SFÂRȘITUL LUMII
ÎN LUMINA BIBLIEI! - PARTEA A DOUA
Sfârșitul
vremurilor este descris prin simboluri în cartea Apocalipsei. Dar indiferent ce
s-ar întâmpla, Dumnezeu are grijă de oamenii Lui. Credincioșii vor fi protejați de urgii
la sfârșitul vremurilor. În articolul precedent,
în prima parte a acestei serii, am văzut cum au fost rupte primele patru din
cele șapte peceți, la sfârșitul vremurilor. La ruperea fiecăreia, dezastrele se
abat asupra lumii. Însă am văzut și faptul că o rămășiță credincioasă lui
Dumnezeu va fi protejată. Dumnezeu îi poate proteja pe credincioșii Săi. Problema
este ca omul să Îi fie credincios, nu din teama de urgie, ci din dragoste. Chiar dacă
este molimă, Dumnezeu promite protecție: „Nu
trebuie să te temi nici de groaza din timpul nopții, nici de
săgeata care zboară ziua, nici de ciuma care umblă în întuneric, nici de molima care bântuie ziua-n amiaza
mare. O mie să cadă alături de tine și zece mii la dreapta ta, dar de tine
nu se vor apropia. Doar vei privi cu ochii și vei vedea
răsplătirea celor răi.” (Psalmul 91:5-8 - T.M.). Desigur,
când Dumnezeu are grijă de ai Săi, nu înseamnă huzur și lux, mese îmbelșugate
și delicatese. Când era secetă în Israel, în mijlocul foametei, Ilie a fost
hrănit în mod miraculos de Dumnezeu. „Corbii îi aduceau pâine
și carne dimineața și pâine și carne seara și bea apă din pârâu.” (1 Împărați 17:6).
După ce pârâul a secat, proorocul Ilie a plecat la Sarepta, unde a întâlnit o
văduvă. Ea mai avea doar un pumn de făină și puțin untdelemn să facă turte. Iar
Ilie îi proorocește să nu se teamă dacă va găzdui la ea și va trebui să îl
hrănească și pe el: „Căci așa vorbește Domnul Dumnezeul lui
Israel: Făina din oală nu va scădea și untdelemnul din urcior nu se va împuțina până
în ziua când va da Domnul ploaie pe fața pământului.” (1 Împărați 17:14). Să nu uităm
și că Iisus Hristos a înmulțit în mod miraculos pâinile și peștii (Matei 14:13-21).
Profetul Zaharia
despre cei patru călăreți ai Apocalipsei lui Ioan: Ruperea de către Miel
a primelor patru peceți ale Apocalipsei aduce cu sine patru serii de judecăți
divine. Primele patru peceți aduc patru călăreți, dar pecetea a cincea nu va
aduce un al cincilea călăreț. Ci va aduce martiriul creștinilor (vom vedea în continuarea
articolului). Am văzut în articolul precedent ce efecte are trimiterea celor
patru călăreți. Dar oare ce simbolizează ei? Răspunsul îl găsim în cartea
profetului Zaharia: „M-am uitat noaptea și
iată că un om era călare pe un cal roșu și stătea între mirți într-un umbrar;
în urma lui erau niște cai roșii, murgi și albi. Am întrebat: „Ce înseamnă caii
aceștia, domnul meu?” Și îngerul care vorbea cu mine mi-a zis: „Îți voi arăta
ce înseamnă caii aceștia!” Omul
care stătea între mirți a luat cuvântul și a zis: Aceștia sunt aceia pe care
i-a trimis Domnul să cutreiere pământul!” (Zaharia 1:8-10). Din tâlcuirea
pe care îngerul i-o dă mai târziu, fiecare dintre aceștia are sub control o
pătrime din lume. Acest lucru este confirmat în Apocalipsa, când călărețul al
patrulea, Moartea, lovește a patra parte din lume (Apocalipsa 6:7-8). „Îngerul mi-a răspuns.
„Aceștia sunt cele patru vânturi ale cerurilor, care ies din locul în care
stăteau înaintea Domnului întregului pământ”. Caii cei negri, înhămați la unul din care, s-au îndreptat spre țara de
la miazănoapte și cei albi au mers după ei. Cei bălțați s-au îndreptat spre
țara de miazăzi. Cei roșii au ieșit și ei și au cerut să meargă să cutreiere
pământul. Îngerul le-a zis:
„Duceți-vă de cutreierați pământul!” Și au cutreierat pământul. El m-a chemat
și mi-a zis: Iată că cei ce se îndreaptă spre țara de miazănoapte fac să se mai
potolească mânia Mea în țara de la miazănoapte”. (Zaharia 6:4-8).
Pecetea a cincea: omorârea
creștinilor de către Antihrist: Probabil, pentru că n-au fost
loviți de molimă și de foamete, Antihristul se va ridica împotriva creștinilor.
În Matei 24, după ce amintește de ciumi, Hristos continuă să le spună
ucenicilor cum va fi la sfârșitul vremurilor: „Atunci vă vor da să fiți
chinuiți și vă vor omorî.” (Matei 24:9). Paragraful omolog
din Apocalipsa este următorul: „Când a rupt Mielul pecetea a cincea,
am văzut sub altar sufletele celor ce fuseseră înjunghiați din pricina
Cuvântului lui Dumnezeu și din pricina mărturisirii pe care o ținuseră. Ei strigau cu glas tare și ziceau: „Până
când, Stăpâne, Tu, care ești sfânt și adevărat, zăbovești să judeci și să
răzbuni sângele nostru asupra locuitorilor pământului?” Fiecăruia din ei i s-a dat o haină albă și i
s-a spus să se mai odihnească puțină vreme, până se va împlini numărul
tovarășilor lor de slujbă și al fraților lor, care aveau să fie omorâți ca și ei.” (Apocalipsa 6:9-11). Încă din
primul secol, creștinii au fost persecutați și martirizați. Generația de la
sfârșitul vremurilor nu va fi o excepție. Creștinii vor fi omorâți dacă refuză
semnul Fiarei, adică numărul sau numele Antihristului: „Și
am văzut sufletele celor ce li
se tăiase capul din pricina
mărturiei lui Iisus și din pricina Cuvântului lui Dumnezeu și ale celor ce nu se închinaseră Fiarei și icoanei ei
și nu primiseră semnul ei pe frunte și pe mână.” (Apocalipsa 20:4). Semnul
Fiarei va fi o formă de branding comercial, fără de care nu se va putea cumpăra
și vinde. Proorocul mincinos,
pseudo-profetul va fi cel care va introduce acest semn la sfârșitul
vremurilor. Pseudo-profet se poate traduce atât ca prooroc mincinos, profet fals, cât
și ca un
soi de profet, un fel de prooroc.
Cadrul se mută de la
peceți la trâmbițe: Nu
facem (încă) trecerea la ruperea celei de-a șasea peceți. Asta deoarece ruperea
acesteia aduce sfârșitul, iar pecetea a șaptea aduce Judecata de Apoi (Tronul
Alb din Cer). La ruperea pecetei a șasea, se deschide Cerul (se face ca un sul)
și vine Hristos. De aceea ne întoarcem atenția către trâmbițe. Prima
trâmbiță sună înainte să fie ruptă prima pecete. A doua trâmbiță sună înainte să fie ruptă a doua pecete. De
unde știm asta? Cei patru călăreți, simbolizați și ca patru
vânturi (asocierea cai-vânturi din Zaharia 6:5), sunt captivi: „După
aceea am văzut patru îngeri care stăteau în picioare în cele patru colțuri ale
pământului. Ei țineau cele patru vânturi ale
pământului, ca să nu sufle vânt pe pământ, nici pe mare, nici peste vreun
copac. Și am văzut un alt înger
care se suia dinspre răsăritul soarelui și care avea pecetea Dumnezeului celui
viu. El a strigat cu glas tare
la cei patru îngeri cărora le fusese dat să vatăme pământul și marea, zicând: Nu
vătămați pământul, nici marea, nici copacii până nu vom pune pecetea pe fruntea
slujitorilor Dumnezeului nostru!” (Apocalipsa 7:1-3). Este limpede
că această scenă a avut loc înaintea primei
peceți și a primei trâmbițe. Prima trâmbiță aduce incendierea pădurilor. Este
limpede deoarece cele patru vânturi (cei patru cai) sunt ținute captive. Fără
asocierea cai-vânturi, făcută de înger (în Zaharia 6:5) nu am fi putut dovedi asta. Cei patru călăreți nu sunt cele patru
trâmbițe. Cele patru trâmbițe sunt semne, avertismente despre
pecetea care urmează să fie
ruptă. Ce este un semn în Biblie? Un semn este precum un avertisment
sau un indicator al unui anumit lucru. De exemplu, soarele și luna sunt semne
care arată vremurile (Geneza 1:14). Semnele fac distingerea
dintre anumite lucuri. Fariseii I-au cerut un semn lui Iisus prin care să își
dea seama că el este Hristosul (Mesia). Iar El le-a dat semnul Învierii Sale,
dar ei n-au înțeles. „Atunci, unii din cărturari și din farisei au
luat cuvântul și I-au zis: „Învățătorule, am vrea să
vedem un semn de la Tine!” Drept răspuns, El le-a zis: Un neam viclean și
preacurvar cere un semn, dar nu i se va da alt semn decât semnul prorocului
Iona. Căci , după cum Iona a stat trei zile și trei nopți în pântecele
chitului, tot așa și Fiul omului va sta trei zile și trei nopți în inima
pământului.” (Matei 12:38-40).
Tot așa sunt trâmbițele; ele sunt semne pentru credincioși care arată că
anumite lucruri urmează să se întâmple, în cazul de față că vor fi rupte
pecețile. Așadar, prima trâmbiță
nu este primul călăreț, ci este anunțarea lui. A doua trâmbiță
nu este a doua pecete, ci este anunțarea acesteia printr-un semn vizibil la
nivel global. Este limpede și că acele patru vânturi sunt, într-adevăr,
caii din Zaharia, deoarece nu se pot referi la faptul că vântul nu va mai
sufla. Versetul nu se poate referi la faptul că aerul nu va mai circula
dintr-o parte în alta. De ce? Îngerul le
poruncește să nu vatăme Pământul, marea și copacii. Așadar nu este vorba de o
oprire a mișcării aerului, ci vânturile sunt simboluri ale unor duhuri.
Îngerul le vorbește, iar ele înțeleg ce li se spune fiindcă se supun.
Prima trâmbiță: arde
o treime din pădurile planetei, la sfârșitul vremurilor: Trâmbițele reprezintă
o nouă perspectivă asupra dezastrelor ce se vor abate asupra omenirii
la sfârșitul vremurilor. Așadar, venirea lui Antihrist în lume, primul călăreț,
este anunțată cu prima trâmbiță. Cu alte cuvinte, știm că Antihristul este
în lume când o treime din pădurile lumii începe să ardă. Trâmbițele
sunt semne dezastruoase, vizibile la nivel global,
sunt avertismente pentru
credincioși să se pregătească de A Doua Venire. „Îngerul dintâi a sunat din trâmbiță. Și au
venit grindină și foc amestecat cu sânge, care au fost aruncate pe
pământ: și a treia parte a pământului a fost ars și a treia parte din copaci au
fost arși și toată iarba verde a fost arsă.” (Apocalipsa 8:7). Grindina și
focul amestecat cu sânge sunt metafore. Ni se prezintă o metaforă tainică, apoi
rezultatul tainei, care este unul real, palpabil. Dumnezeu își protejează
metodele de lucru prin metafore, însă ne spune ce efect vor avea. Tocmai
acesta este rolul metaforelor și simbolurilor în Scriptură, să nu înțeleagă
persoanele greșite: „El le-a răspuns:
Vouă v-a fost dat să cunoașteți tainele Împărăției lui Dumnezeu, dar celorlalți
li se vorbește în pilde, ca, măcar că văd, să nu vadă și, măcar că aud, să nu
înțeleagă.” (Luca 8:10). Unul
din acele persoane greșite, evident, ar putea fi Diavolul, care se luptă să nu
se împlinească Scripturile. Însă, de fiecare dată, chiar lupta Diavolului este
cea care le împlinește. De pildă, încă din Grădina Edenului i s-a spus că
„sămânța femeii” îl va birui și, totuși, Diavolul a căutat mereu să-L omoare pe
Iisus. Tocmai asta a împlinit Scripturile: Hristos trebuia să
pătimească și să învie.
Supoziție:
prima trâmbiță a sunat deja! Asta
înseamnă că Antihristul ar fi deja în lume. Supoziția este bazată pe faptul că
pădurile Australiei, Greciei, Cehiei, Amazonului, SUA, Franței, Spaniei,
Portugaliei etc. au ars recent. Poate că a ars a treia parte din copaci, dar
oare chiar a ars toată iarba verde, așa cum o spune Apocalipsa 8:7? Chiar este
acesta sfârșitul vremurilor? Să vedem ce spune textul în greacă despre arderea ierbii.
Enunțul „toată iarba verde a fost arsă” este următorul: καὶ πᾶς χόρτος χλωρὸς κατεκάη (kai pas chortos chlōros katekaē). Cuvântul πᾶς (pas) este tradus la noi ca toată.
Însă, acest cuvânt mai are următoarele sensuri: orice, oricare. Dacă spunem că orice iarbă verde a fost arsă,
deja ne apropiem mai mult de treimi. La trâmbițe, Dumnezeu operează cu treimi.
În plus, cuvântul χόρτος (chortos),
nu înseamnă doar iarba comună sau iarba de gazon, cum înseamnă în limba
română. În greacă, înseamnă ierburi. Chiar și grâul este considerat chortos!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu