CÂTE CEVA DESPRE CREDINȚA EGIPTEANĂ ÎN NEMURIRE
Filozofia egipteană
antică privea omul ca o ființă
întreagă, care este o parte organică a Cosmosului și supusă condiționărilor
generate de trei principii interioare. Calea spirituală dezvoltă toate
cele trei principii și se conectează cu cea mai înaltă sursă divină. Este
necesar să cunoaștem aspectul dublu al sufletului uman, și anume sufletul - „Ka”
- ce reprezenta inconștientul și sufletul - „Ba” - care reprezenta mintea conștientă, pregătită pentru
inițierea finală. Cea mai înaltă parte strălucitoare a sufletului a fost
percepută ca o ființă stelară a
spiritului feminin-masculin unit. Zeul suprem - Ra, ulterior, Amon-Ra - trebuia
să fie în contact cu fiecare persoană prin „firea divină”. Egiptenii
susțineau că ambele părți ale sufletului trebuie să fie în contact permanent. Scopul
pregătirii spirituale era să găsească drum în împărăția interioară a
sufletului. Codul universal a fost „Placa de smarald” , care demonstra
unitatea microcosmosului și a macrocosmosului, formată din patru elemente. Centrul
împărăției omului a fost considerat a fi „Soarele interior” conectat la esența
divină. „Mama Pământului” a fost considerată mama
tuturor celor vii, iar, „Înțelepciunea”
a reprezentat Cunoașterea divină. În creație s-au manifestat trei relații
de bază: maternă, paternă, creația copiilor. Corpul a fost privit ca un templu divin.
Acest templu trebuia îngrijit cu mare atenție, pentru că în el se dezvolta și
trăia sufletul, adică cadoul divin. O legătură stranie dar interesantă era
făcută între creierul din burtă, situat la circa 2 cm deasupra buricului cu
sufletul. Inițiații susțineau că prin acest creier iese și intră lumina divină.
În concepția filozofic-spirituală egipteană, se pare că, Marea Piramidă din Giza avea rolul de a proteja, conform
unor texte sfinte (Cartea morților,
de exemplu), arcul situat pe „inima Pământului”. Structura acestei piramide
era descrisă ca un sistem dătător
de viață pentru întreaga planetă. Principalul atribut
la acea vreme era Anch, care reprezenta principiul de
fertilizare masculină și bucla pântecelui cosmic al principiului femininului
sau pântecul creator al eternității și nemuririi.
Blestemele și cuvinte puternice: În iunie 2018, un
imens sarcofag din granit negru a fost descoperit în nordul Egiptului, în
apropiere de Alexandria. Sarcofagul are o înălțime de 185 cm, o lungime de 265
cm și o lărgime de 165 cm. Sarcofagul are o vechime de peste 2000 de ani
și în toată această perioadă nu a mai fost deschis. În interior au fost
descoperite trei schelete care, probabil, au aparținut unor soldați. Craniile
prezintă fracturi, semn că au suferit lovituri cu obiecte contondente. Înainte
de a fi deschis, presa din Egipt avansa idee existenței unui blestem, făcând
referire la mormântul lui Tutankamon,
caz în care mai mulți cercetători care au studiat mormântul și-au pierdut viața
în condiții misterioase. În interiorul sarcofagului, s-a infiltrat o cantitate
importantă de apă, care are o culoare ruginie și a afectat osemintele. De
curând, autoritățile egiptene au primit o petiție semnată de mai multe
persoane, peste 5000, care cer permisiunea de a bea din apa din sarcofag, pe
care o consideră ca având puteri energetice deosebite. Rolf Halden, un reputat specialist american în microbiologie, a
publicat un articol ca răspuns la petiția celor 5000 de semnatari. El atrage
atenția asupra faptului că resturile care provin de la un corp în descompunere
conțin o tonă de microorganisme, unele extrem de periculoase, cum ar fi,
viruși, bacterii care pot forma endospori care sunt letali. Există credința că
atunci când deschizi un sarcofag va acționa un blestem și toți se gândesc la
morțile stranii de care au avut parte cercetătorii care au deschis mormântul
lui Tutankamon. În interiorul sarcofagului a fost descoperită o tăbliță cu
următoarea inscripție: „Moartea va
atinge cu aripile ei pe cel care îl va tulbura pe faraon.” Această inscripție a
căpătat un straniu ecou pentru cei care au profanat mormântul. Lordul Carnavon, cel care a descoperit
mormântul, a murit la câteva luni, înțepat de o insectă. Înainte să moară, el a
spus: „S-a terminat, am auzit chemarea și mă pregătesc.” Încă 12 persoane din
echipa sa au avut parte de morți la fel de stranii. Arheologul Arthur Mace, conducătorul expediției, a
intrat brusc în comă și a murit. Ipoteza că ar exista un blestem în cazul în
care deschizi un mormânt nu este acceptată de toți. Un reputat specialist
american susține că motivul deceselor ar fi o ciupercă, aspergillus niger, ai cărei spori, pătrunzând în plămâni, găsesc
condiții propice de germinare și se dezvoltă repede formând colonii ce provoacă
leziuni în țesutul pulmonar. Absorbite de sânge, toxinele sunt transportate în
creier și acționează asupra sistemului nervos central. Șirul de morți suspecte
în cazul Tutankamon nu s-a oprit aici. În anul 1972, se ia hotărârea ca
tezaurul lui Tutankamon să fie transportat la Londra pentru o expoziție. Doctorul Mehrez a însoțit transportul
la Londra. În aceeași zi, doctorul a murit în mod subit. De câte ori a avut
prilejul, Mehrez declara că nu crede în blesteme. „Dovada vie”, mai spunea el, „este
că eu sunt în viață.”
Notă: este interesant de semnalat faptul că, atât Zalmoxis, cât și Deceneu, au efectuat „călătorii inițiatice” în Egipt, dorind să cunoască „misterele nemuririi”! Este un fapt dovedit că religia dacică a fost puternic marcată de ideile despre nemurire ale egiptenilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu