoți renegați au urmat exemplul
acestui prelat.
Cu o îndrăzneală hulitoare, peste
putință de a fi crezută, unul dintre preoții noii ordini spunea: „Dumnezeule,
dacă exiști, răzbună-Ți numele ofensat. Te provoc la luptă! Rămâi tăcut; nu
îndrăznești să arunci tunetele. După toate acestea, cine va mai crede în
existența Ta?” (Lacretelle, History, vol. 2, p. 309; în Sir Archibald Alison, History of Europe, vol. 1, cap.10).
După ce Franța a renunțat la închinarea față de
viul Dumnezeu, la „Cel Preaînalt care umple veșnicia”, n-a trecut decât puțină
vreme până când ea a decăzut într-o idolatrie înjositoare prin închinarea la Zeița Rațiunii, în persoana unei femei
desfrânate! Și aceasta în adunarea reprezentativă a națiunii cu ajutorul celei
mai înalte autorități civile și legislative! Un istoric spunea: „Una dintre
ceremoniile acestui timp nesănătos rămâne fără egal pentru absurditatea ei
unită cu lipsa de respect. Porțile Convenției au fost deschise pentru a face
loc trecerii unei grupe de cântăreți, în urma căreia au intrat într-o
procesiune solemnă membrii consiliului municipal, cântând un imn în cinstea
libertății și însoțind, ca obiect al cultului lor viitor, o femeie acoperită cu
un voal, pe care au numit-o Zeița Rațiunii. După ce a fost adusă înăuntru, a
fost descoperită cu mare pompă și așezată la dreapta președintelui, când a fost
recunoscută de toți ca fiind o dansatoare de la Operă.... Acestei femei,
considerată ca cea mai bună reprezentare a rațiunii căreia se închinau,
Convenția Națională a Franței i-a adus adorare publică. Această mascaradă
ridicolă și nelegiuită a avut un puternic ecou, iar instalarea Zeiței Rațiunii
a fost repetată și imitată în toată Franța, în provincii în care locuitorii
doreau să fie la același nivel cu mai marii Revoluției.” - William H. McNeill.
„Oratorul care a introdus cultul Rațiunii a spus: Legislatori!
Fanatismul a făcut loc Rațiunii. Ochii lui încețoșați n-au putut suporta
strălucirea luminii. Astăzi, o mulțime imensă s-a adunat sub aceste arcade
gotice care, pentru prima oară, s-au făcut ecoul adevărului.
Acolo francezii au sărbătorit singurul cult adevărat - acela al
Libertății, al Rațiunii. Acolo am dat chip dorințelor pentru prosperitatea
puterii Republicii. Acolo am părăsit idolii neînsuflețiți în favoarea Rațiunii,
a acestui chip însuflețit, capodopera naturii.” (M.A. Thiers, History of
the French Revolution, vol. 2, pp. 370, 371).
Când zeița a fost adusă înaintea Convenției,
președintele a luat-o de mână și, îndreptându-se către adunare, a spus:
„Muritori, încetați să mai tremurați înaintea tunetelor neputincioase ale unui
Dumnezeu pe care temerile voastre L-au creat. De azi înainte să nu mai
recunoașteți nicio divinitate în afară de Rațiune. Vă prezint aici icoana cea
mai nobilă și cea mai curată a ei; dacă trebuie să aveți idoli, jertfiți numai
unora ca aceasta.... Cazi înaintea Augustului Senat al Libertății, o, voal al
Rațiunii! După ce a fost îmbrățișată de președinte, zeița a fost urcată pe
un car măreț și condusă în mijlocul unei mulțimi la catedrala Notre Dame,
pentru a lua locul Dumnezeirii. Acolo a fost așezată pe un altar înalt și a
primit adorarea tuturor celor prezenți.” (Alison,
vol. 1, cap.10).
Această ceremonie a fost urmată, nu peste multă
vreme, de arderea în public a Bibliei. Într-o împrejurare, „Societatea Populară a Muzeului” a intrat în sala primăriei,
strigând: „Trăiască Rațiunea!” și ducând într-un vârf de băț resturile încă
fumegânde ale câtorva cărți, printre altele breviare, misse, Vechi și Noi
Testamente, care „au ispășit într-un foc mare”, a spus președintele, „toate
nebuniile la care ele i-au condus vreodată pe oameni ca să le comită.” (Journal
of Paris, 1793, nr.318. Citat în Buchez-Roux, Collection of Parliamentary History,
vol. 30, pp. 200, 201.).
La începutul Revoluției, printr-o concesie a
regelui, poporului i-a fost acordată o reprezentare mai numeroasă decât a
nobililor împreună cu clerul. În felul acesta balanța puterii era în mâinile
lor; dar nu erau pregătiți să o folosească nici cu înțelepciune și nici cu
moderație. În graba de a îndrepta relele din cauza cărora suferiseră, s-au
hotărât să-și asume refacerea societății. Un popor înrăit din cauza suferinței,
a cărui minte era plină de mânie și de amintirile vechilor nedreptăți, s-a
hotărât să pună capăt stării de mizerie care ajunsese de nesuportat și să se
răzbune pe aceia pe care-i socotea ca autori ai suferințelor lui. Cei
năpăstuiți și-au însușit lecția pe care o învățaseră sub tiranie și au devenit
opresorii celor care i-au asuprit, printer care la loc de frunte au fost
reprezentanții Bisericii Romano-Catolice! Respingând Evanghelia care i-ar fi
adus vindecare, Franța a deschis ușa pentru necredință și ruină. Când
restricțiile Legii lui Dumnezeu au fost înlăturate, s-a văzut că legile omului
erau în stare să țină în frâu valurile puternice ale patimii omenești; iar
națiunea s-a prăbușit în revoltă și anarhie. Războiul împotriva Bibliei a inaugurat o eră care este cunoscută în
istoria lumii sub numele de Domnia Terorii. Pacea și fericirea au fost
alungate din căminele și din inimile oamenilor. Nimeni nu mai era în siguranță.
Acela care învingea astăzi era suspectat și condamnat mâine. Violența și
desfrâul nu mai cunoșteau margini. Regele, clerul și nobilii au fost obligați
să se supună atrocităților unui popor întărâtat și înnebunit. Setea lui de
răzbunare a fost doar stimulată de executarea regelui; iar aceia care
hotărâseră moartea lui l-au urmat în scurtă vreme la eșafod. S-a hotărât un
măcel general al tuturor acelora care erau bănuiți de ostilitate față de
Revoluție. Închisorile care gemeau au ajuns la un moment dat să cuprindă mai
mult de două sute de mii de prizonieri. Orașele regatului asistau la scene
înspăimântătoare. O partidă a revoluționarilor era împotriva celeilalte, iar
Franța a devenit un vast câmp de mase care se luptau, mânate de furia
pasiunilor. În Paris, răscoalele urmau una după alta, iar cetățenii erau
împărțiți în nenumărate partide, care păreau că nu au altă țintă decât exterminarea
reciprocă. Și pentru a încorona nenorocirea generală, națiunea a fost implicată
într-un război lung și distrugător cu marile puteri ale Europei. Țara era în
pragul falimentului, armatele cereau să li se plătească soldele. Parizienii
erau înfometați, provinciile erau pustiite de tâlhari, iar civilizația se prăbușise
în anarhie și desfrâu.
Apoi au venit zilele acelea când au fost aplicate
cele mai barbare legi de către cele mai barbare tribunale, când niciun om nu-și
putea saluta vecinii sau să-și spună rugăciunile fără primejdia de a comite un delict grav,
când iscoadele stăteau la pândă în toate colțurile, când ghilotina lucra din
greu în fiecare dimineață, când închisorile erau atât de pline ca o corabie de
sclavi, când canalele curgeau înspumate de sânge omenesc în Sena. În timp ce
zilnic care întregi încărcate de victime erau duse la execuție pe străzile
Parisului, proconsulii, pe care comitetul suveran îi trimisese în departamente,
manifestau un exces de cruzime necunoscut nici chiar în capitală. Cuțitul
mașinii fatale se ridica și cădea prea încet pentru lucrarea măcelului lor.
Șiruri lungi de prizonieri erau împușcați. Erau făcute găuri pe fundul
șlepurilor supraaglomerate. Lyonul a fost transformat într-o pustietate. La
Arras, chiar și mila crudă a unei morți grabnice a fost refuzată prizonierilor.
Pretutindeni de-a lungul Loirei, de la Saumur și până la mare, stoluri mari de
ciori se hrăneau din trupurile goale, unite în îmbrățișări hidoase. Nu s-a
arătat nicio milă față de sex sau vârstă. Numărul băieților și fetelor sub
vârsta de șaptesprezece ani care au fost uciși de acel guvern tiran este
socotit cu sutele. Copilași smulși de la sân erau aruncați din suliță în suliță
de-a lungul trupelor iacobine. Într-un răstimp de zece ani au pierit mulțimi de
ființe omenești. Nu întâmplător, bolșevicii ruși s-au declarat … urmași
legitimi ai Revoluției franceze, iar teroarea declanșată de ei în Rusia
Sovietică a avut de unde să se inspire!
Din provinciile pustiite și din orașele ruinate,
s-a auzit un strigăt groaznic - un strigăt de amară deznădejde. Franța a fost
zguduită ca de cutremur. Religia, legea, ordinea socială, familia, statul și
biserica - toate au fost doborâte la pământ de către mâna nelegiuită care se
ridicase împotriva Legii lui Dumnezeu. Un mare adevăr spunea înțeleptul: „Cel
nelegiuit va cădea prin nelegiuirea lui”. „Totuși, măcar că păcătosul face de o
sută de ori răul și stăruie multă vreme în el, eu știu că fericirea este pentru
cei ce se tem de Dumnezeu și au frică de El. Dar cel rău nu este fericit.”
(Proverbe 11, 5; Eclesiastul 8, 12.13). „Pentru că au urât știința și n-au
ales frica Domnului”, „de aceea se vor hrăni cu roada umbletelor lor, și se vor
sătura cu sfaturile lor”. (Proverbe 1, 29.31).
Martirii credincioși ai lui Dumnezeu, uciși de
puterea hulitoare a iacobinilor aveau să schimbe totuși desfășurarea
evenimentelor. Anul 1793 a fost acela în
care decretul care desființa religia creștină și respingea Biblia a fost trecut
prin Convenția Națională a Franței. Trei ani și jumătate mai târziu, o
rezoluție care anula aceste decrete și care dădea toleranță pentru Scripturi a
fost adoptată de aceeași instituție! Lumea a rămas uluită de imensitatea
nelegiuirilor pe care a adus-o respingerea Bibliei Sfinte, iar oamenii au
recunoscut nevoia de credință în Dumnezeu și în Cuvântul Său ca temelie a
virtuții și a moralității. Domnul spune,
parcă adresându-se tuturor tiranilor din toate timpurile: „Pe cine ai
batjocorit și ai ocărât tu? Împotriva cui ți-ai ridicat glasul, și ți-ai
îndreptat ochii? Împotriva Sfântului lui Israel!” (Isaia 37, 23). „De aceea
iată că le arăt, de data aceasta, și-i fac să știe puterea și tăria Mea; și vor
cunoaște că Numele Meu este Domnul!”(Ieremia 16, 21).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu