„CA
ÎN ZILELE LUI NOE”
1.Introducere:
Evenimentul Căderii în Geneza 3 a schimbat
lumea foarte bună pe care o făcuse Dumnezeu într-o lume imperfectă, care
cunoaște păcatul, putreziciunea și moartea. Dumnezeu a făgăduit să trimită
„sămânța” femeii, care avea să calce capul șarpelui, o profeție împlinită în Mesia
Iisus, cel care l-a înfrânt pe Satana pe cruce, atunci când a murit ca jertfă
pentru păcatele noastre și a înviat din morți. În articolul de față vom analiza
Potopul din Geneza 6-8, care a schimbat o dată în plus lumea foarte bună creată
de Dumnezeu. Iisus a spus: „Ce s-a întâmplat în zilele lui Noe se va întâmpla
la fel şi în zilele Fiului omului: mâncau, beau, se însurau şi se măritau până
în ziua când a intrat Noe în corabie; şi a venit potopul şi i-a prăpădit pe
toţi… Vă spun că, în noaptea aceea, doi inşi vor fi în acelaşi pat, unul va fi
luat, şi altul va fi lăsat; două femei vor măcina împreună: una va fi luată, şi
alta va fi lăsată. Doi bărbaţi vor fi la câmp: unul va fi luat, şi altul va fi
lăsat.” (Luca 17:26-27, 34-36). Prin afirmațiile acestea, Iisus ne spune două
lucruri:
*Potopul a fost un eveniment
istoric, iar Noe - un personaj real, ce a trăit pe Pământ;
*Există o legătură între Potop
și cea de a Doua Venire a lui Iisus;
*Potopul ca eveniment istoric.
Biblia ne învață că a exista un potop
literal care a schimbat fața Pământului. Profeții evrei credeau și ei într-un
potop propriu-zis (Isaia 54:9, Ezechiel 14:14), iar Domnul Iisus a corelat
evenimentele privitoare la cea de a Doua Venire a Sa cu zilele lui Noe. Noe este
menționat ca personaj istoric în Evrei 11 și în 1 și 2 Petru. Există, în
culturile de pretutindeni, povestiri care vorbesc despre distrugerea lumii
printr-un potop și despre un om drept ce a fost salvat, alături de familia sa,
urcând într-o barcă. În 2 Petru 3:3-6 găsim scris că „în zilele din urmă vor
veni batjocoritori plini de batjocuri” care vor nega învățătura biblică despre
Creație și despre a Doua Venire. Totodată, ei vor nega realitatea istorică a
Potopului: „Căci înadins se fac că nu ştiu că odinioară erau Ceruri şi un Pământ
scos prin Cuvântul lui Dumnezeu din apă şi cu ajutorul apei şi că lumea de
atunci a pierit tot prin ele, înecată de apă.”( 2 Petru 3:6). Se pare că ziua
aceea a și sosit, căci majoritatea oamenilor din vremea noastră consideră
Geneza un mit și cred că existența noastră actuală ar fi un rezultat al
milioanelor de ani de evoluție, în care moartea și putreziciunea au făcut
parte, încă de la bun început, din istoria pământului. Prin contrast, Geneza
1-3 ne învață că Dumnezeu a creat Cerurile și Pământul într-o perioadă scurtă
de timp, că lumea desăvârșită pe care El a făcut-o a fost pervertită prin
Căderea omului, eveniment prin care păcarul, putreziciunea și moartea au intrat
în lume. Capitolele 4-6 din Geneza descriu dezvoltarea societății umane, cu
două linii de descendenți ai lui Adam - una prin Set, în vremea căruia oamenii
„au chemat numele Domnului” și una prin Cain, ce i-a întors spatele lui
Dumnezeu. Citim că, în vremea lui Noe, răutatea oamenilor sporise într-atât
încât Dumnezeu a hotărât să nimicească rasa umană și să îi salveze în arcă doar
pe Noe și familia sa. Domnul a trimis Potopul, ce a dus la pieirea tuturor
oamenilor de pe Pământ, precum și a animalelor terestre, cu excepția celor care
au intrat în arcă. Biblia precizează clar că nu a fost vorba de un potop local,
ci de un eveniment la scară mondială. Termenul ebraic folosit pentru Potopul
din Geneza este „mabbub”, ce are sensul de distrugere, cuvânt folosit în
Biblie doar cu referire la Potopul lui Noe. Echivalentul grecesc utilizat în
Noul Testament este „kataklysmos”, de unde avem și noi cuvântul „cataclism.” Potrivit
Geneza 7:11-12, Potopul a fost cauzat de un eveniment cataclismic unic, nu de o
furtună obișnuită, cu tunete și fulgere: „În anul al şase sutelea al vieţii lui
Noe, în luna a doua, în ziua a şaptesprezecea a lunii, în ziua aceea, s-au rupt
toate izvoarele Adâncului celui mare şi s-au deschis stăvilarele cerurilor.
Ploaia a căzut pe Pământ patruzeci de zile şi patruzeci de nopţi” (Geneza
7:11-12).
2.Apele
de deasupra și cele de dedesubt sunt descrise în Geneza 1:6-7:
„Şi Dumnezeu a făcut întinderea, şi ea a
despărţit apele care sunt dedesubtul întinderii de apele care sunt deasupra
întinderii. Şi aşa a fost.” La fel ca mările și râurile, apele acestea făceau
parte dintr-o întindere de apă situată deasupra Pământului, mult mai vastă decâ
atmosfera actuală și constituind un rezervor imens de apă peste Pământ. Ruperea
zăgazurilor acestor ape a cauzat o revărsare ce a indundat Pământul și care nu
s-ar fi putut întâmpla printr-o ploaie normală, oricât de abundentă ar fi fost.
Întinderea de apă aflată, înainte de Potop, deasupra Pământului trebuie să fi
cauzat un „efect de seră” benefic, creând o temperatură uniformă peste tot
Pământul, și, deopotrivă, fâcându-l foarte roditor și blocând radiațiile solare
dăunătoare. Toate acestea trebuie să fi generat condiții mult mai bune pentru
viața pe Pământ, prin comparație cu cele pe care le avem noi acum și să fi
contribuit la speranța ridicată de viață a oamenilor care au trait înainte de
potop. Broșura intitulată „Answers in Genesis” a produs un îndrumar util cu
privire la „Potopul Global” care oferă motive pertinente pentru a crede că
Potopul a fost un eveniment istoric real, o catastrofă ce a schimbat lumea și
care explică multe dintre caracteristicile geologice actuale ale Pământului.
Broșura spune: „Dovezi ale Potopului lui Noe sunt prezente și astăzi pe Pământ,
de pe fundul mării și până pe vârfurile munților. Caracteristicile fizice ale
solului terestru - de la canioane și cratere, până la zăcăminte de cărbuni și
peșteri - indică în mod clar un trecut catastrofic. Unele straturi și
formațiuni geologice se întind de-a lungul mai multor continente, dezvăluind
efectele unei catastrofe imense. Pământul conține cantități neînchipuit de mari
de roci sedimentare stratificate, uneori cu o adâncime de câțiva kilometri.
Aceste straturi de nisip, sol și diverse alte materiale, depuse în marea lor
majoritate de trecerea apelor, au fost odinioară moi precum noroiul, însă
astăzi sunt tari ca piatra. Încapsulate în rocile sedimentare găsim miliarde de
ființe moarte (fosile ale plantelor și animalelor), îngropate într-un răstimp
foarte scurt. Pe toată întinderea Pământului, dovezile ne sar, pur și simplu,
în ochi.” Evoluționiștii, pe de altă parte, ne spun că straturile de roci și
fosilele găsite în ele au o vechime de milioane de ani. Totuși, creaționiștii
susțin formarea lor rapidă, în timpul Potopului. Iată câteva argumente în
sprijinul acestei din urmă ipoteze: dintr-un capăt în celălalt al Pământului,
în rocile sedimentare s-au descoperit cimitire imense de fosile. Ele cuprind
milioane de pești, frunze și alte forme de viață, care în condiții normale de
moarte nu s-ar solidifica, ci doar s-ar descompune sau ar fi mâncate de alte
creaturi. Prin urmare, aceasta este o dovadă a faptului că au fost toate prinse
într-o catastrofă ce le-a îngropat subit și a cauzat solidificarea lor, sub
forma rocilor formate cu prilejul dezastrului. Potopul ar explica perfect
această ipoteză; s-au descoperit, printre altele, trunchiuri de copaci
fosilizate, care se proiectează în plan vertical prin mai multe straturi
orizontale de roci, ceea ce dovedeşte că straturile respective s-au depus
rapid, nu pe parcursul a milioane de ani; rocile sedimentare se găsesc în
straturi cu o grosime de mii de metri, pliate strâns şi torsionate.
Formaţiunile respective dovedesc că intervalul de timp dintre depunere şi
pliere trebuie să fi fost foarte scurt, cel mai probabil ele formându-se ca
urmare a scurgerii rapide a apei pe fața uscatului, după potop.
3.Potopul
şi cea de a Doua Venire:
Potrivit cărţii Geneza, cauza Potopului a
fost mânia lui Dumnezeu stârnită de răutatea neamului omenesc. În vremea aceea,
oamenii îşi înmulţiseră fărădelegile şi umpleau pământul cu violenţă. „Domnul a
văzut că răutatea omului era mare pe Pământ şi că toate întocmirile gândurilor
din inima lui erau îndreptate în fiecare zi numai spre rău. I-a părut rău
Domnului că a făcut pe om pe Pământ şi S-a mâhnit în inima Lui. Şi Domnul a
zis: Am să şterg de pe faţa Pământului pe omul pe care l-am făcut, de la om
până la vite, până la târâtoare şi până la păsările Cerului; căci Îmi pare rău
că i-am făcut. Dar Noe a căpătat milă înaintea Domnului.” (Geneza 6:5-8). Textul
ne mai spune şi că „ fiii lui Dumnezeu au văzut că fetele oamenilor erau
frumoase; şi din toate şi-au luat de neveste pe acelea pe care şi le-au ales.
Atunci Domnul a zis: Duhul Meu nu va rămâne pururi în om, căci şi omul nu este
decât carne păcătoasă: totuşi zilele lui vor fi de o sută douăzeci de ani.
Uriaşii erau pe Pământ în vremurile acelea şi chiar şi după ce s-au împreunat
fiii lui Dumnezeu cu fetele oamenilor şi le-au născut ele copii: aceştia erau
vitejii care au fost în vechime, oameni cu nume.” (Geneza 6:2-4). Pasajul
ridică anumite dificultăţi de interpretare. Unul dintre sensurile ce i-au fost
atribuite este că spiţa de neam evlavioasă, descendenţii lui Set au luat în
căsătorie pe cei din spiţa neevlavioasă a lui Cain, fiind corupţi de femeile
frumoase, dar depravate ale acestora. O altă interpretare este că prin „fiii
lui Dumnezeu” se înţelege îngerii căzuţi (demonii) care, poftind după femeile
frumoase, au luat chip uman, au avut copii cu ele şi au dat naştere unei rase
de uriaşi (termenul ebraic folosit aici este Nephilim, care se traduce prin
„cei căzuţi”). Această din urmă interpretare este susţinută de faptul că
sintagma fiii lui Dumnezeu se referă la creaturi angelice, în toate
celelalte trei situaţii în care o întâlnim în Vechiul Testament (Iov 1:6, 2:1,
38:7). Iuda 6 ne vorbeşte despre îngeri care nu şi-au păstrat vrednicia,
ci şi-au părăsit locuinţa. Iuda continuă prin a spune că ei au păcătuit într-o
manieră similară celor din perioada Potopului, dedându-se la imoralitate
sexuală şi poftind după trupul altuia. Aici în Geneza 6, la fel ca în cetăţile
Sodoma şi Gomora, a avut loc o unire sexuală nefirească. Cartea lui Enoh nu
este Scriptură inspirată, însă cuprinde comentarii pe marginea Bibliei
evreieşti. Găsim în ea o relatare a evenimentului acestuia, în care fiii lui
Dumnezeu sunt descrişi drept îngeri căzuţi, ce au relaţii cu femei şi aduc pe
lume uriaşi, toate acestea ducând la coruperea neamului omenesc. Comentatorii
susţin că dacă Dumnezeu nu ar fi pus capăt acestui proces, nimicind întreaga
omenire cu excepţia lui Noe şi a familiei sale, acţiunile lor ar fi determinat
denaturarea completă a fondului genetic uman. Alţii afirmă că asemenea relaţii
dintre demoni şi oameni sunt imposibile şi că întreaga situaţie poate fi
explicată drept un simplu caz de reproducere naturală, între bărbaţi şi femei.
Îngerii căzuţi, conduşi de către Satana în răzvrătirea sa împotriva lui
Dumnezeu, creau conjuncturi pentru ca bărbaţii să ajungă să considere femeile
simple obiecte sexuale şi să se implice în relaţii sexuale promiscue. În
propoziţia „din toate şi-au luat de neveste pe acelea pe care şi le-au ales”,
termenul termenul ebraic tradus prin „neveste” este nashim. Acesta este
cuvântul uzual pentru femei, astfel că sensul frazei ar putea fi acela că aveau
mai multe partenere sexuale, nerespectând tiparul biblic al familiei, așa cum
ne este el dat în Geneza 2:24: „De aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama
sa, şi se va lipi de nevasta sa şi se vor face un singur trup”. Cu alte
cuvinte, fiecare bărbat să fie credincios unei singure femei, iar ce doi să
devină un singur trup, în unire sexuală, pentru a aduce pe lume copiii cărora
să le poarte de grijă. Orice relație sexuală în afara legământului de căsătorie
este greșită în ochii lui Dumnezeu și este comisă sub influența Satanei, cel
care încurajează imoralitatea sexuală și destrămarea vieții de familie. Cu
toate că și această explicație ridică anumite dificultăți, ea se corelează cu
referința nou-testamentală la condițiile celei de a Doua Veniri, când oamenii
vor trăi „ca în vremea lui Noe.” În zilele noastre, dorința trupească și
pornografia otrăvesc atitudinea oamenilor față de sex, ducând la promiscuitate,
dar ne lovim și de influențe oculte și demonice, care îi conduc pe oameni spre
răutate și violență, precum în zilele lui Noe. Caracteristicile lumii înainte
de venirea lui Iisus vor fi similare cu cele ale lumii de dinainte de Potop,
care au adus judecata lui Dumnezeu asupra Pământului. În Apocalipsa 9:21 citim
cu privire la vremea când judecățile lui Dumnezeu vor lovi Pământul, în timpul
Necazului celui Mare: „Şi nu s-au pocăit de uciderile lor, nici de
vrăjitoriile lor, nici de curvia lor, nici de furtişagurile lor.” Lucrurile se
vor petrece „ca în zilele lui Noe”.
4.Arca
și mântuirea:
„Dar Noe a căpătat milă înaintea Domnului”
Geneza 6:8. Dumnezeu a încheiat un legământ cu Noe, pentru ca el şi familia lui
să fie salvaţi, împreună cu câte o pereche din fiecare specie de animale,
astfel ca, după potop, Pământul să fie iarăşi umplut de oameni şi de animale.
Calea plănuită pentru salvare era ca toţi să intre în arca pe care Noe o
construia. Din măsurătorile pe care ni le oferă cartea Geneza, ne dăm seama că
arca însemna o structură imensă, în formă de cutie, având dimensiunile
aproximative: 133 metri lungime, 22 metri lăţime şi 13 metri înălţime. S-a
calculat că, în aceaste condiţii, construcţia trebuie să fi fost extrem de
stabilă, greu de răsturnat, un design perfect pentru a pluti în ape agitate -
dacă nu te grăbeai să ajungi undeva. Volumul arcei era în jur de aproximativ
40.000 de metri cubi, spaţiu ce ar putea adăposti 125.000 de oi. Oaia reprezintă
dimensiunea medie a unui animal, undeva între elefant şi şoarece. Ar fi fost
suficient ca Noe să ia câte un o singură pereche de reprezentanţi ai fiecărui
tip de animal, nu toate subspeciile, ceea ce înseamnă că în arcă era loc
suficient pentru toate animalele. Dumnezeu a adus animalele la Noe şi tot El
le-a ţinut în siguranţă în perioada petrecută în arcă, inducându-le, poate, un
fel de hibernare. Arca era făcută din lemn de gofer. Nu se ştie exact despre ce
tip de arbore este vorba, însă de bunăseamă că era dur, impermeabil şi
rezistent la putrezire. Durabilitatea i-a fost crescută şi prin acoperirea cu
smoală, pe dinăuntru şi pe dinafară. Cuvântul pentru smoală este kopher, derivat
din termenul ebraic „kaphar” care înseamnă a acoperi - cuvântul folosit pentru
ispăşire de Yom Kippur, - ziua ispășirii. Acoperirea sau ispășirea ţine la
distanţă apele judecăţii, la fel cum sângele animalelor jertfite ţine la
distanţă judecata şi aduce ispăşire pentru suflet. Arca era prevăzută cu o
singură uşă. Odată ce intrat pe uşa aceea, erai în siguranţă faţă de judecata
ce avea să se abată asupra Pământului. În Ioan 10:9, Iisus spune: „Eu sunt Uşa.
Dacă intră cineva prin Mine, va fi mântuit; va intra şi va ieşi şi va găsi
păşune”. Tot El a spus: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la
Tatăl decât prin Mine” Ioan 14:6.
Cuvântul pentru arcă este tabhah, acelaşi
care este folosit pentru coşuleţul de papură în care a stat Moise. El denumeşte
o structură de lemn menită a pluti pe apă. În cazul de față este vorba despre o
structură imensă, ce trebuie să fi reprezentat un semn pentru contemporanii lui
Noe. Potrivit 1 Petru 2:5, Noe era un predicator al neprihănirii, aşa că avem
toate motivele să credem că în cei 120 de ani cât a durat construirea arcei, el
le-a vorbit oamenilor despre neprihănirea lui Dumnezeu şi despre judecata ce
stătea să se abată asupra lor, îndemnându-i să se pocăiască şi să creadă în
Domnul. Însă poporul nu l-a ascultat aşa cum, de cele mai multe ori, nu ne
ascultă nici pe noi când le spunem despre a Doua Venire a lui Iisus. Li se
părea imposibil ca lucrurile vestite să se petreacă cu adevărat, aşa că
bătându-şi joc de Noe, şi-au văzut pe mai departe de viaţa firească, până ce
apele potopului s-au prăvălit peste ei. Din motivele expuse mai sus, noi considerăm
arca o construcție supranaturală, dăruită pe Dumnezeu spre salvarea sufletelor,
în zilele lui Noe. Dumnezeu a găsit şi pentru noi o cale de a fi izbăviţi de
judecata ce stă să se abată asupra Pământului, prin pocăinţă şi credinţă în
Domnul Iisus Hristos. El a pregătit o cale de a ne slava de judecata viitoare,
atunci când va veni să îi ia la Sine pe cei care cred în El, la Răpirea Bisericii,
în vreme ce necredincioșii vor fi lăsaţi în urmă. Suntem chiar acum puși
în faţa unei alegeri: fie acceptăm mântuirea pe care ne-o oferă Dumnezeu prin Iisus
Hristos, fie vom avea de înfruntat judecata ce se va coborî peste Pământ.
În zilele lui Noe exista o singură cale de acces în arcă, prin uşa pe care
Dumnezeu a închis-o după ce toţi cei care trebuiau salvaţi se strânseseră
înăuntru. Prin urmare, există o singură modalitate de a intra în prezenţa lui
Dumnezeu şi de a căpăta îndurarea Lui, prin pocăinţă şi credinţa în Domnul Iisus
Hristos. Cei care refuză să primească această mântuire vor ajunge o zi când uşa
către prezenţa lui Dumnezeu se va închide, iar ei vor rămâne pe dinafară (vezi
pilda despre fecioarele înţelepte şi cele neînţelepte din Matei 25:1-13). În
zilele lui Noe, Potopul a pornit năprasnic, pe neaşteptate, fără ca lumea, care
îşi vedea de treabă ca de obicei, să prindă de veste. Iisus vorbeşte despre
venirea Sa la poporul Său, adevărata Biserică, eveniment care se va declanşa
dintr-odată, neanunţat, pe când viaţa pe Pământ decurge în firescul ei, iar
oamenii îşi văd de treburile lor cotidiene. Dumnezeu doreşte ca oamenii să se
pregătească pentru acest eveniment, acceptând mântuirea prin pocăinţă şi
credinţa în Domnul Iisus. Dumnezeu i-a păzit pe călătorii din arcă şi, după ce
totul s-a terminat, i-a dus în siguranţă într-un loc de odihnă. Toţi cei aflaţi
în arcă au fost ţinuţi în viaţă pentru a putea repopula Pământul cu oameni şi
cu toate speciile de animale. Pe parcursul evenimentelor din zilele de pe urmă,
Dumnezeu îi va păzi pe toţi ce îşi pun încrederea în El. El îi va lua pentru a
fi cu Iisus, în Răpirea Bisericii, iar mai apoi va reveni pe Pământ alături de
ei, în trupuri glorificate, spre a lua parte la marea lucrare de restaurare a Pământului,
după cea de a Doua Sa venire pe Pământ, pentru domnia de o mie de ani, în
Împărăţia milenară.
În zilele de după Potoop, Noe şi familia sa
s-au trezit locuind într-o lume radical schimbată faţă de cea pe care o
cunoscuseră înainte de cataclism. Înaintea potopului nu plouase pe Pământ şi pe
întreaga surafaţa a planetei se păstra o temperatură uniformă confortabilă.
După Potop au început să existe iarnă şi vară, frig şi căldură (Geneza 8:22).
Din pricina schimbărilor climatice de pe Pământ, oamenilor le era acum îngăduit
să mănânce şi carne, pe lângă ierburi (Geneza 9:3), cel mai probabil din cauză
că vegetaţia nu era prea abundentă şi nu le împlinea nevoile de hrană. O
posibilă explicaţie a acestei schimbări este că întinderea care existase
deasupra Pământului înainte de Potop fusese înlăturată ca urmare a revărsării
apelor şi, odată cu ea, şi efectul benefic de seră care îi asigura Pământului
clima caldă constantă şi dusese la fertilitatea minunată a solului,
înainte de Potop. Este interesant că fosile ale recifurilor de corali s-au
descopeit chiar şi în apropierea Polului Nord. Coralii trăiesc numai în zone
unde temperatura este constantă, în jurul valorii de 21 grade Celsius. Scripturile
indică faptul că Dumnezeu a creat bazinele oceanice adânci şi a ridicat munţii
înalţi cu scopul de a drena apa de pe Pământ. S-ar putea ca Psalmul 104 - T.M.
să facă referire tocmai la acest eveniment. Ca urmare a Potopului, scoarţa
terestră s-a destabilizat din cauza erupţiilor care au dus la ridicarea spre
suprafaţă a apelor de la mare adâncime, la începutul Potopului. Această
destabilizare a deschis calea către posibile cutremure de Pământ şi erupţii
vulcanice, în perioada de după Potop. În zilele de pe urmă, dinaintea
întoarcerii lui Iisus, va spori numărul şi intensitatea cutremurelor şi a
erupţiilor vulcanice, însoţite de perturbări ale mediului care vor aduce
planeta pe buza prăpastiei. Ulterior, după întoarcerea lui Iisus pe Pământ, va
avea loc o minunată operaţiune de curăţare, ce va schimba lumea în bine, în
glorioasa împărăţie milenară, când Iisus va domni peste Pământ alături de
poporul Său, vreme de o mie de ani. Din adâncurile Pământului vor fi deschise
zăgazurile apelor, făcând ca râurile să se reverse peste deşerturi şi să curățe
Pământul de poluarea şi mizeria din vremurile noastre, aşa cum ni se spune în
Isaia 35, Ezechiel 47 şi Zaharia 14. Animalele îşi vor schimba firea şi nu se
vor mai mânca unele pe altele, iar şerpii nu vor mai fi veninoşi, căci „căci Pământul
va fi plin de cunoştinţa Domnului, ca fundul mării de apele care-l acoperă” (Isaia
11:6-9). Cei născuţi pe Pământ în vremurile acelea vor trăi sute de ani, precum
înainte de Potop (Isaia 65). În ziua aceea, Domnul Dumnezeul lui Israel,
revelat în Mesia Yeshua/Iisus va fi împărat este tot Pământul şi atunci „Domnul
va fi singurul Domn, şi Numele Lui va fi singurul Nume” - Zaharia 14:9. Satana
va fi legat şi nu va mai putea să influenţeze popoarele, căci Împăratul Iisus
va cârmui alături de sfinţii Săi timp de 1000 de ani glorioşi (Apocalipsa
11:15, 20:1-6). Vei fi şi tu acolo, să te bucuri de momentele acelea, ca
preludiu al stării veşnice în care vom intra atunci când vom locui pentru
totdeauna cu Domnul, în Ceruri? Azi este ziua potrivită pentru a da curs
avertismentelor cu privire la judecata viitoare şi a intra în arca mântuirii
prin Iisus Mesia. Crede în Domnul Iisus Hristos şi vei fi mântuit!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu